Jump to content
Benzino

Porsche Approved Warranty

Recommended Posts

Guest Mogens

Hvad er der los?

Er der nogen der har erfaringer med brug af Porsche Approved Warranty?
Ja, det har jeg - det er meget simpelt. Du har kanske en given fejl på bilen (alm. slid undtaget) og henvender dig derfor til et hvilket som helst Porsche Zentrum. De slår bilen op på computeren og findes den i PAW-systemet, repareres bilen for dig på denne garanri. Husk at du ifm. forlængelse af garantien (max 10 år/200.000 km) skal henvende dig til Porsche desangående senest 3 uger før udløb !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Ved du hvad alm. slid undtaget dækker over? Overvejer om det er det værd at købe en Porsche med Approved Warranty.
Det er f.eks. nedslidte bremseskiver, mens "kendte" fejl som svigtende hydraulisk bagspoiler eller oliespild mellem motor og gearkasse er indeholdt i garantien. Jeg har netop forlænget min vogns PAW, fordi jeg finder den pengene værd...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er f.eks. nedslidte bremseskiver, mens "kendte" fejl som svigtende hydraulisk bagspoiler eller oliespild mellem motor og gearkasse er indeholdt i garantien. Jeg har netop forlænget min vogns PAW, fordi jeg finder den pengene værd...
Det lyder som en god investering.. Har du haft brug for garantien indtil nu?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Det lyder som en god investering.. Har du haft brug for garantien indtil nu?
Jep det synes jeg, det er - og et væsentlig parameter, da jeg købte såvel min 996 og sønnens Boxster. Vi har ikke haft brug for den... PAW - www.porsche.dk/article.asp?id=18 som jo også indeholder assistance !! -> www.porsche.dk/article.asp?id=40 Man kan simpelthen ikke få bedre hjælp, dækning og dermed sikkerhed under rejsen IMO: Porsche Assistance giver dig altid en såvel sikker ud- som hjemrejse, når turen køres i en Porsche. En service som standard følger med ved købet af enhver ny Porsche, eller brugt med et Porsche Approved. Servicen gælder både i Danmark og udlandet (36 Europæiske lande samt Tunesien og Marokko). Er uheldet ude sikrer Porsche Assistance, at samtlige passagerer inkl. evt. kæledyr sammen med bilen bliver bragt frem og tilbage. Uheldet kan bestå af alt fra tekniske problemer med bilen, trafikuheld til sygdom blandt passagerne mv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til at jeg opretter denne tråd er fordi jeg er utilfreds med hvad garantien dækker ifølge Porsche center i kbh. Jeg har en Boxster S med PCM II, som har indbygget SIM kort foreberedelse. Man smider sit sit kort i og har en fungerende telefon. Jeg havde SIM kortet ude for nyligt og efterfølgende kunne den lille låge kortet skal ind i ikke lukkes. Jeg tror jeg har åbnet den låge 3 gange i alt, på et halvt år. Fint nok jeg har jo Porsche Approved Warranti med fra da jeg købte bilen tænkte jeg og ringede til Porsche center i kbh. I telefonen mente den ene værskedsansvarlige at mit problem nok var dækket af garantien, men han ville lige slå mit stelnummer op på sin computer og tjekke hvilken garanti jeg havde. Da jeg ankom til Porsche center senere samme dag talte jeg med hans kollega, der nærmest før jeg forklarede mit problem afviste og kom med mulige forklaringer på hvorfor problemet ikke skulle være dækket. De fik en mekaniker til at kigge på det og han konstaterede hurtigt at lågen var i stykker og at det ikke kunne repereres af dem. Der skulle et helt nyt modul i. De fremviste en liste som havde betegnelsen "Porsche limited warranty" fra 2006 med en lang række punter på tysk og engelsk over hvad de mener var dækket i min garanti. Den måtte ikke udleveres og det kan jeg heller ikke forstå. Hvordan ved jeg så hvad der er dækket? Jeg var helt paf, for fra sælgeren i Tyskland havde jeg fået det indtryk at alle dele var dækket af garantien. Jeg fik som mulig årsag til at lågen ikke var dækket at det var en sliddel (ligesom elruderne f.eks.), da den kunne åbnes og lukkes. Det var lidt morsomt for lågen sidder i PCM 2 modulet og i så fald er hele Navigationen en sliddel. Betyder det at jeg ikke skal bruge Navigationen for meget? :rolleye: Jeg har tænkt mig at snakke med Porsche forhandleren i Tyskland og brokke mig, men ville gerne høre jer om i har haft lignende problemer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Grænsetilfælde...

Grunden til at jeg opretter denne tråd er fordi jeg er utilfreds med hvad garantien dækker ifølge Porsche center i Kbh. Jeg har tænkt mig at snakke med Porsche forhandleren i Tyskland og brokke mig, men ville gerne høre jer om i har haft lignende problemer?
Nu er det jo ikke voldsomt længe siden, du hentede bilen i Tyskland, hvorfor du måske med succes kunne rette en henvendelse til forhandleren: www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=10558 Under alle omstændigheder er det et forsøg værd - i modsat fald må du forbi Göran hos Porsche Syd for at høre, om han vil tage den igennem systemet: www.porschecentersyd.se/listDealer.aspx?m=126

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites