Jump to content
-TCOB-

Porsche 924

Recommended Posts

Guest Mogens

Hurtigere tider

Jeg forstår ikke ombygningen, da jeg til enhver tid vil mene at 4hjulstræk er en klar fordel med den slags kræfter.
Man vil hellere køre med baghjulstræk end 4x4 på bane - derfor ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og til dem der ikke kender Porsche 924 Carrera GT - så er det en 924 med en "stor" motor, fuchs fælge og bredde skærme mv. 924_carrgt.jpg
Det er vist noget af en tilsnigelse at begrænse 924 Carrera GT til en 924 med brede skærme ! Det er en mean machine i sin reneste form. Bilen havde 210 HK og blev kun bygget i godt 400 eksemplarer, og er en ganske eftertragtet samlerbil. En hurtig søgning på www.mobile.de afslører et prisleje på godt 300.000, godt nok med trækkrog !!! Jeg var i efteråret en tur forbi hos Ross Ab syd for Göteborg, og han havde en sølvgrå stående til den nette sum af 400.000 SEK. Den var i rigtig god stand, og er nu solgt. Iøvrigt stod den ved siden af den Lamborghini Miura, der blev fremstillet, på den ene side og en Porsche 964 RS på den anden side. I et andet lokale havde han en mintgrøn Lamborghini Countach med 17.000 KM på klokken og en hvid af samme model. Den hvide havde tilhørt Ferruccio Lamborghini. Og hvad gør man når man har en hvid Countach og en grøn Countach ? Jo, man køber en rød Countach, så har man de Countach'er italienske farver. Inde i hjørnet i det samme lokale stod en Ferrari 288 GTO !!! (rød). Porsche 924 blev i øvrigt også bygget i versionerne Carrera GTS (ca. 60 stk, 245 HK) og GTR (ca. 20 stk, 375 HK). Jeg mistænker at vi ikke kommer til at læse om 924 Carrera GTS/GTR ejernes egne køreoplevelser her på Sunddebat. En af gutterne på www.944sverige.com har byttet sig op fra en Porsche 911 (folkekær og mediebevåget motorkraftig variant af VW Type 1 :laugh:) til en Porsche 924 Carrera GT (Sportsvogn :thumbup:). Respekt ! http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11408

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er en Porsche 996 Turbo der er bygget om til en GT2. Jeg forstår ikke ombygningen, da jeg til enhver tid vil mene at 4hjulstræk er en klar fordel med den slags kræfter. Men jeg ved selvfølgelig ikk om den kan holde til det og det er derfor den måske er bygget om...? Jeg er sikker på der er rigtig gode grunde til det, da han har rigtig godt styr på hvad han laver
JEg ved barfe at den måde han kørte rundt på det kan man ikke med 4WD. Den gik sidelæns gennem svingene, og vi ramte 235 ca på lang siden. Jeg har kørt samme bane i en Farrie 356 og der nåde vi KUN 210 på lang siden. Men helt klart en oplevelse at køre med kiesa, og en flink fyr;O)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
JEg ved barfe at den måde han kørte rundt på det kan man ikke med 4WD. Den gik sidelæns gennem svingene, og vi ramte 235 ca på lang siden. Jeg har kørt samme bane i en Ferrarie 356 og der nåde vi KUN 210 på lang siden.
Kiesa er den hurtigste på KTI i Roskilde (Sjællandsringen) - det var sikkert stedet, I kørte...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kiesa er den hurtigste på KTI i Roskilde (Sjællandsringen) - det var sikkert stedet' date=' I kørte...[/quote'] Godt gættet. Den var i stykker dagen får, eller der var en ny pakning som hoppede af til en turbo, så han have stået det beste af natten for at få den køre klar. Det var til min polteraben, så den blev uforglemmelig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er vist noget af en tilsnigelse at begrænse 924 Carrera GT til en 924 med brede skærme ! Det er en mean machine i sin reneste form.
Dette er jeg klar over - det var også blot for at fremvise modellen til de andre. Skrev ikke en lang roman om den, da denne tråd ikke omhandler bilen. Det er desuden ikke helt korrekte oplysninger du kommer med. Bilen blev produceret i 406 eksemplarer med stelnr. WPOZZZ93ZBN7 00 001 til 406.... så vidt jeg husker rigtigt. Men fred være med det :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så ved du det nu :D! Og det virker FANTASTISK! :D!
N ukan jeg se du køre Porsche Boxster, hvordan syntes du den er i forhold tiol en 911? Køreenskaber osv. Har hørt lidt om at mange siger at Porsche Boxster er lidt bedre, end en alminelig 911.:confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
N ukan jeg se du køre Porsche Boxster, hvordan syntes du den er i forhold tiol en 911? Køreenskaber osv. Har hørt lidt om at mange siger at Porsche Boxster er lidt bedre, end en alminelig 911.:confused:
Nu kan jeg kun holde den op mod min fars Porsche 911 Turbo. De eneste 911'ere jeg har kørt er Turbo, Turbo Gemballa, GT2, GT3, GT3RS.. så sammenligningen er lidt svær. Motormæssigt har Boxsteren (min er en 220hk 2.7) nok til mit brug og også nok til at du følger de fleste på motorvejen. 911'eren har nogle flere kræfter og det kan klart mærkes - i hvert fald i de ovenstående modeller. Men rent køremæssigt er der ingen forskel på min og min fars 911 Turbo. Svingegenskaberne er de samme. Boxsteren har den samme kabine og den samme kvalitet. Undervognen er stemt hårdt af - det er en ren racer! Som en bruger og bilhandler på dette forum har udtrykt sig "Porsche Boxster er præcis lige så meget Porsche som en 911, blot med færre HK". Dermed ment kvalitet, køreegenskabern osv. er på højde med hinanden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kan jeg kun holde den op mod min fars Porsche 911 Turbo. De eneste 911'ere jeg har kørt er Turbo, Turbo Gemballa, GT2, GT3, GT3RS.. så sammenligningen er lidt svær. Motormæssigt har Boxsteren (min er en 220hk 2.7) nok til mit brug og også nok til at du følger de fleste på motorvejen. 911'eren har nogle flere kræfter og det kan klart mærkes - i hvert fald i de ovenstående modeller. Men rent køremæssigt er der ingen forskel på min og min fars 911 Turbo. Svingegenskaberne er de samme. Boxsteren har den samme kabine og den samme kvalitet. Undervognen er stemt hårdt af - det er en ren racer! Som en bruger og bilhandler på dette forum har udtrykt sig "Porsche Boxster er præcis lige så meget Porsche som en 911, blot med færre HK". Dermed ment kvalitet, køreegenskabern osv. er på højde med hinanden.
Ja det er lige det jeg også har hørt, men da jeg ikke har kørt Porsche Boxster, kan jeg ikke slev udtale mig. Den skal nok også blive en klassiker en dag;O)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det er lige det jeg også har hørt, men da jeg ikke har kørt Porsche Boxster, kan jeg ikke slev udtale mig. Den skal nok også blive en klassiker en dag;O)
Den skal prøves før man kan sige noget om den. Desværre er det sådan at enhver (GROFT sagt) 911'e ejer hader Boxsteren og mener ikke det er en rigtig Porsche. Ligeledes er der MANGE unge mennesker der ikke mener Boxsteren er en rigtig Porsche - hvorfor, det ved de ikke! Når man har en Boxster skal man være klar til at modtage de kommentarer og blot selv vide hvilken bil man har. Folk der kommer med de kommentarer er ofte fordi de ikke selv har prøvet bilen og derfor ikke aner en skid om det. Jeg synes det er en fed bil og ville hellere have en Porsche Boxster 987 S end en Porsche 997 Carrera.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den skal prøves før man kan sige noget om den. Desværre er det sådan at enhver (GROFT sagt) 911'e ejer hader Boxsteren og mener ikke det er en rigtig Porsche. Ligeledes er der MANGE unge mennesker der ikke mener Boxsteren er en rigtig Porsche - hvorfor, det ved de ikke! Når man har en Boxster skal man være klar til at modtage de kommentarer og blot selv vide hvilken bil man har. Folk der kommer med de kommentarer er ofte fordi de ikke selv har prøvet bilen og derfor ikke aner en skid om det. Jeg synes det er en fed bil og ville hellere have en Porsche Boxster 987 S end en Porsche 997 Carrera.
Hørt. Alle mine venner siger at en Boxster kun er for dem der ikke har råd til en 911, og selvom man jo egentlig bør være helt ligeglad så påvirker det jo alligevel. Det er jo lidt ærgeligt at have en bil hvor den første kommentar er " nå havde du ikke råd til en 911?" Eller " hvornår skal du have en rigtig Porsche?" Det irriterer mig grænseløst. Men tror det bunder i misundelse :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hørt. Alle mine venner siger at en Boxster kun er for dem der ikke har råd til en 911' date=' og selvom man jo egentlig bør være helt ligeglad så påvirker det jo alligevel. Det er jo lidt ærgeligt at have en bil hvor den første kommentar er " nå havde du ikke råd til en 911?" Eller " hvornår skal du have en rigtig Porsche?" Det irriterer mig grænseløst. Men tror det bunder i misundelse :)[/quote'] Jaaa... jeg plejer bare at svare ærligt "nej det havde jeg ikke og forsikringen ville også være helt i vejret, men nu min alder kun 21, så jeg når det nok en dag"! Så plejer folk at være forståelige nok. Men som tidligere nævnt - havde jeg 400.000, så blev det stadig en 987 Boxster S frem for en 911'er. Hvis jeg en dag skal have 911 skal det også være en af dem på toppen (Turbo eller GT3).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hørt. Alle mine venner siger at en Boxster kun er for dem der ikke har råd til en 911' date=' og selvom man jo egentlig bør være helt ligeglad så påvirker det jo alligevel. Det er jo lidt ærgeligt at have en bil hvor den første kommentar er " nå havde du ikke råd til en 911?" Eller " hvornår skal du have en rigtig Porsche?" Det irriterer mig grænseløst. Men tror det bunder i misundelse :)[/quote'] En Boxster er da en rigtig Porsche, alle de kommentarer er da blot klassisk jantelov og misundelse. Kommer det fra en 911-ejer er det nok snarere fordi, at størstedelen af test af Boxster viser, at køreegenskaberne ligger meget tæt op af en 911-er - hvilket sikkert irriterer dem :cool: Min grund til, at jeg sidste sen-sommer (ja glæder mig til foråret!) købte en Boxster S var, at jeg ville have en Porsche og én cab. Personligt synes jeg ikke, at 911-erne er pæne i cab, hvorimod det er Boxsteren -> derfor mit valg. Men det var et sidespring i den tråd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

De ér skøre - de romere...

Jaaa... jeg plejer bare at svare ærligt "nej det havde jeg ikke og forsikringen ville også være helt i vejret, men nu min alder kun 21, så jeg når det nok en dag"! Så plejer folk at være forståelige nok.
He he - når folk træffer mig og min '01 996 turbo, spørger de ofte om 1) brændstoføkonomien :rolleye: 2) kan der egnetlig sættes en trækkrog på vognen ? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
He he - når folk træffer mig og min '01 996 turbo, spørger de ofte om 1) brændstoføkonomien :rolleye: 2) kan der egnetlig sættes en trækkrog på vognen ?
heh, den slags bekymringer skal nok være ryddet af vejen inden man køber sådan en :) jeg skal heller ikke tænke for meget over brændstof forbruget på RX-8'eren...:scared: :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Bilen blev produceret i 406 eksemplarer med stelnr. WPOZZZ93ZBN7 00 001 til 406.... så vidt jeg husker rigtigt.
Jeg skrev "godt 400", og det burde vel dække de 406 stykker. Iøvrigt rigtig godt gået at huske alle stelnumrene på de 406 biler ! Der er ikke nogen der skal komme og sige at du ikke kan din Porsche-katekismus. Jeg tror ikke at jeg ville kunne klare det ! Respekt X 1.000 !!! Hvad angår den evige diskussion om 911 og alle de andre pseudo-Porsche'r, så har jeg følgende synspunkt: Hvis Porsche har sat et Porsche mærke på bilen, så er det nok en Porsche, dvs en rigtig Porsche ! Og skal der absolut snakkes Porsche over en bajer, så bliver diskussionen sikkert bragt på bane (ofte af en person med et HT månedskort eller til nød en sur Ford Sierra). Faktisk er det således at 911 er en videreudvikling af 356, som igen er en videreudvikling af VW Type 1. Der er ikke mange komponenter, der går igen, men pricipperne for baghjulsophæng, chassis design, med mere har en slående lighed. I øvrigt har f.eks 944 og 968 et baghjulsophæng der minder utroligt meget om de klassiske 911'eres. Den første Porsche, som er udviklet af Porsche fra bunden, 928'eren. Porsche 928 er en GT og ikke en let sportsvogn, som 911'eren var tænkt at være. Men tag ikke fejl; den er faktisk rigtig hurtig. Paradoksalt nok ligner nutidens 996 og 997 mere og mere en 928 hvad angår koncept. De er ikke den samme lette no-nonsense sportsvogn som den oprindelige 911. Motoren er bag, men bilen er mere en komfortabel GT end en let racer. Og ikke mindst er det en letkørt bil i forhold til svundne tiders lumske og udfordrende hækmotorfælder. Sådan er det ofte med velstand: Passer man ikke på, så ryger kiloene på hurtigt :laugh: De der mener at 911'eren er den eneste rigtige Porsche, mener det ofte fordi de har hørt andre sige det. De er ofte ikke stand til underbygge sin påstand, og kan end mindre se de øvrige Porsche modeller som det de er; nemlig rigtige Porsche'r.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Liiige en ting...

De der mener at 911'eren er den eneste rigtige Porsche, mener det ofte fordi de har hørt andre sige det. De er ofte ikke stand til underbygge sin påstand, og kan end mindre se de øvrige Porsche modeller som det de er; nemlig rigtige Porsche'r.
Men salgstallene gennem tiden giver jo det klare billede, at ingen anden Porsche-model sælger som den rigtige model gør det -> Porsche 911 ;) OG en Cayenne er jo en direkte hån mod mærket !! - som jeg iøvrigt sagde det til et tysk PZ :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men salgstallene gennem tiden giver jo det klare billede, at ingen anden Porsche-model sælger som den rigtige model gør det -> Porsche 911 ;) OG en Cayenne er jo en direkte hån mod mærket !! - som jeg iøvrigt sagde det til et tysk PZ :)
Cayenne er den Porsche der sælger mest, såvidt jeg husker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skrev "godt 400", og det burde vel dække de 406 stykker. Iøvrigt rigtig godt gået at huske alle stelnumrene på de 406 biler ! Der er ikke nogen der skal komme og sige at du ikke kan din Porsche-katekismus. Jeg tror ikke at jeg ville kunne klare det ! Respekt X 1.000 !!!
Takker, men de er ikke så svære at huske. WPO er Porsches produktionskode om man kan sige det. ZZZ betyder det er en EU model (ret mig hvis jeg er forkert her). 93zbn7 - 937 er model betegnelsen og de tre bogstaver fordel om årstal og produktionssted Numrene til sidst er så bare "tilfældige" om man man sige det. Min Boxster har derfor WPOZZZ98xxx6xxxxxx - Hvor x'erne er "censur" :) Lidt nørd er man. I de nye (inkl. min boxster) er de 3 bogstaver mellem model koden (min 986) er det midterste bogstav skiftet ud med et nummer. Min hedder derfor 1 (på det mellemste X mellem 98xxx6), da min er en 2001'er. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...