Anansie 10 Anmeld indhold Skrevet March 10, 2008 Hej alle Jeg står i den ulykkelige situation at min bedste veninde lige har fået konstateret kræft. Det hele startede med at hun, sidste år, fik rigtig ondt i ryggen, og efter adskillige lægebesøg, henvisninger til akupunktør og fysioterapi, kostaterede lægerne at hun havde en hævet milt og kyssesyge. Desværre blev hendes smerter kun værre, samtidig med at hendes infektionstal steg og steg, og at hendes røde blodcelletal faldt. Nå, men først dér blev hun henvist til et sygehus, som fandt ud af at hun skulle scannes ASAP. Det viste sig så, i sidste uge, at den "hævede milt" er en svulst på 12x7 cm. De ved endnu ikke om den stammer fra nyrer, lymfer eller noget helt tredje. De fandt så også ud af, at det havde nået at sprede sig til hendes knogler, hals og kæbe. Nu har lægerne sagt at de ikke vil operere, fordi svulsten er for stor. Den skal først gøres mindre, og så kan hun - hvis alt går som det skal - blive opereret om ca. et halvt år. Mere vil de ikke sige, før hun har været igennem en masse andre tests. Det er simpelthen så svært hele tiden at blive fortalt at man ikke rigtig ved hvad der skal ske, specielt fordi kræften aldrig ville have spredt sig, hvis man bare havde sat alt ind for at finde ud af hvad der var galt, til at starte med. Og ja, det virker måske dumt at sætte sig mod lægernes meninger, men vi er begyndt at snakke sammen om, om der måske findes andre muligheder for behandling. Så derfor ville jeg høre om der er nogen som har erfaring med behandlingssystemet her i Sverige? Eller i et helt tredje land for den sags skyld. Og hvis der er nogen som har positive erfaringer, om de så eventuelt kan anbefale nogle gode steder!? Jeg vil sætte pris på at der ikke kommer nogen nedsættende kommentarer, om at det er dumt ikke at tro på lægerne. Tror alle i denne ulykkelige situation vil undersøge alle muligheder. På forhånd tak Mvh. Jennifer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret August 23, 2008 Jeg er selv blevet behandlet for Canser her i Sverige og det er jeg meget glad for. Hvis jeg var blevet i Dk så var jeg nok død for ca. 4 år siden. Jeg fik kontanteret min Canser i 1999. Jeg blev opereret i Gentofte i januar 2000, de fjernede 25% af mine lunger, og efter ½ år sagde de at det nu var i orden og jeg ikke behøvede at komme til kontrol. GIIIISSSSPPPPPPPP Så flyttede jeg til Sverige. Canseren kom ganske rigtigt igen og ca.3½ år efter operationen, og jeg blev nu Kemobehandlet i Lund. Kemobehandlingen var så hård at jeg var ved at miste lysten til livet (uden at tænke på selvmord). Vi fik stoppet udviklingen af canseren men den var heller ikke blevet mindre. Jeg fik så noget ny medicin (piller) og det tager jeg stadig dog i mindre dosis. Det slog canseren ned på ca. 6 uger og idag kan man stort set ikke se det. Jeg er lykkelig for den svenske Sjukvård, i hvert fald når det er alvorlige sygdomme. Dem der, i dette forum og svenskerne selv, der brokker sig over sjukvården er normalt dem med simple/almindelige sygdomme samt blandt Svenskerne er der en lidt større andel hypokondere end i Dk, det siger de selv. Jeg har ikke helbred til at flytte tilbage, og tænker heller ikke på det, jeg er lykkelig her og til januar har jeg boet her i 7 år. Så stol blot på det når det er alvorligt, se blot det danske sygehusvæsen det har det dårligt nu. I DK er det som om regeringen og støtteparti kun satser på de genetiske korrekte og racerene mennesker (undskyld udtrykket). Det sidste behøver du ikke at tage med. I dag arbejder jeg fuldtids og har et godt liv, for 1½ år siden flyttede vi ind i vort nybyggede hus, så meget stoler jeg på livet nu. Når lægen ikke vil udtale sig så bombastisk er det fordi de først skal finde de midler (Kemo, stråler eller lignende) din veninde bedst reagerer overfor først derefter kan man begynde at sige lidt mere. Kemo er mange ting og man ved ikke hvilke Kemotyper der virker på hvilke mennesker, derfor er de nød til at forsøge noget. Hvis den ene Kemobehandling ikke virker , så kan man (kynisk) sige at så prøver vi bare en anden. Sådan er det kort sagt. Moderne Kemo, som den man bruger i Sverige, er modsat det gamle Kemo der bruges i DK ikke noget jeg tabte håret af, og det var præcis som lægerne havde sagt inden. Når jeg siger den gamle Kemo i DK. så er det igen noget der har med penge at gøre. De nye Piller jeg får kostede i starten 660 skr stykket og med 1 om dagen var årsprisen 240.900 Skr. Min egenbetaling var 1800 Skr om året, så HURRAH FOR SVENSK SJUKVÅRD. Så betaler jeg gerne de 300 skr. pr. gang for at gå til lægen ( og der er et max på 900 om året, derefter får man frikort, hvis man følger systemet. Men med mig selv er der stadig ingen læge der tør spå noget, det er desværre noget hus skal lære at leve med. Vær stærk og possitiv det er den bedste medicin i starten og det er ikke kun en floskel. MEN ET BRAVUR TIL SVENSK SYGEHUSVÆSEN FRA MIG og fy skamme danmark med deres nye overksud på statsfinanserne, det skal åbenbart kun bruges til de raske. Men 25% af alle mennesker dør af Canser!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2008 Man har også hørt om at Tyskerne er specielt gode til kræftbehandlinger mv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret August 24, 2008 Det er rigtigt Basse, det var på et tidspunkt en hjemmeside http://www.paku.dk/Sygehistorier.htm Der bla. samlede oplysninger om gode historier om canserbehandlinger i udlandet, den var god, men er vist overtaget af andre og har ikke mere med dette emne at gøre. Men hvis der er nogle der har godt links så skriv dem her til Anansie. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites