Jump to content
Dorthepigen

Ikke solgt, nu fremleje af lejlighed

Recommended Posts

Hej Alle. Vi er i den lidt uheldige situation, at vi ikke har kunne få solgt vore lejlighed på krankajen 2. Nu er den sat 400.000 ned, fordi at NU skal vi af med den. Så vi taber 400.000 sek...æv æv! Men men men, vi kan jo ikke være sikre på at den nu vil blive solgt, så derfor har vi overvejet at fremleje den. Ved i hvem man kan henvende sig til for at gøre det ordenligt? Nogen der evt. kan reklamere med den? Evt. skattevärket? I det store hele hvad man gør og hvad reglerne er? Det vil være en kæmpe hjælp hvis nogen kan hjælpe da jeg er helt blank på dette område. Hvis nu nogen herinde kender nogen som måske kender nogen, så linker jeg lige til vores hjemmeside hvor man kan se den, man kan selvfølgelig også finde den på hemnet, krankajen 2. til 3.350.000.sek. http://www.dortheogjens.dk/gallery/dockan/ Prisen er ikke endelig, men da vi selv købte for 1 1/2 år siden til 3.750.000 sek. så vil vi helst ikke meget længere ned. Jeg håber meget i kan hjælpe. Mvh. Dorthe dorthe_friis@hotmail.com www.dortheogjens.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Alle. Vi er i den lidt uheldige situation, at vi ikke har kunne få solgt vore lejlighed på krankajen 2 til 3.350.000.sek.
Det virker som en en meget lækker lejlighed og beliggenheden er super, bare synd at den er så lille. 3 millioner+ for 101 m2 er mange penge når man kan få 300 m2 nyistandsat hus og en glimrende bil i tilgift, for det samme beløb kun 20-30 km fra Malmø. Held og lykke !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 millioner+ for 101 m2 er mange penge når man kan få 300 m2 nyistandsat hus og en glimrende bil i tilgift' date=' for det samme beløb kun 20-30 km fra Malmø.[/quote'] Det er da også noget helt andet. Så kan man bruge resten af sit liv på at gå og vedligeholde og skrue på selvsamme 300 m2 hus. :rolleyes: Jeg syntes det er en super fed lejlighed med top beliggenhed! Og udfra hvad der ellers er til salg i området virker prisen nu faktisk også ganske rimelig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da også noget helt andet. Så kan man bruge resten af sit liv på at gå og vedligeholde og skrue på selvsamme 300 m2 hus.
Hehe, også når det er et "nyistandsat"? det er vel så begrænset hvor meget gammelt der er tilbage at skrue nyt i? :) (jeg som også troede at danskere rykkede primært til sverige pga. hus/lejlighedspriserne var overdrevne i dk/kbh) mvh. Flemming ps. held og lykke med salget, til dem der startede tråden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Dorthe, Jeg var i præcis samme situation som jer. Forsøgte at sælge min lejlighed, men den kunne ikke sælges med mindre jeg var villig til at tage et enormt tab. Istedet har jeg valgt at fremleje den et par år indtil boligmarkedet er bedre. Jeg har ikke kunne finde en guide, men her er hvad jeg gjorde. På blocket.se kan man søge under bostader og så markere "Önskes uthyrning" eller lignende. Så får du en liste over folk som gerne vil leje, typisk med max hyra angivet. Alternativt kan du selv lave et opslag på blocket og så vente på henvendelser. Der kan selvfølgelig også reklameres på dba.dk eller lignende. Tag kontakt med dem som leder efter lejlighed (ved der er mange, også virksomheder, som søger lejlighed nede ved havnen), send dem nogle billeder og inviter på visning. Hvis de så har set lejligheden og er interesseret skal der blot skrives en leje kontrakt. Den kan du for så vidt selv skrive, men hvis du vil være sikker på ikke at glemme noget så hyr en vilkårlig svensk advokat til det. Slutteligt skal du være sikker på at du rent faktisk MÅ fremleje den. Oftest skal bostadsret foreningen give skriftlig tilladelse til at leje i "anden hand" som det hedder. Tilladelsen skal være til både dig og lejer. Somregel er det en formalitet, dog er nogle BRF'ere naturligvis vanskeligere end andre. Under alle omstændigheder kan du finde ud af det ved at ringe til en af repræsentanterne for din forening. Selv har jeg taget et tab på et par tusind om måneden, men i det lange løb er det dog et langt mindrere tab, selvfølgelig betinget af at boligmarkedet rent faktisk bliver bedre :) Håber det hjalp! /Morten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe' date=' også når det er et "nyistandsat"? det er vel så begrænset hvor meget gammelt der er tilbage at skrue nyt i? :)[/quote'] Der vil altid være vedligehold... For ikke at glemme have, græsplæne og 117 andre ting.. Måske tager jeg fejl, men jeg tvivler nu også på, at man kan købe 300 kvm nyistandsat hus i samme kvalitet så tæt på Malmö for den pris. Men man kigger vel heller ikke efter et hus på landet hvis man ønsker at bo på havnefronten - det alt andet lige lidt som at sammenligne æbler med pærer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære EBL Ja, det er meget muligt, og efter en del år i malmø hved jeg nogen lunde godt hvordan markedet er i de forskellige områder for diverse boliger. Men hvordan kan du hjælpe mig??? hvis du læser mit indlæg igen vil du finde nogle spørgsmål som jeg virkelig gerne vil have hjælp med, og du er velkommen til at komme med konstruktive forslag. Morten K, det lyder super godt, så er det bare at begive sig ud i det som første gang man købte bolig. Det er præcis i den retning jeg godt kan bruge hjælp. Mange tak for hjælpen, nu håber eg at det lykkedes. Mvh Dorthe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det virker som en en meget lækker lejlighed og beliggenheden er super, bare synd at den er så lille. 3 millioner+ for 101 m2 er mange penge når man kan få 300 m2 nyistandsat hus og en glimrende bil i tilgift, for det samme beløb kun 20-30 km fra Malmø. Held og lykke !
Nu er det jo ikke alle som hellere vil have et hus i stedet for en lejlighed. Hvis man skal vurdere om en pris er rimelig er man nødt til at se på hvad der er i nærheden. Man kan jo heller ikke sammenligne kvadratmeterprisen for en lejlighed på Langelinie med et hus i Ishøj. En lejlighed der er prissat helt hul i hovedet er denne her - 4,6 mio. for 86 m2: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/92356

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der vil altid være vedligehold... For ikke at glemme have' date=' græsplæne og 117 andre ting.. Måske tager jeg fejl, men jeg tvivler nu også på, at man kan købe 300 kvm nyistandsat hus i samme kvalitet så tæt på Malmö for den pris. Men man kigger vel heller ikke efter et hus på landet hvis man ønsker at bo på havnefronten - det alt andet lige lidt som at sammenligne æbler med pærer.[/quote'] Jeg er da enig i at det er 2 vidt forskellige ting. Og så er den vel i grunden ikke længere :) (de andre ting er bare praktiske foranstaltninger) @Dorthepigen: hvad vil prisen ca. være for fremleje (inkl. varme/vand og andre afgifter ..etc)? mvh. Flemming

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fremleje..., Kære Dorthe. Min far og hans hustru har taget deres livs beslutning og faorlader nu på fredag deres hjem og liv i kina for at flytte hertil skåne. Det er aftalt at de skal bo hos mig indtil de finder noget selv. Vi er mesget interesserede i at de finder nogwet rimeligt hurtigt, men da der i Kina er restriktioner på hvor mange penge man må føre ud af landet (selv egne opsparede midler), er det begrænset hvad de vil være i stand til det første års tid, så en fremlej-løsning vil nok ikke være tosset. Hvad koster lejligheden umøbleret inkl. forbrug pr mdr? de er min far hans kone og deres 6 årige datter plus en på vej... skriv evt. arskog@glocalnet.net Kh Petina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er det jo ikke alle som hellere vil have et hus i stedet for en lejlighed. Hvis man skal vurdere om en pris er rimelig er man nødt til at se på hvad der er i nærheden. Man kan jo heller ikke sammenligne kvadratmeterprisen for en lejlighed på Langelinie med et hus i Ishøj. En lejlighed der er prissat helt hul i hovedet er denne her - 4,6 mio. for 86 m2: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/92356
Nu findes der faktisk ret så dyre huse i Ishøj...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Ved i hvem man kan henvende sig til for at gøre det ordenligt? Jeg håber meget i kan hjælpe.
Jeg er viceordförande i vor Brf-forening på Västra Hamn. Du bør starte med at tale med din Brf-forening om fremlejemulighed for at få afklaret, hvad de stiller af krav. Måske der ikke ér nogle særlige krav, hvor man dog kan sige, at foreningen skal godkende lejeren, samt at fremleje sjældent rækker længere frem end eet til to år...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En lejlighed der er prissat helt hul i hovedet er denne her - 4,6 mio. for 86 m2: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/92356
Ja det må man sige, selv om man (i følge billederne) får "dramatisk utsikt mot Turning torso" a18.gif Og 3 billeder længere nede skal der så lige også gøres opmærksom på, hvor tæt på Torsoen lejligheden ligger, som om det skulle være en faktor at bo tæt op af Torsoen u132.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites