niw 10 Anmeld indhold Skrevet March 13, 2008 Hej alle, Jeg har søgt lidt på forummet, men har ikke rigtigt kunne finde noget, so here goes. Jeg er flyttet tilbage til DK og har været på kommunen og flyttet min adresse til DK. Men hvad med post der kommer til den svenske adresse? hvor kan jeg afmelde eller flytte denne? syntes nemlig ikke man kan få videresendt post på adressandring.se til DK? mvh. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2008 Titta här: http://www.adressandring.se/?page=63 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
niw 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2008 Titta här: http://www.adressandring.se/?page=63 Mange tak :) så er det fixet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2008 Hvad gav du for det ?? Jeg fik en pris på 800 kr. for et halvt år. Plus 800 kr. for yderligere et halvt år (når årsbeskederne begynder at komme i januar / februar). Plus at de ville have 500 kr. ekstra for de første to måneder, hvor jeg bor midlertidig lejlighed. 2100 kroner det synes jeg sgu' var røveri på åben gade. Så jeg har givet naboen en masse frimærker, så hun kan videresende, samt mailer den nye adresse til alle svenske myndigheder og selskaber, jeg har (haft) en kundeforbindelse med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
niw 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2008 Jeg mener det er ca. det samme jeg skal give.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2008 Jeg mener det er ca. det samme jeg skal give.. Jeg syntes, det var helt vildt. Det er jo ikke til Sydpolen, og ikke en strid strøm af breve, de skal videresende. Højst 10 - 15 breve in alles. Jeg kunne aldrig drømme om at betale 800 kroner, og da slet ikke 2100, til dem for den service. Så hellere give dem til Røde Kors. Tidligere en gang, hvor jeg brugte adresseændring indenfor Sverige, oplevede jeg, at breve enten slet ikke blev videresendt eller var meget forsinkede. Med rykkergebyrer osv. som konsekvens. Har du så også fået brevet fra Skattemyndigheden, hvor de fortørnet konstaterer, at du ulovligt har forladt landet uden først at give dem besked ?? Jamen for helvede, svensk bureaukrati, I får jo netop besked via det danske borgerservice, så I kan sende jeres skide blanketter, arkivere og bruge tid og ressourcer på det. misforstå mig ikke, jeg var virkelig glad for min tid i Sverige, men nogen gange er de simpelthen for firkantede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2008 Bureaukrati Har du så også fået brevet fra Skattemyndigheden, hvor de fortørnet konstaterer, at du ulovligt har forladt landet uden først at give dem besked ?? Jamen for helvede, svensk bureaukrati, I får jo netop besked via det danske borgerservice, så I kan sende jeres skide blanketter, arkivere og bruge tid og ressourcer på det. misforstå mig ikke, jeg var virkelig glad for min tid i Sverige, men nogen gange er de simpelthen for firkantede Ja, det er hyggelige breve "Verket" sender ud til udvandrere! PÅMINNELSE om, at man jf. Folkbokföringslagen § ditten og datten har pligt til at anmelde sin udrejse senest en uge FØR flytning. Man tror alt er gjort efter bogen, anmeldelse til DK kommune og SKAT, som videresender oplysningerne til SE, for det internordiske flyttebevis er jo for længst dødt og begravet, men næææh nej, så let skal det jo heller ikke være. Hvor langt er det så lige vi er nået:rolleye::thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2008 Ja, det er hyggelige breve "Verket" sender ud til udvandrere! PÅMINNELSE om, at man jf. Folkbokföringslagen § ditten og datten har pligt til at anmelde sin udrejse senest en uge FØR flytning. Man tror alt er gjort efter bogen, anmeldelse til DK kommune og SKAT, som videresender oplysningerne til SE, for det internordiske flyttebevis er jo for længst dødt og begravet, men næææh nej, så let skal det jo heller ikke være. Hvor langt er det så lige vi er nået:rolleye::thumbdown Man er helt sagesløs i hænderne på det hellige svenske paragrafrytteri. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites