Martin_M 10 Anmeld indhold Skrevet March 22, 2008 Hvilken bil ville i vælge til 50-60.000 sek? Det er bil nr. 2, men der skal være plads til børneudstyr... Primært skal den bruges til kortere ture, dog også enkelte ture til DK, og skulle en bil med fornuftig benzinøkonomi kunne findes, så måske endda som pendlerbil... Jeg kigger på biler der kørt op til 15.000mil samt ca. max 8 år gamle. Jeg har selv fundet nogle stykker, og hælder selv mest til de tyske modeller, da jeg er farvet af "myterne" om tyske biler Mercedes A VW Polo Skoda Fabia Mazda 3 Har også kigget på Peugeot 206 men ved ikke helt med den model... Nogle gode råd? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Hey I den prisklasse så prøv og se om du ikke kan ligge 10.000 ekstra og køb en VW Golf :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Det er lige før en golf bliver for stor... Har ikk brug for en stor bil - blot en lille "barnevogn" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Så tag mercedes, da det eneste jeg har kørt er merecedes Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Ford Focus st. Toyota Corolla st. Begge er driftsikre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Polo plejer jo at være en god 'kone' bil. Jeg har en bekendt som benytter Polo'en (dog modellen før den du linker til) i.f.m. med 'transport' af barn-/klap vogn inkl. div. 'tilbehør'. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Mercedes Hvilken bil ville i vælge til 50-60.000 sek? Jeg har selv fundet nogle stykker, og hælder selv mest til de tyske modeller, da jeg er farvet af "myterne" om tyske biler Mercedes A VW Polo Skoda Fabia Mazda 3 Nogle gode råd? Ud af de nævnte MB A-klasse eller Fabia - de har dog kørt en del km. Du får mere for pengene i Tyskland - http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=2411741&__lp=17&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=7&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=〈=de&pageNumber=1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 for 50-60k får du rigtig meget bil i .se jeg har lige givet 36000SEK for en bmw 525TDS touring fra 98 den har dog kørt 250000 men for 50-60000 kan du vel få en 01-02 der har kørt en del mindre eller hvis den er for stor så en 325TDS Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Har kigget ford og toyota - ikk så "fine" biler rent udseendesmæssigt - og det betyder lidt når det er kæresten der skal køre i den... Bmw er fravalgt da de er for store. Yderligee er diesel også valgt fra pga den høje vägskat. Mht at hente i tyskland så har jeg kigget på det, Men får det ikk gjort selv. Har kontaktet en enkelt for at betale mig fra det - men så ryger næsten halvdelen til "administration" så medmindre i kender nogen der kan få en bil hjem billigt så køber jeg i sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 for 50-60k får du rigtig meget bil i .se jeg har lige givet 36000SEK for en bmw 525TDS touring fra 98 den har dog kørt 250000 men for 50-60000 kan du vel få en 01-02 der har kørt en del mindre eller hvis den er for stor så en 325TDS Du får ikke meget "finere" biler end Corolla/Focus med det bilbudget, medmindre du ønsker at "gamble". Dvs. købe en BMW eller lign. med MANGE km. på bagen. Her risikere du store uforudsete udgifter og andet bævl. Glem A-klasse, Polo etc. medmindre din kone ønsker at splitte barnevogne etc. i atomer hver gang den skal ind og ud. Specielt hvis I har en Odder eller lignende som er kæmpe store og alle danskere elsker:) Generalt kan man sige at der ikke er den samme besparelse på biler nede i den prisklasse, hvis man sammenligner med DK. De høje registreringsafgifter slår jo først til over ca. 100.000kr. Derfor vil jeg helt klart gå efter en mellemkombi, men SKAL det være finere, hvorfor ikke en brugt A4 st. og så låne ekstra 40-50.000sek over 6 år til under 1000sek pr. md. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2008 Har en stor barnevogn - A6 avant... Så leder ikke efter endnu en stationcar... Men derimod blot en lille bybil (læs konebil) som er let at parkere overalt. Mht at splitte barnevognen i atomer, så håber vi det kan undgåes ved at finde en lille bil polo, a-klasse og lignende med splitbagsæde... Vil dog lige kigge på ford/toyota igen, selvom de ikke er så "pæne" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2008 Du får ikke meget "finere" biler end Corolla/Focus med det bilbudget, medmindre du ønsker at "gamble". Dvs. købe en BMW eller lign. med MANGE km. på bagen. Her risikere du store uforudsete udgifter og andet bævl. Glem A-klasse, Polo etc. medmindre din kone ønsker at splitte barnevogne etc. i atomer hver gang den skal ind og ud. Specielt hvis I har en Odder eller lignende som er kæmpe store og alle danskere elsker:) Generalt kan man sige at der ikke er den samme besparelse på biler nede i den prisklasse, hvis man sammenligner med DK. De høje registreringsafgifter slår jo først til over ca. 100.000kr. Derfor vil jeg helt klart gå efter en mellemkombi, men SKAL det være finere, hvorfor ikke en brugt A4 st. og så låne ekstra 40-50.000sek over 6 år til under 1000sek pr. md. ikke enig du kan få en fin bmw 3 serie til de penge endda med lavt kilometertal feks: http://www.blocket.se/vi/15394710.htm?ca=23_12_s evt med en mindre motor 318 el lign og minus læder så kan du få en der har gået 8-9000 mil el mindre for de penge evt en compact den er lidt mindre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2008 Nu går hverken 323i eller 318 overdrevet langt på literen... yderligere er jeg ikke i tvivl om at forsikringen bliver højere... men vil da lige kigge en smule på dem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2008 Nu går hverken 323i eller 318 overdrevet langt på literen... yderligere er jeg ikke i tvivl om at forsikringen bliver højere... men vil da lige kigge en smule på dem... nej du skrev jo heller ik det var et krav :) udover det er 318 eller 316 for den sags skyld ikke den store sluger ved "konekørsel" burde 15km/l el mere ikke være svært og jeg skal gi 2194 SEK for helårs trafik hos sveland på en 318 fra 99 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2008 ok, 15 km/l er jo ikk værst (det er jo kun 2 km/l mindre end en polo)... og forsikringen er heller ikke slem - har du droppet helförsäkringen og blot tegnet halv? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2008 det er kun trafikforsikring ... kan ikke se grund til at tegne hverken halv eller hel på en så billig bil Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2008 Så er der blevet købt "barnevogn" Fandt en fil Polo fra 2000, med 11500 mil på klokken - alle service lavet autoriseret, samt lige overstået det store service, og sidst men ikke mindst besiktiget i november 2007 uden anmærkninger. Fik den for 39000 sek Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
P.Hartmann 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2008 fin lille dyt,tillykke med den :-)... nu er det ikke såent,at hvis jeg nogensinde skal hentes igen til golfbanen,, at det så bliver i den vel,,,, he he he Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macman 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2008 VW Passat For sent postet... svarede inden jeg læste side 2 : ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2008 fin lille dyt' date='tillykke med den :-)... nu er det ikke såent,at hvis jeg nogensinde skal hentes igen til golfbanen,, at det så bliver i den vel,,,, he he he[/quote'] Hehe ;) lad os se... Komforten er godt nok en smule bedre i den anden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2008 Forsikringen løber op i 2300 sek pr år for en halvforsikring :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Forsikringen løber op i 2300 sek pr år for en halvforsikring :) BUT HOW?! Jeg føler mig snydt - måske er det min alder. Jeg kiggede for sjovt på hvad jeg skulle give for ne Lupo (bare på online udregner) - 21.000 sek for helforsikring... 13.000 sek hvis det kun var trafik. Fuck det er dyrt. Er du 30, har eget hus og bor på landet eller hvordan lader det sig gøre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2008 Er 27, bor i villa, parkerer på egen grund (3 meter fra gaden...) Har alle mine forsikringer i Vesta. Skal også siges at det ikk er en pendlerbil - har sat kørsel til 10.000 km pr år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites