Jump to content
mrode

Øresundsintegration i TV2 Lorry

Recommended Posts

Jeg tror man skal gøre sig det klart at venner og bekendte vil falde fra næsten uanset hvor langt væk man flytter.
Enig med dig Paul. Det der gør situationen grinagtigt er at der kun er 35 minutter mellem Hovedbanegården og Centralen. Og lige pludselig er gode venner blevet skilt for evigt af en flydende blå berlinmur kaldet Øresund :rolleye:. Et andet eksempel er en ven der flyttede med sin familie til Vedbæk og nu heller ikke får besøg af københavner-vennerne så ofte. Tja. Københavnerne skal helst være i cykel/gåafstand til alt. Hvis noget ligger uden for bymuren bliver de lige pludselig mega provinsielle. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen jeg bor ikke oppe med ovre. det fatter de bare ikke. Sverige er laaaaangt väk.
Det er sjovt du nævner det, men da en af mine mostre første gang hørte om at vi havde besluttet os for at flytte til Sverige var hendes umiddelbare rektion: Hvorfor, er der noget galt? :rolleyes: For hende lød det med at flytte til et andet land også ret voldsomt - lige indtil vi forklarede situationen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Det er så før dine fradrag' date=' så det er jo slet ikke så meget du har oppe af lommen[/quote'] YES....De 4000,- er "brutto" prisen for at køre over broen....... - Brofradrag på 50kr hver vej - Kørsels fradrag HELT til Sverige (taksten er jo regnet ud i forhold til danske bilpriser) Min lidt provokerende opfordring lyder: Næste gang du/I skifter job eller har lønforhandling, så FORLANG en arbejdsgiverbetalt brobizz i lønpakken. Så kommer det "kun" til at koste netto 1000-1500kr at køre over! Arbejdsgiverne SKRIGER efter kvalificeret arbejdskraft, så hvor svært kan det være for dem at tilbyde brobizz i lønnen! Flexible benefits stormer frem, også hos "almindelige" virksomheder! Selvfølgelig skal vi KÆMPE for lavere bropriser, men desværre har det nok lange udsigter! Jeg tror/ved der er rigtig mange danskere bosiddende i DK, som på ægte jantelovsagtige manér fryder sig over at os halvsvenskere bliver ramt på pengepungen, nu hvor vi er vant til at få det hele til det halve:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites