Homer 10 Anmeld indhold Skrevet March 25, 2008 Er der nogen herfra der bor i Höllviken/Ljunghusen? Vi overvejer at flytte derned og vil gerne "vide mere"... Send gerne pm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Kun gamle mennesker, facademennesker og en masse unge der keder sig og sætter ild til alt muligt.... Absolut ikke et sted svenskerne heromkring anbefaler......:( Vi har 2 stks betjente i huset og de ser Höllviken som druk, hustruvold og forkælede snotunger med for lidt at lave..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Jeg kan nu godt li' Höllviken, der sker specielt mere der end i Vellinge. Synes der ligger nogle pæne huse og ikke mindst en super strand! Spiller selv fodbold i en klub dernede, og kunne da sagtens finde på at flytte derned på tidspunkt. Dem jeg spiller fodbold med, har jeg da ikke hørt fortælle om flere tilfælde af hustruvold og druk end andre steder i regionen. Det med druk og hustruvold, det findes da vel alle steder - også i Höllviken, Vellinge, Bunkeflo, Lomma osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Givetvis, men vi nævnte at vi også overvejede et hus dernede til 8 mill.... Det skulle vi ihvertfald ikke pga de ovennævnte ting.... Der var langt bedre og fredeligere områder. Men som sagt er det noget der står for deres regning..... Jeg har ikke selv erfaring med noget, da jeg som regel kører igennem på vej til Skanör.... Jeg kan nu godt li' Höllviken, der sker specielt mere der end i Vellinge. Synes der ligger nogle pæne huse og ikke mindst en super strand! Spiller selv fodbold i en klub dernede, og kunne da sagtens finde på at flytte derned på tidspunkt. Dem jeg spiller fodbold med, har jeg da ikke hørt fortælle om flere tilfælde af hustruvold og druk end andre steder i regionen. Det med druk og hustruvold, det findes da vel alle steder - også i Höllviken, Vellinge, Bunkeflo, Vellinge osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Jeg har ikke selv erfaring med noget... Så klap kaje!! :D:fight: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Hustruvold Skulle det nu være en faktor for ikke at flytte til et nyt område? Det er vel næppe et kriterie at man praktiserer dette for at man må flytte til kommunen, og det smitter vel heller ikke hvis en stodder i byen yder sin kone den service, så hvad er problemet? Det kan da godt være at der er en eller anden, der kender en der har hørt om at tilfælde af hustruvold i Höllviken, men hvad faen, jeg lægger hovedet på blokken og siger at det også har foregået i Bruksparken, nogen har bare ikke fået nys om det endnu... And in the end, who cares? Personligt synes jeg området prismæssigt er overvurderet (rimelig meget), men det er da nok også det eneste der ville bekymre mig. Der er altid et par idioter og hjernedøde unge mennesker i de fleste byer, så hvis man kan lide området er det da bare "go for it". Dem der bor i området er garanteret ganske tilfredse med det, og hvis området var så udpræget plaget af diverse vold og hærværk, så var huspriserne nok heller ikke som de er idag (tæt på vandet eller ej). Folk der udtaler sig negativt om Höllviken, kan i princip lige så godt have ondt i røven over at folk dér bor i store kasser der koster sygt mange millioner, som de kan have ret. Jeg skal ikke gøre mig til dommer, for jeg kommer der kun et par gange om sommeren. Men det lyder præcis som den gamle svada som danskerne generelt har om whiskeybæltet, fordi de ikke ved bedre end janteloven, og holder sig up to date via Ekstra Bladet ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 En ting jeg ved fra egen erfaring, der STINKER af rådden tang... Höllviken ligger ret dårligt i forhold til vind, vejr og falsterbokanalen, tangen kan ikke komme væk! Sidst jeg var der måtte min søn og jeg fortrække rimeligt hurtigt pga netop rådden tang :) Men det er måske kun lige der i bugten den er slem, der kan jo være steder hvor der ikke stinker ved hver omgang kraftig vind!?! Men den er fandme godt lavet den der vikingelandsby lige uden for Höllviken, tror det hedder Foteviken :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Ja.....En af vikingerne bor lige nedenunder mig.....:D Sjov fætter!! En ting jeg ved fra egen erfaring, der STINKER af rådden tang... Höllviken ligger ret dårligt i forhold til vind, vejr og falsterbokanalen, tangen kan ikke komme væk! Sidst jeg var der måtte min søn og jeg fortrække rimeligt hurtigt pga netop rådden tang :) Men det er måske kun lige der i bugten den er slem, der kan jo være steder hvor der ikke stinker ved hver omgang kraftig vind!?! Men den er fandme godt lavet den der vikingelandsby lige uden for Höllviken, tror det hedder Foteviken :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Höllviken er højaktuelt for os, når vi engang bestemmer os for at flytte. Egentlig bare Limhamn som kan konkurrere med Höllviken på vor liste. Vurderede en periode Klagshamn, men der kan man virkelig tale om overprising. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Egentlig bare Limhamn som kan konkurrere med Höllviken på vor liste.Hvordan kan du sammenligne de to? Måske prismæssigt, på nogle punkter...men det er da også dét!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Kun gamle mennesker, facademennesker og en masse unge der keder sig og sætter ild til alt muligt.... . "Facademennesker" , det var sørme et frækt ord, hvad betyder det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Hele näset er kendt for deres dårlige økonomi....Alt er belånt til skorstenen + 50%, men det vælter rundt med store biler og lækre huse.... Men bag FACADEN, er det knapt så idyllisk.... Citat en politimand med børn og arbejde i Vellinge kommune....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Hele näset er kendt for deres dårlige økonomi....Alt er belånt til skorstenen + 50%, men det vælter rundt med store biler og lækre huse.... Men bag FACADEN, er det knapt så idyllisk.... Citat en politimand med børn og arbejde i Vellinge kommune....... Brødnid.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Jeg skal ikke kunne sige det.....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Hele näset er kendt for deres dårlige økonomi....Alt er belånt til skorstenen + 50%, men det vælter rundt med store biler og lækre huse.... Men bag FACADEN, er det knapt så idyllisk.... Citat en politimand med børn og arbejde i Vellinge kommune....... Hvordan kan en politimand kende til hvor meget folk har belånt deres huse? Og gør det dem til dårlige naber af den grund? Og hvad relevans har det, at han har børn? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Og hvad relevans har det, at han har børn? Omtrent det samme som at SM kiggede på hus til 8 mil..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Här är ett litet Svenskt ordspråk som passar in i denna tråd... SURT SA RÄVEN... http://sv.wiktionary.org/wiki/Surt,_sa_r%C3%A4ven_om_r%C3%B6nnb%C3%A4ren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Som sagt skal jeg ikke kunne sige det..... Men når en politimand siger det, så har jeg ingen grund til ikke at tro på det..... Hvorfor skulle jeg tvivle på ham???? Men jeg videreformidler bare den information jeg ligger inde med, intet andet..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael P 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 ... Mine svigerforældre bor på 5.år i Ljunghusen, i golfbane området. Og de er glade for at bo der!! Og selv om de bor i et 8 mio kr. "skur" har de ingen store eller smarte biler!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2008 Höllviken Dem jeg kender der bor der er MEGET glade for det. Og det er rigtigt at rigtig mange ANDRE mennesker end dem der bor har meget travlt med området. Men sådan er det altid når folk har ondt i RÖVEN. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2008 Hvordan kan du sammenligne de to? Måske prismæssigt' date=' på nogle punkter...men det er da også dét!?[/quote'] Nærhed til hav / havn / strand Generelt indtryk af de der bor der (alder, typer, økonomi) Shopping-mulighed i umiddelbar nærhed (ikke bare en ICA-butik) Skoleforhold Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites