Jump to content
biz

Påske med sommerdæk

Recommended Posts

Ja, det er noget pis.... kunne sq ikke holde til det så jeg måtte bare smide mine 18" x5-style sommerdæk på X3´er i sidste weekend. Søndag (igår) lå jeg ovenikøbet og polerede dem og gav dækkene shine, de lignede fandme en million!!:D Så kommer man hjem i dag og ser at de er sneet til......arrggggg:fight: Fuck nu af med det sne vejr.... Jeg vil have sommer NU!!!! Det er så trættende at det har været efterår i halvandet år nu.... Kom så med den sommer..... ellers må vi bare bruge noget mere freon!:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mærkelig afstemning, jeg kan slet ikke vælge en af de fire muligheder der :confused: Der mangler en: "Allerede for en uge siden varslede de frost og slud/sne i denne uge her, desværre holdt det stik, så selvfølgelig sidder der stadig vinterdæk på bilen AAAARGGH FUCKING PÅSKE SNEVEJR!!!!" mur.gif Folk der har skiftet til sommerdæk inden for den sidste uges tid, de må sgu da have gået rundt i deres egen lille verden b256.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lol toft :D Hellere nye sommerdæk end slidte vinterditto, jeg havde valget ml. 2-3mm på vinterdækkene eller spritnye sommer... Gæt selv hvad jeg valgte :D ;) Global warming, be friggin global and hurry the feck up to southern Sweden! :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da en tåbelig diskussion, det er lovpligtigt med vinterdæk indtil d. 31/3. Folk der skifter til sommerdæk NU, har ikke respekt for deres medtrafikanter.:thumbdown
Tåbelige diskutioner kræver tåbelige indlæg ... så du har nok ret ... Nu er vi da i hvertfald 2. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Det er da en tåbelig diskussion, det er lovpligtigt med vinterdæk indtil d. 31/3. Folk der skifter til sommerdæk NU, har ikke respekt for deres medtrafikanter.:thumbdown
Forkert:) Det er ikke lovpligtigt at køre med vinterdæk i Sverige. Det er kun lovpligtigt hvis der er vintervejr....så det var da en tåbelig kommentar;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Klarsyn

Forkert:) Det er ikke lovpligtigt at køre med vinterdæk i Sverige. Det er kun lovpligtigt hvis der er vintervejr....så det var da en tåbelig kommentar;)
Jamen Moerke da, jeg tror det er gået op for resten af os at det: ER VINTERVEJR.:rolleye: Jeg tror vi lader dig være ved det....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen Moerke da, jeg tror det er gået op for resten af os at det: ER VINTERVEJR.:rolleye: Jeg tror vi lader dig være ved det....
men man kan jo så sige at det er første gang i dette vinter halvår at det har været vinter - så samtlige dage undtagen de her to-tre dage, har det ikke været lovpligtigt med vinterdæk. At det så endda kommer knap 2 uger inden vinteren lovmæssigt slutter, det er jo næsten en provokation :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
men man kan jo så sige at det er første gang i dette vinter halvår at det har været vinter - så samtlige dage undtagen de her to-tre dage, har det ikke været lovpligtigt med vinterdæk. At det så endda kommer knap 2 uger inden vinteren lovmæssigt slutter, det er jo næsten en provokation :)
Giver dig helt ret, jeg mener heller ikke at have påstået andet.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mogens har et problem - Porsche (i dk) kan ikke skaffe vinterdæk i de dimensioner hans fælge har (11x18). Så sommerdæk, både for mit og Mogens' vedkommende. At bilerne står opbevaret i garage er så en anden ting :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev der skiftet til sommerdæk. Eller dvs. 1 sommerdæk. skidet var punkteret og da vinterdækkene er nede på omkring 2mm gad jeg ikke besøge dækmanden. Så nu er det 1 sommer og 3 vinter indtil weekenden hvor den kan blive opgraderet til 4 sommer :D Så har det fame også bare at blive varmt derefter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

2 mm det var ikke meget, hvad ligger den lovpligtige grænse på?

Så blev der skiftet til sommerdæk. Eller dvs. 1 sommerdæk. skidet var punkteret og da vinterdækkene er nede på omkring 2mm gad jeg ikke besøge dækmanden. Så nu er det 1 sommer og 3 vinter indtil weekenden hvor den kan blive opgraderet til 4 sommer :D Så har det fame også bare at blive varmt derefter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så blev der skiftet til sommerdæk. Eller dvs. 1 sommerdæk. skidet var punkteret og da vinterdækkene er nede på omkring 2mm gad jeg ikke besøge dækmanden. Så nu er det 1 sommer og 3 vinter indtil weekenden hvor den kan blive opgraderet til 4 sommer :D
Du er sikkert opmærksom på det, men på den trækkende aksel skal rullelængden helst være lige lang på begge sider, bare så du sætter sommer hjulet på den ikke trækkende :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skræmmende at næsten 30% kører rundt på dæk der ikke egner sig til føret......:sick: Det er fandme da vildt!!!
Jeg var en af dem der måske fik skiftet lidt for tidligt, men på den anden side så ved jeg ikke rigtigt. Det er jo kun sne og frost når man starter ud på rejsen om morgenen. Hurtigt efter bliver det saltsjap, solskinsvejr og plusgrader, og så er sommerdækne jo rent faktisk bedre end vinterdækne. Så alt i alt er man faktisk med dette her omskiftelige vejrlig i disse dage mindst ligeså godt stillet på sommerdæk som med vinterdæk, specielt hvis man holder sig til de store veje og primært køre i dagtimerne hvor solen varmer vejen. Så om det er "skræmmende" ??? ..hmmmm nej den synes jeg egentlig ikke at det er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skifter folk til sommerdæk, da reglen hedder fra december til og med marts, og ja ja med mindre vejret er til det. er det fordi folk ikke har råd til ordentlige vinter fælge, og man kan ikke vente med at få sine oversmarte bling bling alu fælge på gaden, med ekstra lavprofil. Køb nogle ordentlige vinter fælge og vask dem fra tid til anden så holder de også til vores vinter vejr... AP out...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

diskussionen om vinter/sommerdæk og hvad der er mest sikkert er jo evindelig, vinterdæk folk siger vinterdæk er bedst fordi det er ...vinter - og det derfor nogle gange sner og er isglat. sommerdæk folk siger at vores klima alligevel ikke er vinterligt nok til at vinterdæk rent faktisk er bedre. Jeg er sommerdæk mand, men det er fordi at sommerdæk er bedre i for eksempel regnvejr og tørvejr. Når det sner er vinterdæk bedre. Når der er is, så er pig-dæk bedre, men almindelige vinterdæk er ligeså ringe som sommerdæk. Hvor mange regndage har vi haft i forhold til snedage? Men som sagt, evindelig diskussion, og det var egentlig ikke meningen at åbne den debat igen igen :) ...igen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor skifter folk til sommerdæk, da reglen hedder fra december til og med marts, og ja ja med mindre vejret er til det. er det fordi folk ikke har råd til ordentlige vinter fælge, og man kan ikke vente med at få sine oversmarte bling bling alu fælge på gaden, med ekstra lavprofil. Køb nogle ordentlige vinter fælge og vask dem fra tid til anden så holder de også til vores vinter vejr... AP out...
Måske fordi påsken var en fin tid at "sommer-klargøre" sin bil på, da der ikke var meget mere end en uge til, at det overhovedet ikke er nødvendigt med vinterdæk, da loven jo siger december-marts. (Nej, jeg kører stadig med vinterdæk)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites