Plesner 10 Anmeld indhold Skrevet March 21, 2008 Er der nogen som har nogle erfaringer med at tilslutte sin PS3 til en NAS. Har ikke købt en NAS endnu, hvad skal man kigge efter ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Jeg kan varmt anbefale Synology. Det spiller godt sammen med PS3.. Jeg bruger dog i øjeblikket bare min alm. PC som extender via Tversity (gratis program). kig her: www.synology.com og her på Tversity: http://www.tversity.com/home Det vigtigeste med NAS delen er at den har multimedia extender, så du skal selvf. sikre dig at de har dette - Synology er fed fordi den giver nogle flere muligheder (itunes server, webserver, photoserver, remote bittorrent download osv osv). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Jeg har ikke nogen PS3, men jeg vil også smide en stor :th2: for Synology NAS servere. Har selv én og den spiller max. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Synology DS-207+ spiller godt sammen med PS3'eren men kun med den nyeste beta firmware. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Ja det er også den jeg har kigget på. Alternativt har jeg læst at QNAP TS-209 også skulle spille fint sammen med PS3 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret March 22, 2008 Se evt. mere her http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=532225&page=2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2008 Liver lige op i denne tråd. Har luret på Mybook NAS server. Der er vel ikke noget i vejen med dem til sin PS3'er? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=332166 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2008 Slet ingen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 2, 2008 Slet ingen? Hvis den ikke har nogen multimedia extender som Synology f.eks har så kan du ikke bruge den til at streame fra.. Den skal have en funktionalitet som gør at den kan streame til din Ps3 - lige som Synology og andre Nas enheder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Hvis den ikke har nogen multimedia extender som Synology f.eks har så kan du ikke bruge den til at streame fra.. Den skal have en funktionalitet som gør at den kan streame til din Ps3 - lige som Synology og andre Nas enheder. Det må lige testes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Det må lige testes. Alternativt så kan du bruge Tversity på pc'en og så hive ting fra din NAS .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Hvorfor ikke bygge en selv af en gammel spand du har stående??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Hvorfor ikke bygge en selv af en gammel spand du har stående??? Ja det kan man også sagtens.. Tversity er en fantastisk i hvert fald. Jeg kan streame det meste fra den på Ps3 og min Xbox.. men hvis man vil undgå en fysisk PC, så skal man have en Nas som har multimedia extender og det er også en fordel at den understøtter UPnP eller DNLA3 .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Hvorfor ikke bygge en selv af en gammel spand du har stående??? Jeg har selv overvejet dette, og min konklusion er: - De bruger mere strøm - Har flere komponenter der kan gå i stykker - Hvis man køber nyt hardware bliver det for dyrt, kontra en NAS - Hvis man bruger gammelt hardware, dør enkelte dele hurtigere (og fejlfinding kan være et bitch, f.eks. på et Tordenfugl system fra '01 ) - En gammel spand har mulighed for mere (bedre udbygning, forskellige backup muligheder, raid, osv.), men en "hygge forbruger" har som udgangspunkt ikke brug for mere end en lowend NAS. Så kort og godt. En ny NAS er der færre problemer med, holder sikkert længere og kan fås forholdsvis billigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Jeg har selv overvejet dette, og min konklusion er: - De bruger mere strøm - Har flere komponenter der kan gå i stykker - Hvis man køber nyt hardware bliver det for dyrt, kontra en NAS - Hvis man bruger gammelt hardware, dør enkelte dele hurtigere (og fejlfinding kan være et bitch, f.eks. på et Tordenfugl system fra '01 ) - En gammel spand har mulighed for mere (bedre udbygning, forskellige backup muligheder, raid, osv.), men en "hygge forbruger" har som udgangspunkt ikke brug for mere end en lowend NAS. Så kort og godt. En ny NAS er der færre problemer med, holder sikkert længere og kan fås forholdsvis billigt. Enig.. jeg køber selv det samme når jeg går til Mac fra Pc .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Absolut intet problem.....Du bruger bare et gammelt 32 mb flash kort som styresystem disk og der ingen roterende dele. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Ja det kan man også sagtens.. Tversity er en fantastisk i hvert fald. Jeg kan streame det meste fra den på Ps3 og min Xbox.. men hvis man vil undgå en fysisk PC' date=' så skal man have en Nas som har multimedia extender og det er også en fordel at den understøtter UPnP eller DNLA3 ..[/quote'] Giver også Tversity en mega thumbs up - det fungerer altså bare det program sammen med PS3 :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Jeg har selv overvejet dette, og min konklusion er: - De bruger mere strøm - Har flere komponenter der kan gå i stykker - Hvis man køber nyt hardware bliver det for dyrt, kontra en NAS - Hvis man bruger gammelt hardware, dør enkelte dele hurtigere (og fejlfinding kan være et bitch, f.eks. på et Tordenfugl system fra '01 ) - En gammel spand har mulighed for mere (bedre udbygning, forskellige backup muligheder, raid, osv.), men en "hygge forbruger" har som udgangspunkt ikke brug for mere end en lowend NAS. Så kort og godt. En ny NAS er der færre problemer med, holder sikkert længere og kan fås forholdsvis billigt. Købte en NSLU2 for et års tid siden (+ekstern USB-harddisk) og smed Debian på den. 900 kr og en halv time senere havde jeg med andre ord en mini-enhed, som agerede NAS (NFS) samt databaseserver, webserver og meget andet - den swap'er lidt, men hva' :D. Billig i strøm og eneste komponent med bevægelige dele er USB-harddisken, men man kan jo vælge andre alternativer som f.eks. en USB-memory stick (hvis ikke ens pladsbehov er alt for stort). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Købte en NSLU2 for et års tid siden (+ekstern USB-harddisk) og smed Debian på den. 900 kr og en halv time senere havde jeg med andre ord en mini-enhed' date= som agerede NAS (NFS) samt databaseserver, webserver og meget andet - den swap'er lidt, men hva' :D. Billig i strøm og eneste komponent med bevægelige dele er USB-harddisken, men man kan jo vælge andre alternativer som f.eks. en USB-memory stick (hvis ikke ens pladsbehov er alt for stort). Jeps også en rigtig god ide. Selv uden Debian er det en god løsning til medieserver. Jeg er dog bare ikke så meget for ideen om de "billige" eksterne harddiske uden videre køling. Min erfaring siger at de dør lidt hurtigere end de burde =/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2008 Det er også helt korrekt.....Harddiske skal helst ned under 30 grader under fuld belastning for ikke at gå til hurtigt..... i min Antec server der står herhjemme, ligger temp imellem 24-28 grader under full load.... Jeps også en rigtig god ide. Selv uden Debian er det en god løsning til medieserver. Jeg er dog bare ikke så meget for ideen om de "billige" eksterne harddiske uden videre køling. Min erfaring siger at de dør lidt hurtigere end de burde =/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2009 Router til dette?? Hej - sætter lige lidt liv i denne tråd... Har tænkt mig at købe en DS-209+II som nas - nogen der vil anbefale en router til streaming af HD film til PS3'eren? Havde tænkt mig at tilknytte Logitech's Squeezebox til musik delen, kunne man i stedet starte med PS3'eren eller er det helt skudt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2009 Jeg var pænt skuffet over min Synology DS-106'er. Satme en sløv æske.....Så jeg er ikke Synology fan. Så hellere en Thecus NAS. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Levin 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2009 Qnap Jeg har selv følgende setup som jeg virkelig er glad for, QNAP 219 (NAS) + PS3. Det hænger rigtigt godt sammen. Det var vigtigt for mig at jeg kunne hælde så meget over på NAS'en som overhovedet muligt, så lige nu kører den alt multimedia inklusiv Logitech Squeezecenter, pc back-up, ftp, web-fileserver og en hel masse andet. For mig er det vigtigt NAS'en er relativ kraftig, 1.2 Ghz og 512 Mb ram, (bruger dog næsten aldrig mere end det halve), 2 diske med RAID. Så vidt jeg ved kan synology ikke matche den endnu på cpu siden, uden det bliver meget større model. /Jan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2009 Jeg har selv følgende setup som jeg virkelig er glad for, QNAP 219 (NAS) + PS3. Det hænger rigtigt godt sammen. Det var vigtigt for mig at jeg kunne hælde så meget over på NAS'en som overhovedet muligt, så lige nu kører den alt multimedia inklusiv Logitech Squeezecenter, pc back-up, ftp, web-fileserver og en hel masse andet. For mig er det vigtigt NAS'en er relativ kraftig, 1.2 Ghz og 512 Mb ram, (bruger dog næsten aldrig mere end det halve), 2 diske med RAID. Så vidt jeg ved kan synology ikke matche den endnu på cpu siden, uden det bliver meget større model. /Jan Den model jeg har skrevet har tæt på de samme spec. som du beskriver der og kan netop køre raid 1... Årsagen til det det skal være synology er brugervenlighed og muligheder der er pt. plus konstant firmware opdateringer (hørt at den der kommer til sommer støtter op til 16tb - nuværende er 2 tb pr. disk) samt diverse bekendte som er fuldt tilfredse.. Til dit setup vil jeg dog gerne spørge om hvilke af de freeware programmer du bruger til streaming til ps3 (streamer du HD kval?) og hvilken router der benyttes - antager noget N? /Kasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2009 Til dit setup vil jeg dog gerne spørge om hvilke af de freeware programmer du bruger til streaming til ps3 (streamer du HD kval?) og hvilken router der benyttes - antager noget N? /Kasper Streamer selv med PS3 media server ( http://code.google.com/p/ps3mediaserver/ ) via min PC, som næsten altid er tændt, når jeg alligevel er hjemme. Men ellers så kan min DS106-J sagtens streame uden problemer til PS3-eren med den indbyggede (og opdaterede) firmware - dog ikke MKV filer. Jeg har selv en ældre D-Link DI524 router, men jeg streamer ikke trådløst, da jeg synes det er lidt ustabilt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites