Toft 0 Anmeld indhold Skrevet March 17, 2008 Jeg skal snart have ny PC. Er der nogen der kan fortælle mig om det SKAL være et 64-bit system, eller om 32-bit stadig er ganske fint? Aner egentlig ikke hvad 64-bit systemets umiddelbare force er (andet end det kan køre med mere RAM), og da komponenter og OS stadig udvikles til 32-bit, så er der måske ingen grund til at tænke 64-bit, eller hva Jeg tænker også på om ældre spil/programmer ikke kan køres i 64-bit, eller om der er andre komplikationer mellem 32/64-bit? Tillægsspørgsmål: Når nu jeg alligevel skal have ny PC, er det så ved at være tid til at droppe XP og gå over til Vista, eller stinker Vista stadig?? Og, dig som hader MS, og har behov for at skrive at Linux og Apple er meget bedre, du kan skrive det i en anden tråd :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Jeg kører selv 64bit Vista. Det kører egenligt ganske fint, men fra tid til anden møder man da et program (typisk et spil eller andet software der er krævende), som ikke kan køre på 64bit. Hvis man ikke har over 4GB ram i maskinen ser jeg ingen umiddelbar grund til 64bit, endnu. Husk på at når du køber ny maskine i dag er de for det meste 64bit, men det forhindrer dig ikke i at køre et 32bit operativsystem også ellers opgradere til 64bit når der er flere spil og programmer der bruger de ekstra bits. \Tom Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Hey Toft, som Tom også skriver , så kan man anvende de fleste programmer på en 64 bit maskine .. det kan være et spørgsmål om driver osv.. Og mon ikke fremover at de fleste programmer bliver tilpasset til 64bit... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Jeg havde vista 64bit på min i ca 2 timer. Så røg det ad helveds til til fordel for XP 32 bit. Mit netkort og grafikkort kunne ikke køre under Vista 64 bit. Jeg oplevede ret mange probs pga 64 bit. Så HVIS du skal op og køre Vista så vælg 32 bit. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 hvor længe siden er det ...??? .. indtil videre har det vista 64bit jeg har prøvet kørt fint... jeg mener,køber man en ny pc, så er grafikkort og netkort vel kompatible med det system de vælger at installere på maskinen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Det er ca 6mdr siden. Kan godt følge dig i at hvis man køber en samlet maskine burde komponenterne være kompatible. PRoblemet kan så komme senere hen når man skal opgradere. Men med tiden kommer der vel mere og mere grej der passer til 64 bit? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Hej Claus Programmer der kommunikerer direkte med hardwaren, dvs alt lige fra licensservere med dongle til andet godt fra havet af sådanne programmer kræver en omkodning og kan ikke køre på som et 32bit program under 64bit OS. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Men Tom ... det bør en driver vel i visse tilfælde kunne løse... synes jeg at have læst et sted ... det kan nu også bare være mig. Ja BS, bla har man mulighed for 8 GB ram i 64 bit versioner.. det er jo en fordel hvis man vil opgradere senere, samt hvis man kører heftige billedbehandlingsprogrammer, ja 4 GB er nok , men alligevel ... Sådan er det med alt nyt, der går lige en rum tid inden alt bliver kompatibelt... men se hvor hurtigt HDMI overhalede DVI .. sådan kan det vel også gå for 32 til 64... håber jeg...:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2008 Hvis man tager udgangspunkt i 32/64 bit OS så er min vurdering at man som alm. hjemme bruger ikke har det store udbytte generelt men der kan self være undtagelser. 64 bit kommer først ordentligt til sin ret når den bliver fodret med "deluxe" hardware som RAM, CPU og et fornuftigt motherboard. Vi har selv kun 64 bit OS på server siden. Jeg har efterhånden prøvet mange forskellige computerer med Vista i både 32 & 64 bit og har set gode og dårlige resultater. Jeg må sige at det falder dårligt ud til Vista kontra XP endnu. Dog er SP1 lige frigivet til Vista (Ikke på dansk endnu) men der snakkes om store problemer med drivere til forskellige lyd/skærmkort stadigvæk. http://windowsvistablog.com/blogs/windowsvista/archive/2008/03/18/windows-vista-sp1-released-to-windows-update.aspx Jeg syntes heller ikke at Vista giver så meget mere værdi end den whoaw effekt man måske oplever første gang man åbner op. Ja så er der ellers nogle få features som er nice men ikke noget jeg ville købe for at sidde og kæmpe med driver problemer bagefter.. Har prøvet det og der kommer ikke vista ind i vores firma.. XP virker bare fornuftigt og er rimeligt driftsikkert. Selvom man kraftigt bliver opfordret til at skrive dette i et andet indlæg så våger jeg alligevel og sige at Linux er kommet rigtigt godt med i forløbet. Hvis man aldrig har prøvet linux på det seneste og kun hopper med på den gamle sang om at det kun er for nørder og fattigrøve, så vil jeg anbefale at man prøvede at prøver at sidde ved det samt evt. installere dette OS. Tager man Ubuntu i seneste version så er det faktisk lige så nemt at installere som XP og Vista. Resten er tilvænning og det er jo nok det som er hele humlen i ikke at ville over på en anden OS platform. Jeg vil da heller ikke over til en motorola telefon.. aldrig i livet. Når det så er sagt så vil jeg stadigvæk sige at linux stadigvæk er for dem der gider at løse sine egne problemer og vil bruge til på det.. Konklution: Vælg XP 32 bit. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2008 Konklution: Vælg XP 32 bit. :th2: Det er også den variant jeg er mest stemt for, men ville lige se om der var nogen ved musikken der ville foreslå det :) Ville bare ikke risikere at bygge en maskine der var ubrugelig om 3 måneder. Mener dog også at have læst et sted, at MS yder fuld support til XP til en gang i år 2011, så helt galt kan det vel ikke gå.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites