Jump to content
Liverpool CHL 5X

Tysk Import

Recommended Posts

Hej Jeg læste lige på Mobile.de at man kunne kun købe denne bil hvis man skulle exportere den også istedet købe den for 53.000 euro så var NETTO 43.000. Så vil jeg spørge hvis man valgte at købe den bil til 43.000 euro skal man så betale nogen forum for afgift moms eller en anden afgift. Den er fra 2005

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at være fræk....men det er måske det mest diskuterede emne i dette forum.....prøv at bruge søgefunktionen Men det korte svar.....har den kørt mere end 6000km OG været indreg. mere end 6mdr ..... så koster det 3-4000 skr. :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke for at være fræk....men det er måske det mest diskuterede emne i dette forum.....prøv at bruge søgefunktionen Men det korte svar.....har den kørt mere end 6000km OG været indreg. mere end 6mdr ..... så koster det 3-4000 skr. :th2:
Det går nok men doven skab længe leve :D Men tak for svaret

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Øh hvad skete lige her?

Men tak for svaret
Æhhh, du skal svare moms af bilen, hvis du køber den uden - og bilens data iøvrigt ligger indenfor de nævnte rammer. "Exportpreis" er som oftest lig med "uden moms..."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

MwSt ausweissbar :-)

Ok så må jeg bare holde mig fra dem netto preis
Ja, det kan faktisk være en god idé - eller få mejslet ud i beton i købsaftalen, at bilen ér handlet inkl. moms...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gammel tråd... forsøger lige at køre videre med den.... :new: Hvad gør man så helt konkret når man så har købt sin bil/mc i tyskland og fået den fragtet til SE. (man har selvfølgelig de tyske originalpapirer med). Henvender man sig til VV personligt eller via deres hjemmeside? Ved ingenting om det her så søger lidt vejledning. Overvejer at importere en mc fra tyskland. Den er indreg. i tyskland så moms er betalt. Hvad/hvilke instanser skal man igennem her i sverige før at den har plader på og kan køre på vejen (lovligt). Hvad kan man regne med at skulle punge ud med fra start til man står med nr.pladen i hånden. Jeg har været inde på vv.se og kigget lidt, men mit svenske er ikke for godt endnu, så det er meget begrænset hvad jeg fik ud af det. Fik kun ud af det at den skal igennem en ursprungskontroll, noget med at man skal bevise at den ikke er stjålet eller lign. Det skulle vel ikke give nogen problemer hvis den mc jeg har set på er registreret 1. gang i USA, importeret til tyskland hvor momsen er betalt, eller hvad? Hvad med forsikring af import køretøj? Nogen der har erfaringer med om forsikringsselskaberne har noget "imod" et importeret køretøj? Tja det var en ordentlig skovlfuld håber nogen gider at læse hele lortet og svare og derved hjælpe mig på vej :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...