ahmad.dk 10 Anmeld indhold Skrevet March 20, 2008 Hej, Jeg skylder en dell penge til det offentlig i DK. Er lige flyttet til Sverige og koeber hus, kan Skattevaesnet i DK komme og tage pant i mit hus? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2008 ...kan Skattevaesnet i DK komme og tage pant i mit hus? Jeg ved at for nogle år siden (<1998) kunne kun kommunerne og ikke staten benytte sig af internationale inkassobureauer (eks. Dunn & Bradstreet) til indragelse af gæld, men jeg tror/mener/håber at der nu er åbnet mulighed for dette... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2008 Der er intet i vejen for at Skat i Danmark kan rette henvendelse til Kronofogden i Sverige med et krav - og dette krav vil du så blive præsenteret for i Sverige af Kronofogden, som evt. ville kunne gøre udlæg i dine aktiver i Sverige (hvis du har nogle). Se evt. mere her: http://www.kronofogden.se/4.14db52b102ed4e5fe380002953.html De behøver ikke at gå vis noget privat inkassofirma. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ARN 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2008 jeg tror/mener/håber at der nu er åbnet mulighed for dette... :th2::th2::th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2008 Hej' date=' Jeg skylder en dell penge til det offentlig i DK. Er lige flyttet til Sverige og koeber hus, kan Skattevaesnet i DK komme og tage pant i mit hus?[/quote'] Er det ikke så nemt som at din kone kan stå som ejer så har de ikke noget at komme efter? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2008 Skat & börnepenge Skat & börnepenge inddriver de rigtigt nok gennem kronfogden. Kender en der fik en overraskelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2008 Er det ikke så nemt som at din kone kan stå som ejer så har de ikke noget at komme efter? Nemt og nemt.. Det kræver vel 1) at manden har en kone og 2) at konen har råd til at købe et hus alene Man kunne jo også "bare" kontakte Skat og få en afbetalingsordning, og så i øvrigt betale hvad man skylder - det er jo næppe et krav der er grebet ud af den blå luft... Og det er så dejligt med Skat; De opkræver faktisk kun hvad de lovmæssigt har krav på!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2008 Jeg HAR allerede en afdrags ordning Jeg afdrager paa min gaeld via loenindholdelse paa 5%,(ca 1000-1200 kr /md) men nu skylder jeg ca. 800.000DKK for en forretning som gik bananas for 8 aar siden. Saa det er ikke meget de 5% raekker til. Jeg mener at de 5% er det minimum som de kan opkraeve. Saa hvis jeg fik noget vaerdi i noget er jeg bange for at de vil komme og tage pant i det. Der er ogsaa en del private firmaer som jeg skylder penge til. Det er nu derfor jeg flytter til Sverige. vil have mit eget, istedet for at smide penge ud af vinduet paa leje aar efter aar, og aldrig eje noget nogensinde igen!! men istedet saa en dag er mit hus MIT! selvom jeg ikke er faerdig med at afbetale min gaeld. Jeg har en Kone som huset evt kunne staa i sit navn, men kan Kommunen/Staten tage pant i huset hvis jeg fx er 1- med-kautionist for laanet 2- huset staar i begge vores navne. ( vi blev gift laenge EFTER at gaelden blev stiftet) Jeg haaber at nogen herinde kan svare mig, saa jeg sparer migselv for en Skatte-advokat salaer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2008 Jeg haaber at nogen herinde kan svare mig, saa jeg sparer migselv for en Skatte-advokat salaer. Hvis ikke kan du jo besøge Retshjælpen på Stormgade i KBH eller hvis du foretrækker at spørge online, nyhedsgruppen news://dk.videnskab.jura Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2008 Din kone vil som udgangspunkt kun hæfte for din skattegæld såfremt denne er opstået efter I er blevet gift, så det er korrekt at Skat ikke vil kunne komme efter hendes aktiver i forbindelse med din skattegæld. Du kunne evt. søge gældssanering, og få en mere spiselig akkordordning med Skat, men det skal nok gøres inden du forlader landet og begynder at lave fiks-fakserier. Det er desværre en noget langtrukket proces, og det kan være at gældssaneringen ikke bliver bevilliget - og så er du lige vidt. Hvad med at kontakte Skat og høre dem hvor meget de minimum vil acceptere som månedlig betaling, mod til gengæld ikke at "komme efter dig" ved huskøb? Du får i øvrigt næppe nogen svensk bank til at låne dig penge hvis du har et mellemværende på DKK 800.000 til Skat, så dit forslag om at være med-kautionist er nok ikke realistisk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites