skallstorp 11 Anmeld indhold Skrevet March 21, 2008 Jeg er her stadigväk. Det er jo ellers i påsken at heksene bliver sendt afsted til Blåkulla. Dette land har jo byttet helt rundt på tingene ifölge en Danskers öjne. Her er heksene fremme ved påske. Derfor kan man möde börn der er ude og rasle klädt ud som hekse (påskkärringar) Man mener at heksene har mest magt ved denne tid. Derfor vil man også opleve fyrvärkeri Skärtorsdag, for at skrämme heksene väk. Meget underligt at tingene kan väre så forskelligt fra et naboland til et andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2008 Jeg er her stadigväk. Det er jo ellers i påsken at heksene bliver sendt afsted til Blåkulla. ...QUOTE] Det var sandelig godt På den anden side - påsken er ikke ovre endnu ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2008 Tak Kim Tak for de tröstende ord. Min mand siger det samme Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites