Dani 10 Anmeld indhold Skrevet March 15, 2008 Jeg har hørt at man godt kan låne sin brobiz ud, og fandt ud af at det er rigtig. Men kan man køre 2 biler på 1 brobizz samtidig, altså kan man ikke blive trukket for 2 biler samtidig? Ha en go dag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Nej...... 2 biler -> 2 brobizz'er på samme aftale..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dani 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Nu var det familien som skulle besøge mig, det er ikke fordi det skal foregå fremover, det er bare den ene gang frem og tilbage, men kan de ikke bare trække turen fra min brobizz.? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Nej....Det kræver 2 brobizz'er..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Et er hvad det kræver, noget andet er hvad man gør ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Eneste løsning er vel at køre igennem i bil A, og så standse umiddelbart efter bommen, og gå ud med bizzen til bil B. Men det er vist pænt ureglementeret, og nok ikke noget bro-personalet vil smile ad. Ellers kræver det en ekstra brobizz, som skrevet tidligere. En sådan koster 200,- dkr at få tilknyttet din aftale - og så kan denne jo bare cykle rundt imellem dem du vil have skal låne den. Med andre ord, så spiser den ikke brød når den ikke bruges. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Men sammen med bizzen får man jo et brokort, som kan bruges som kontokort i broens kort-baner, og bogføres på brobizzens konto. Det er rimeligt nemt at sende med post til familien :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Men sammen med bizzen får man jo et brokort' date=' som kan bruges som kontokort i broens kort-baner, og bogføres på brobizzens konto. Det er rimeligt nemt at sende med post til familien :)[/quote']Huh? "Når du tegner ØresundPendleren, får du desuden tilbud om at deltage i Øresundsbrons fordelsprogram . Ønsker du dette, modtager du et BroKort, som giver dig adgang til mange attraktive tilbud på oplevelser i Sverige." Brokortet kan da kun bruges til passage, hvis du eksempelvis har glemt bizzen e.l.!? (så kan de trække dine informationer via dette) Mener da ikke du kan bruge det som alternativ til bizzen.(?) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 I min aftale (som jeg fik for kort tid siden) står : " BroKort. Som en del af din aftale får du et BroKort, som du kan låne ud til familie og venner, når de skal køre over Øresundsbron. De betaler så kun 135 DKK / 165 SEK per tur (gælder for biler op til 6 meter). Turene med BroKort indgår ikke i pendlernes pristrappe, men debiteres dig, som har indgået aftalen. " Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Hvis vi skal henholde os til Øresundsbroen's regler for brobizz gælder følgende (det kan godt være at praxis er noget andet): Har man en ØresundPendleren aftale kan man IKKE anskaffe sig en ekstra brobizz - og låne den ud til venner og bekendte o.l., men man kan i stedet for låne sin BroKort ud - som også larsk skrev. Har man derimod en BroPas aftale, kan man godt låne sin brobizz ud til venner og bekendte o.l. - her følger også et BroKort med som kan lånes ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 I min aftale (som jeg fik for kort tid siden) står : " BroKort. Som en del af din aftale får du et BroKort, som du kan låne ud til familie og venner, når de skal køre over Øresundsbron. De betaler så kun 135 DKK / 165 SEK per tur (gælder for biler op til 6 meter). Turene med BroKort indgår ikke i pendlernes pristrappe, men debiteres dig, som har indgået aftalen. " Fair nok. Jeg læste det som om prisen ville være den samme - og derudover var jeg ikke klar over at Brokortet kunne bruges til at betale med. Men så blev jeg dét klogere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 [...] og derudover var jeg ikke klar over at Brokortet kunne bruges til at betale med. Men så blev jeg dét klogere Det er også nyt pr 1. jan. 2008 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Det er også nyt pr 1. jan. 2008Nå ja - og det har Øresundsbroen selvølgelig formidlet ud til kunderne med vanlig grundighed Takker for infoen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Nå ja - og det har Øresundsbroen selvølgelig formidlet ud til kunderne med vanlig grundighed Takker for infoen Og for at gøre forviringen mere komplet - står der stadig på kortet "Kortet är inte giltigt som betalingsmedel för bropassage" Jeg fik mit kort for ca. en måned siden, da jeg droppede min BroPas aftale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Wonko the Sane 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Det er også nyt pr 1. jan. 2008 Hmm.. Ved ikke om jeg har misforstået dig, men jeg lånte mit brokort ud for langt over et år siden, og beløbet blev bare trukket på min konto. Så brokort kunne også bruges som betalingsmiddel i 2007. Måske er der flere typer brokort? Don't know.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Hmm.. Ved ikke om jeg har misforstået dig' date=' men jeg lånte mit brokort ud for langt over et år siden, og beløbet blev bare trukket på min konto. Så brokort kunne også bruges som betalingsmiddel i 2007. Måske er der flere typer brokort? Don't know..[/quote'] Hvis du har/havde en BroPas aftale, er det rigtigt at BroKortet har virket hele tiden - men det blev først pr. 1. jan. 2008 muligt at benytte sit BroKort tilknyttet en ØresundPendleren aftale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Wonko the Sane 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2008 Aaahh.. I see. Så faldt 10-øren.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Resser 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2008 Det kan man sagtens - altså bruge det som alternativ til brobizzen. Jeg kører fast på min fars brobizz og når han og familien kommer over og besøger bruger han det medfølgende kort i en af 'kort-banerne' ved betalingsanlægget... Og det skal lige tilføjes at vi har gjort det sådan siden 2006, så tror da ikke at det er noget nyt? Huh? "Når du tegner ØresundPendleren, får du desuden tilbud om at deltage i Øresundsbrons fordelsprogram . Ønsker du dette, modtager du et BroKort, som giver dig adgang til mange attraktive tilbud på oplevelser i Sverige." Brokortet kan da kun bruges til passage, hvis du eksempelvis har glemt bizzen e.l.!? (så kan de trække dine informationer via dette) Mener da ikke du kan bruge det som alternativ til bizzen.(?) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2008 Det kan man sagtens - altså bruge det som alternativ til brobizzen. Jeg kører fast på min fars brobizz og når han og familien kommer over og besøger bruger han det medfølgende kort i en af 'kort-banerne' ved betalingsanlægget... Og det skal lige tilføjes at vi har gjort det sådan siden 2006' date=' så tror da ikke at det er noget nyt?[/quote'] Læs indlæg #16 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2008 Det er også nyt pr 1. jan. 2008 Nej, det er ikke noget nyt. Det har man kunnet, siden kortet blev "opfundet", jeg husker ikke, hvornår det var, men min familie og venner har i hvert fald benyttet det mange gange. Dog er der lige den hage, at man må ikke stå ud af sin bil for at give det videre til dem, der kører bagved -altså resten af familien-, men det omgår man let ved at lade kortet sidde i automaten, så den næste kan benytte det. Det fungerer perfekt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites