Levin 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2009 Nas Den model jeg har skrevet har tæt på de samme spec. som du beskriver der og kan netop køre raid 1... Årsagen til det det skal være synology er brugervenlighed og muligheder der er pt. plus konstant firmware opdateringer (hørt at den der kommer til sommer støtter op til 16tb - nuværende er 2 tb pr. disk) samt diverse bekendte som er fuldt tilfredse.. Til dit setup vil jeg dog gerne spørge om hvilke af de freeware programmer du bruger til streaming til ps3 (streamer du HD kval?) og hvilken router der benyttes - antager noget N? /Kasper Hej Kasper Min NAS er sat til at køre Raid og understøtter op til 4 TB diske, jeg forstiller mig iøvrigt ikke at skulle få brug for mere end det. Med hensyn til brugervenlighed synes jeg at QNAP er uovertruffen, deres seneste firmware kører på Ajax hvilket løfter oplevelsen til nye højder. Stort set det hele fungerer Out-of-the-box, havde et par ting der drillede fordi jeg ikke havde konfigureret primær og sekundær ddns. Har man spørgsmål kan man kontakte deres support via messenger, som iøvrigt er ret hurtige til at svare. Kig evt. de mange muligheder på linket nedenfor. http://qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=113 Omkring dit spørgsmål streaming til PS3, så er der software out-of-the-box til at understøtte streaming. Der skal blot vinges af i en checkbox på NAS'en, herefter kan du tilføje/søge efter mediaservere på PS3'eren - nemmere kan det vist ikke blive. Min router er en D-link dir-655 som har N-draft teknologi, den fungerer fint sammen med PS3-eren, men PS3 understøtter jo ikke N-draft. Så hvis det kan lade sig gøre er det bedste helt klart at bruge kabel, i så fald vil det også være Glan mellem NAS, router og PS3 - forudsat routeren understøtter det. /Jan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2009 Hvorfor så ikke bare en billig gigaswitch???? Der skal vel ikke routes over flere subnet på et internt lan??? I et forholdsvist lille miljø?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Levin 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2009 Hvorfor så ikke bare en billig gigaswitch???? Der skal vel ikke routes over flere subnet på et internt lan??? I et forholdsvist lille miljø?? En switch sender ikke sender ikke nogle ipadresser ud, det gør en router, i vaerste fald kan udstyret ikke finde hinanden. Desuden er der flere services på en moderne router som er dejlige at have, portforwarding for bare at naevne en enkelt. /Jan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2009 Jo da.... Men du router ikke trafikken internt...Det er kun til eksterne tjenester og har ikke noget at gøre med streaming fra en PS3 til en NAS. Routeren tildeler IP adresser og sjældent præsterer de særligt godt på LAN siden, såfremt de har gigaporte. En gigaswitch skal kunne trække omkring 6-700mbit kontinuerligt uden at gå i knæ. Og det er på samtlige porte. Med det overhead der nu er på en TCP forbindelse. Så en router er der kun for at tildele IP adresser. Den router ingenting, såfremt der ikke passerer trafik fra LAN til WAN. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 Liver lige tråden op igen... Nu har jeg valgt har jeg fået anskaffet mig en PS3 og prøver at teste forskellige setup's for hvordan et nas miljø skulle kunne køres. Streamer via Win7 mediaplayer fint de divx filer som jeg har konverteret (tager sin tid for en dvd og kval er ikke super), men ønsker hellere at streame iso/ts-mappe filer mv. hvordan gør man bedst det? Har kigget lidt på div. server programmer, men hvordan håndtere de eksemplevis iso filer? Har brugt en del tid på nettet og der er meget blandede ideer/svar så vil gerne have lidt input fra folk der selv streamer til deres ps3'er. Andet spm: kan den benyttes til sputnik evt. ved at install linux på og er install af linux på den en god ide? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 Nas markedet...? Står stadig og sammenligner Synology og Qnap, hvilket man vidst ikke helt bliver klogere på... Tech spec er rimelig ens, og Synology er lidt pænere i design, med flere cam licens hvor Qnap er lidt billigere - er det helt skævt? Har dog fundet denne som burde kunne gøre det ganske fint til hjemmebrug http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=118 Pris ca. 3 klik på edbpriser... Det skiller de 2 ad, men går vel 14 dage så har synology en lign på markedet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Andet spm: kan den benyttes til sputnik evt. ved at install linux på og er install af linux på den en god ide? HAr sel ven tråd igang her: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=17883&highlight=linux Der er dog ikke så mange som har erfaringen med de forskellige distroer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites