Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2008 Jeg havde en Peugeot Partner om firmabil for st stykke tid siden.... Den stod til 17 km/l men kom aldrig over 14......:( Nulstil triptælleren når du tanker og se hvor langt den kører på de næste liter du tanker... Det er just det jeg gør. Med mine tidligere biler var det noget jeg gjorde en gang i mellem - sådan lige for et chekke om der var nogle ændringer som indikator på om motoren havde det godt. Jeg gør det næsten hver gang med 307'eren. Jeg må sige 17,5 som det bedste er langt fra mine forventninger. De var nok til omkring 19, og under 18,5 havde jeg slet ikke forestillet mig. I DK havde jeg en Suzuki Ignis. Den stod til at kunne køre lige over 15, og kørte reelt omkring 14-14,5 alt efter forhåldene. Altså en forskel på 5-6%. Pegøjen ligger på over 12% Nå brok, brok, var egentlig bare lidt ude efter om det er pegøjer eller om man kan forvente noget andet af fx Octavia, Focus eller Golf, for nu at blive i samme klasse... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2008 Jeg har kun erfaring med Peugeots diesel, som jeg ikke var imponeret over....:( Jeg er glad bare mine biler går over 6 km/l...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2008 Hvordan er det så med den samlede driftsøkonomi? Har læst et sted (husker ikke hvor), at man kører ca. 12% mere RME end diesel? Så er de 2 kr. jo hurtigt spist op... Specielt hvis man skal have skiftet slanger osv. Benytter man RME får man rundt regnet 5% mindre energi for pengene end med almindelig diesel. Dvs. der er penge at spare med den nuværende prisforskel. Det kræver naturligvis at ens TDI-motor er beregnet til RME. Hvad slanger angår, så har jeg godtnok læst at tæringen på slanger er større end med vanlig diesel, men aldrig læst hvor meget større, så det er meget relativt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2008 Det virker ikke som om prisforskellen på RME og diesel kan retfærdiggøre en evt udgift til udskiftning af slanger og evt følgereperationer..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2008 ...og hvor kan man tanke det? I malmö er der to tankstationer ifølge Lantmännen Ecobränsles hjemmeside: OK/Q8 Vattenverksvägen 60 Statoil Citadellsvägen 1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2008 Det virker ikke som om prisforskellen på RME og diesel kan retfærdiggøre en evt udgift til udskiftning af slanger og evt følgereperationer..... Jeg ved det ganske enkelt ikke. Heldigvis kan jeg skifte tilbage når jeg har lyst. Det eneste jeg ved er, at den motor min Lupo er udstyret med (TDI) er modificeret fra fabrikken af til at køre på RME. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JanJensen 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2008 Sparetips. Husk at tjekke dæktrykket. En bil på halvflade dæk sluger mere brændstof. Husk også at der er forskel på svensk og dansk diesel. I Sverige sælges MK1-diesel og i Danmark europa-diesel. Du kører længere på en liter Europa-diesel. I følge Statoil Sverige skulle man kunne spare ca. 30 øre per liter, hvis de kunne sælge europa-diesel i Sverige. http://www.statoil.se/FrontServlet?ds=Foretag&state=Foretag_dynamic&viewid=1914198 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2008 Ret skal være ret. Jeg brokkede mig over bilen ved både 20 og 40.000 km service. Med den begrundelse, at den ved omkring 5.000 km kørte ca. 18,8 km/l. Ved begge services meldte Peugeot tilbage, at bilen havde det fint... Nuvel. Lige efter 40.000 km servicet begyndt jeg at kunne mærke at den ikke bremsede ordentligt. Ned til Peugeot: Bagbremserne var skæve. Skulle skiftes på begge sider. sure penge. Men hvad sker der så: 19,6 km/l ved første tank efter udskiftningen og 19,9 ved anden tank... Fuldstændigt, hvad jeg håbede på da jeg købte den (normen hedder 20). En anden ting er, at det formentlig har været dødfarligt at køre rundt med bremser, der hele tiden er lidt aktiveret, og så undrer det mig altså lidt, at man ikke liiige skubber til hjulet, når kunden klager over brænstofforbruget, og motoren ser fin ud. Så havde de formentlig fanget den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites