Jump to content
CAC

A3 2,0 TDI vs 118d vs Golf TDI 140

Recommended Posts

Ellers kunne volvo også være en god investering. De kører nogle superfine kampagner. Jeg sparede selv 60K på min Sådan en Volvo S40, istedet for en A4. Du får mere for pengene og premium følelsen på Volvo anno 2008 er den samme som på en Audi. Også har S40 også et meget federe anlæg end Audi med 12 højtalere fra DynAudio. Deres store Diesel (D5) med 180HK koster ca det samme som en A4 med en sød 140HK diesel fra VV. En anden god ting til sidst er også at tilbehørs mulighederne er uendelige med en Volvo i sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ellers kunne volvo også være en god investering. De kører nogle superfine kampagner. Jeg sparede selv 60K på min Sådan en Volvo S40, istedet for en A4. Du får mere for pengene og premium følelsen på Volvo anno 2008 er den samme som på en Audi. Også har S40 også et meget federe anlæg end Audi med 12 højtalere fra DynAudio. Deres store Diesel (D5) med 180HK koster ca det samme som en A4 med en sød 140HK diesel fra VV. En anden god ting til sidst er også at tilbehørs mulighederne er uendelige med en Volvo i sverige.
Nej..... Jeg synes godt nok ikke lige man kan sammenligne en ny a4 med volvo s40, det er jo 2 forskellige størrelse biler. Der er godt ikke meget plads bagi i sådan en volvo. Om deres (volvo) 180 hk´s motor er bedre ved jeg ikke, men er umiddelbart heller ikke enig i at følelsen af "premium" bil er den samme. Bare den måde en dør lyder når man smækker den i på en Audi, det er der fandme ikke mange producenter der kan lave efter. Med hensyn til lyd anlæg mener jeg helt bestemt at man som tilvalg kan købe B&O til audi, så mon ikke det kommer ud på det samme. Det sidste med tilbehørs mulighederne.... Det kan jeg næsten ikke tro du mener seriøst, selv om man få en del til volvoer herovre, så er det under ingen omstændigheder bare i nærheden af hvad du kan få genrelt til VAG cars.... For det er fandme sygt hvad du kan til de biler!!!:th2::rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke smækket med en dør i A4 men jeg har i A6, og der er ikke videre forskel på lyden. Ja, ok.. Jeg giver mig i den nye A4 kan man få B&O til, så det går vel ud på det samme :) 180HK er en superfin motor som udover at være vridstærk (400NM) er super effektiv med diesel dråberne. Jeg mener at de er ca 3-4cm forskelpå en S40 og en A4, såfremt den nye a4 ikke er blevet længere. 2 voksne sidder fint i samme side på en S40, det er dog intet i sammenligning med en Audi A6 og S60. Jeg svømmer i tilbud og tilbehør til en S40, men jeg skal ikke kunne sige hvordan mulighederne er på A4. \Tom

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi skulle bytte bil prøve vi en V50 D5 med "automatlåda" 5-gear, kunne på det tidspunkt ikke få med manual gear. Jeg kører ca: 45000 om år, hvilke lyd, 10 min. på motorvej var nok, sådan en bil kan jeg ikke i kører i. Nu har jeg i to dag kørt Mini, den er for lille motorvej, i byen ”måske”. Køb en stor bil til motorvej køres !!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ellers kunne volvo også være en god investering. De kører nogle superfine kampagner. Jeg sparede selv 60K på min Sådan en Volvo S40, istedet for en A4. Du får mere for pengene og premium følelsen på Volvo anno 2008 er den samme som på en Audi. Også har S40 også et meget federe anlæg end Audi med 12 højtalere fra DynAudio. Deres store Diesel (D5) med 180HK koster ca det samme som en A4 med en sød 140HK diesel fra VV. En anden god ting til sidst er også at tilbehørs mulighederne er uendelige med en Volvo i sverige.
I mine øjne er Volvo den grimmeste bil som man kan købe i dag:) Det er ikke en bil, det er en TANK! Har prøvet engang V50. Jeg sad ved siden af chauffør og prøvede at åbne handskerum...hehe...det kunne jeg ikke, pga. mine ben. Den sidder så lavt! Katastrofe... Volvos håndbramse kan hives op på en vinkel af 90grader (fra 0 - til 90)...nej, nej....:D Prøv at se engang en Volvo som er parkeret....håndbramsen står sikkert i vertikal position hehehe...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
i volvo's modeller (både s40/v50) er der lavet ny håndbremse for at gøre plads til en bedre og finere midterkonsol. Så det er mere et joystick ind en håndbremse i dag. \Tom
Tak for dit svar :) Det har jeg set (knapHåndBramse) i den nye Passat, men ikke i de Volvos...så det må jeg prøve at se :) Hvad med de nye Audier, har de også knapHåndBramse?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Må liiige give mit besyv med her :) Vi var på biljagt sidste efterår - her havde jeg et godt øje til den nye S40'er. Men efter en prøvetur blev den hurtigt skrevet ud af regnestykket.. Bilen var fed at køre (prøvede en 2.0 diesel) men jeg blev godt nok skuffet over rummeligheden - eller mangel på samme. Foran føltes det som sad man med instrumentpanelet om ørerne (jeg er godt nok 195 cm høj, men det er jo ikke noget særsyn i vore dage), og bagved var det helt slemt. Det skyldes især den karakteristiske profil v. bagruden - som fjerner så godt som alt "hovedrum" for passagerer over dværgestadiet (no offence intended). Synd, for jeg ville virkeligt gerne kunne lide bilen (som jeg rent designmæssigt stadig synes er flot).. Men at den skulle falde på pladsforholdet, noget som - i min bog - altid har været en Volvo-force, det var godt nok overraskende. I stedet endte det med en Skoda Octavia.. en deeeejlig vogn :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

He jub I S40'eren kan du justere sæderne næsten helt ned "på gulvet" samt kan rattet justeres imod eller væk fra dig samt op eller ned. Er du sikker på at den tidligere der prøvekørde bilen bare ikke var lidt mindre end gennemsnittet og derfor bare justeret den derefter?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sig mig engang Tom Alf.... er du sælger hos Volvo, det var da helt vildt som du får gren på over den volvo.:th2: Når nu manden siger han ikke kan være der, mon så ikke det er sådan det forholder sig. Det behøver jo ikke at være fordi han er tumpet og ikke kan finde ud af at indstile et sæde:rolleye: Fat nu at det ikke er alle der synes at en volvo s40 er lige så stor som en a4, bmw 3-serie eller har den samme kvalitet som disse.... måske er der i virkeligheden større chance for det kun er dig.....!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo altid hyggeligt at høre hvad folk synes om diverse biler, som, jeg da jeg startede tråden, slet ikke spurgte om :rolleye: Anyways, hvad ville totaløkonomien være i de 3 biler jeg nævnte over 3-4 år? Er der nogen svenske hjemmesider hvor man kan regne ud hvordan totaløkonomien er på dviverse biler?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo altid svært at spå om hvordan økonomien bliver i fremtiden på en bil, men på nedenstående link gør de ihvertfald forsøget. http://www.bilar.konsumentverket.se/

Det er jo altid hyggeligt at høre hvad folk synes om diverse biler, som, jeg da jeg startede tråden, slet ikke spurgte om :rolleye: Anyways, hvad ville totaløkonomien være i de 3 biler jeg nævnte over 3-4 år? Er der nogen svenske hjemmesider hvor man kan regne ud hvordan totaløkonomien er på dviverse biler?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Synes faktisk at volvo taber helt vildt meget efter hvad jeg sådan lige umiddelbart har set i det år jeg har boet i sverige (og dermed kigget svenske bilpriser)...... Jeg tror faktisk ikke at der er den helt store forskel i tab på de 3 biler du nævner...... Måske lidt mere på bmw´en da den er dyrere i indkøb..... og dog. der kommer både et facelift af a3 og en ny golf i ´08 starten af ´09, og det kan derfor gøre processen en hel del dyrere..... Jeg kan kun gentage mig selv.... Havde klart taget bimmeren specielt hvis du ikke har behov for at bruge bagsædet.... for der er fandme ikke meget plads! Hvis det er vigtigt med et bagsæde havde den nok stået på golf....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Er ikke sælger hos Volvo. Jeg har bare fået rigtigt meget kvalitet og udstyr for mine penge. Bortset fra generel dårlig service hos bilia danmark/sverige så får du kram for pengene, hvor jeg synes at Audi og BMW tager lidt mere for "mærket" end de burde. Sænkte de priserne så de matchede den ekstra merværdi der givetvis ligger i dem i forhold til andre mærker, ville det nok ikke være lige så spændende at eje, og lige så status præget. \Tom

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede faktisk 120d'eren i dag, og jeg må sige at jeg blev lidt imponeret over bilen og dens motor. Rigtig lækker bil som jeg godt kunne finde på at købe en dag :thumbup: Økonomisk hælder jeg dog mere til 118'eren, men 120'eren var noget sjovere at køre......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Jeg prøvede faktisk 120d'eren i dag, og jeg må sige at jeg blev lidt imponeret over bilen og dens motor. Rigtig lækker bil som jeg godt kunne finde på at købe en dag :thumbup: Økonomisk hælder jeg dog mere til 118'eren, men 120'eren var noget sjovere at køre......
Tag ud til BMW og prøv deres 123d - den er sgu fed :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...