Jump to content
skovtrollen

Hvad koster det at sælge lejlighed

Recommended Posts

Jeg hørte BoCenter ad sidste uge. Det lød godt nok dyrt. 30K + 2% af det over 500.000
De starter jo et sted. Det er dig som kunde der skal trykke dem på maven, for at få dem til at indse at de er helt ude i hampen. Ellers trækker de dig bare rundt i manegen - pure and simple! :sad: Mange skriver bare under og serverer en kopkaffe mere - underligt nok. BoCenter er da også ekstremt dyre, kan jeg se. Hvad hulen regner de med!!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke lige huske hvad de hedder lige nu, men det står hjemme i boligavisen som kommer i dag. De køre i små farverige Minier. Og der tager 25000 inkl alt. Så hvis man kun går efter pris, så kunne de da være et bud. Jeg skriver lige hvad de hedder når jeg kommer hjem, hvis der ikke er andre der allerede har gjort det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan ikke lige huske hvad de hedder lige nu, men det står hjemme i boligavisen som kommer i dag. De køre i små farverige Minier. Og der tager 25000 inkl alt. Så hvis man kun går efter pris, så kunne de da være et bud. Jeg skriver lige hvad de hedder når jeg kommer hjem, hvis der ikke er andre der allerede har gjort det.
Riksmäklaren?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hopper lige med på tråden. Står nemlig selv og skal sælge min bostadsratt. Lind og Co vil have 35000 SEK for at formidle salget. Synes det er MEGET dyrt?! Hvad mener I?
Hvis du sælger en lejlighed til 500.000 er det dyrt, men hvis det er en til 5.000.000 er det billigt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du sælger en lejlighed til 500.000 er det dyrt, men hvis det er en til 5.000.000 er det billigt..
ikke hvis har købt den til 500.000 for 1 kr og den til 5 mio for 6 mio ;-) alt er relativt jo :-) faktisk rart med en tråd om priser, men nogen der har en smule erfaring om pris og salgsånd fra mælgeren hænger sammen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du sælger en lejlighed til 500.000 er det dyrt' date=' men hvis det er en til 5.000.000 er det billigt..[/quote'] Det drejer sig om en lejlighed til 700000 SEK. Synes bare det lyder meget dyrt. Har en kammerat som solgte en andel i DK til knap 1 mill og han gav 30000 DK. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ER det fornylig at din ven i DK solgte sin lejlighed i DK eller er det nogle år siden da markedet var rødgrødende? Der er jo sket ændringer i provisionsprocenterne de er steget igen i dk, siden de glade "boligboomdage".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var for 14 dage siden. Mener det var igennem Home. Jeg har også set opslag hos en ejendomsmægler på Gammel Kongevej i, hvor de reklamer med fast salær på 19995,- Lidt hurtig hovedregning, og man kommer frem til omkring 5 % i salgssalær.Så mener umiddelbart stadig at den svenske mægler(Lind og Co) er for dyre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så mener umiddelbart stadig at den svenske mægler(Lind og Co) er for dyre.
Forhandlede du prisen, eller sagde du "Øh, ok...hvor skulle jeg skrive under, sagde du!?" ;) Sagt på en anden måde, så er mæglernes gebyr oftest til at forhandle om. Der er jo masser af dem. Så hvis den ene ikke vil give dig rabat, så er der nok en anden der vil. Og de vil jo sikkert allesammen gerne sælge din lejlighed, hvis de får penge for det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Riksmäklaren
Pas på med dem, de har gået konkurs et par gange, vi skulle have dem ude for en måneds tid siden, og de dukkede aldrig op, viste sig at de lige var gået konkurs, han (fra riks) kontaktede mig dagen efter om at han kunne komme en anden dag... nej tak... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sælg din bolig selv Hej Jeg ved ikke om du har fået solgt din bolig men det er meget nemmere end du tror. Bostadsforeningen tog for 3 år siden skr. 900.- for at godkende papirne og du kan købe en standard købekontrakt der er godkendt for skr. 50 ved enhver boghandel. Og fik ca. skr. 150.000 til mig selv i forehold til hvis jeg havde brugt en maegler. Lad køber skive under og give dig 10% og resten i banken ved et møde som du selv arrancer med din bank

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

wagner vi har sat vores lejlighed til salg, og mægler vil have 4.5 % af køpsskillingen... jeg troede ikke det var dyrt.. men det kan jeg jo så se at det er nu.. vi står nu i en lidt uheldig situation at vi har fået vandskade, så vi vælger at renovere lejligheden og blive boende et par år endnu.. men kan du ikke skære ud i pap for mig hvordan man sælger den selv? for det bliver aktuelt om ca 1 års tid eller så... og så ville det jo være rart at have det på plads...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

salg af lejlighed Køb en salgskontrakt i en boghandel i sverige de er godkendt af myndighederne. Annoncer i avisen internet du ved sådan ca. hvad andre lejligheder er sat til salg for i dit område. Få evt. 3 ejendomsmagler ud og se på lejligheden men fortæl dem at du ringer det gør du så aldrig. Jeg gjorde det og fik den historie at det var der var mange lejligheder i mit område der var til salg i øjeblikket så det var ikke muligt at sælge dem til mere end kr. 250.000,- måske 300.000 hvis jeg var heldig. Men nu var det sådan at jeg havde set at de blev udbudt til kr. 395.000 så det ville jeg også have. Jeg lavede en hjemmeside med info. og satte den også på en dansk hjemmeside med billed og det hele billed portal eller noget i den stil. evt. blå avis. Når du finder en køber få 10 % derefter skiver i under på at du har modtaget pengene lad være med at res. lejligheden før der er en der har betalt de 10 % for så kommer du til at bruge alt for meget tid på det, så sender du papirne ind til boligforeningen som skal godkende den nye ejer. max 14 dage efter mødes køber og sælger i først i boligforeningen og så i banken og du får resten af beløbet tal med din bank om det kan blive i den bank. Så taler bank folk fra din bank med købers bank og få betaling online og du får et bevis på at de vil stå på din konto dagen efter. og køber får din nøgle. ET godt råd tag alt og lidt til fra lejligheden og bær det op eller ned i dit kælderrum og rengøre hele lejligheden puds alle vinduer sæt de grimme blomster op oven på sæt en frisk buket. Lejligheden skal udgive sig for at være så stor som overhodet muligt hvis dit toilet er beskidt nede i og du ikke kan gøre det rent køb et andent. der er en udgift på 1500 kr. Vær udmyg over for kunden lad kunden undersøge lejligheden og kom ikke med for mange kommentar kun positive ikke noget med at den væg skulle også have haft noget nyt tapet. køber ser ikke alle de fejl du ser og hvis han ser det er svaret det er jo tidens tand at sådan kommer det til at se ud med tiden men du får jo også lejligheden til under markedsprisen så der skulle jo være penge til at udbedre det og hvis det enelig er at han himler over det slå kr. 5.000.- af prisen men husk som sælger har du i forvejen lagt 25 % oven i prisen så du har noget at slå af. uden at du får mindre for lejligheden end du havde regnet med. Det er det samme som når du køber bil i sverige kan du til hver en tid få kr. 15000 i rabat i forhold til den pris der står på bilen hvis du ikke har noget du skal sælge/bytte med. (din gamle bil). Du skal ikke sige mange ord så er prisen kr. 15.000 lavere....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Jeg ved ikke om du har fået solgt din bolig men det er meget nemmere end du tror. Bostadsforeningen tog for 3 år siden skr. 900.- for at godkende papirne og du kan købe en standard købekontrakt der er godkendt for skr. 50 ved enhver boghandel. Og fik ca. skr. 150.000 til mig selv i forehold til hvis jeg havde brugt en maegler. Lad køber skive under og give dig 10% og resten i banken ved et møde som du selv arrancer med din bank
Når man så snakker med sin bank så vil de ikke have noget med en at gøre uden mægler :-( Jeg er lige røget i den nu :-( mægler eller intet lån....DAMN

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites