Jump to content
Guest Mogens

Broen spærret

Recommended Posts

Lidt mere info taget fra Sydsvenskan. ------------------------ Stängt på bron efter olycka Först publicerad: 26 mars 2008 06:42 Senast uppdaterad: 26 mars 2008 06:44 En personbil snurrade runt på Öresundsbron mot Danmark tjugo över sex på onsdagsmorgonen. Olyckan inträffade på högbrodelen i riktning mot Danmark. Det är ännu oklart om någon skadats, men två personer fanns i bilen vid olyckan. Bron stängdes av helt under räddningsarbetet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra tv2 - det skulle tage 1 time inden broen åbner igen.... øv ------------------ Øresundsbroen spærret pga. ulykke 26-03-08: 06:44 | opd. 26-03-08: 07:05 | af: jely Øresundsbroen er nu spærret i begge retninger pga. biluheld, oplyser Øresundsbroens Trafikcenter. Det skulle tage en times tid, før broen åbnes igen. TV 2/NYHEDERNE følger sagen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Öresundsbron avstängd efter halkolycka 06:29 (Uppdaterad 07:06) MALMÖ-KÖPENHAMN Öresundsbron stängdes vid 6.30-tiden på onsdagsmorgonen av i båda riktningarna efter att två bilar kolliderat på högbron. Det ska enligt uppgift vara mycket halt på bron. Olyckan skedde i riktning mot Danmark. Öresundsbron väntas inte kunna öppnas för trafik igen förrän tidigast vid åttatiden - först ska bilarna bärgas och vägbanan på bron saltas. Det är inte känt om någon skadats vid olyckan. Fredrik Thunberg fredrik.thunberg@skd.se

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan nogle lallende amatører! Tænk at broen skal saltes når det er koldt pg det har sneet = glat.... Men hvad kan vi også forvente med de priser vi betaler for at køre over? Salt er vel dyrt og vinteren har jo været lang og kold så mon ikk bron snart sætter prisen op igen for at kunne opretholde sit fantastiske vinterberedskab? "lidt irony off" Er lidt morgensur - har holdt ved betalingsanlæget siden kl 6.30 :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Narj, vi gider ikke tjekke. De lukker da ikke broen pga 2 cm sne", lød det til kæresten i morges. 5 minutter efter lavede jeg et U-turn... Der er kø til før Limhamn afkørslen. Hvad blev der i øvrigt af den SMS-service :fight: Nogen der har fået besked?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Tak for advarslen til Mogens og andre! Kl. 07:43 Med lidt hjælp fra en kikkert kan jeg se at der er meget lang kø til betalingsanlægget, ned forbi annested. På selve broen er der ingen traffik!
Det er jo nok fordi den er spærret :) .. personligt er jeg glad for deres SMS service virkede, så vi ikke nåede at køre ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad blev der i øvrigt af den SMS-service :fight: Nogen der har fået besked?
Ja, men først kl. 7:18 tikkede den ind med besked om lukning i retning mod DK:eek: Så vidt jeg forstår, er der lukket i begge retninger:thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for, at jeg netop i dag skulle til syn med pendler- bilen (den strøg iøvrigt lige igennem :th2:). Så pt. sidder jeg bare og venter her på at kunne drible på job. Edit: Utroligt, at de ikke har saltet, de plejer jo at salte som gale bare der er det mindste, der minder om udsigt til et snefnug!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sådan nogle lallende amatører! Tænk at broen skal saltes når det er koldt pg det har sneet = glat.... Men hvad kan vi også forvente med de priser vi betaler for at køre over? Salt er vel dyrt og vinteren har jo været lang og kold så mon ikk bron snart sætter prisen op igen for at kunne opretholde sit fantastiske vinterberedskab? "lidt irony off" Er lidt morgensur - har holdt ved betalingsanlæget siden kl 6.30 :(
De lallende amatører er da dem, der ikke har hjerne nok til at tage hensyn til vejret og vejbanens beskaffenhed... Men går man ikke ind for personligt ansvar, ja så er det da broens skyld :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo nok fordi den er spærret :) .. personligt er jeg glad for deres SMS service virkede' date=' så vi ikke nåede at køre ..[/quote'] Hehe *flovmand*. Jo, jeg vist godt at broen var spærret pga. ulykken. Nu må de altså gerne åbne den snart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe *flovmand*. Jo' date=' jeg vist godt at broen var spærret pga. ulykken. Nu må de altså gerne åbne den snart.[/quote'] Ifølge trafikken.dk : Broen forventes genåbnet ca. kl. 08:15. (opdateret 07:41)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Markowitch: Sig mig, skal du ikke checke dit ur engang? :laugh: Sidste nyt fra trafikken.dk: Øresundsbroen er i øjeblikket spærret i begge retninger pga. et uheld. Broen forventes genåbnet ca. kl. 08:45. :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg væder en svensk 20'er og en kop kaffe på, at det med stor sandsynlighed er en bilejer, der liiige skulle smide sommerdæk på bilen i sidste uge! Hvad siger du Gio? Kaffe? Godt man kom over uden problemer 05.35. Det var ikke særligt slemt iflg. mine dubb-frie vinterdæk, så den lå uden problemer på det tilladte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites