Jump to content
Guest PeterK

Zoo City i Malmö

Recommended Posts

Nogle der har adressen' date=' link, åbningstider til det nye ZooCity i Malmö???[/quote'] Celsiusgatan 38 212 14 Malmö Tel: 040 650 79 20 E-post: info@zoozity.se http://www.zoozity.se/ Måndag - Fredag kl. 10.00 - 19.00 Lördag - Söndag kl. 10.00 - 17.00 Der er mange p-pladser foran døren. Hvis du tager bussen: linie 6 til stoppestedet Katrinelund, gå ned ad tværvejen hvor bussen stopper; eller linie 31 ligeledes til Katrinelund, men her kan du se butikken direkte. Forretningen ligger på venstre side i samme bygning som Willy's.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg besøgte Zoozity for første gang her i fredags, og jeg må nok sige, at jeg blev skuffet. På trods af deres kæmpeareal er udbudet langt fra større (med undtagelse af hesteafdelingen) end de andre dyrehandler i Malmö og omegn. Desuden var priserne de samme eller endda højere. Akvarieafdelingen er desuden en katastrofe. Mange akvarier med syge fisk, hvilket kunne have været undgået, hvis systemet var blevet startet ordentligt op.. Just my 5 cents :rolleyes: Desuden var "karet" med krokodillerne tomt. Så om de enten er solgt eller blevet syge står hen i det uvisse..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På trods af deres kæmpeareal er udbudet langt fra større (med undtagelse af hesteafdelingen) end de andre dyrehandler i Malmö og omegn. Desuden var priserne de samme eller endda højere.
Var der kun en kort stund uden at sammenligne priserne, men jeg havde også indtrykket af en noget halvfærdig forretning. De havde ikke den vare jeg plejede at købe hos dem i DK, så det blev til en tur til Rødovre alligevel. Kender desværre ikke nogle andre dyrehandlere (foruden Tropikhuset) i byen endnu, kan du anbefale nogen? Mvh xanadu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var i Zoocity i malmø i sidste uge, men sikke en oplevelse. ALLE fisk var i karantæne, også de døde, priserne er dobbelt op ihvertfald i forhold til Fiskepiraten. det var i det hele taget en meget meget trist oplevelse. DET ER EN OMMER.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Var derinde om lørdagen som de åbnede torsdag. Butikken holder jo konceptet fra DK. Så på den måde er det jo fint nok (Hvis man er til zoo city?) Jeg købte de første saltvandsfisk i butikken til en MEGET god pris og fiskene var sunde og raske og lever stadig i dag. Finder man ikke hvad man søger derinde kan Zoogiganten i Lomma stærkt anbefales.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at skal jeg købe cichlider til mit akvarium, så køber jeg dem i Danmark hos Cichlidecentret i Vallensbæk. Jeg har dog en enkelt gang købt nogle cichlider privat i Vellinge - med stor succes. Jeg synes, at cichlider er dyre i Sverige og udvalget er ikke så stort. Samtidigt virker de ikke i så "god form", som jeg synes de er hos min danske forhandler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg må indrømme, at skal jeg købe cichlider til mit akvarium, så køber jeg dem i Danmark hos Cichlidecentret i Vallensbæk. Jeg har dog en enkelt gang købt nogle cichlider privat i Vellinge - med stor succes. Jeg synes, at cichlider er dyre i Sverige og udvalget er ikke så stort. Samtidigt virker de ikke i så "god form", som jeg synes de er hos min danske forhandler.
Nu kan man så også sige at Martin (cichlide centret) er exeptionelt. For magen til god butik og gode varer skal man altså også lede længe efter!! For mit vedkommende er det saltvandsfisk der handles og det er Zoogiganten eller klovnfisken på Fr.Berg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I absolut topform er de også, hvis man selv fanger dem. ;) http://sentinel.dk/photos/malawi/ Skal helt sikker derned igen en god gang (billederne fra linket er fra '01). Det er en fantastisk oplevelse sådan selv at fange dem og så 2-3 uger senere se dem svømme rundt i tanken hjemme i stuen. Frederik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Synes faktisk deres udvalg er ret ringe. Det virker også som om de har valgt en anelse for store lokaler til butikken. Men det er jo en smagssag.
Magen til amatørshop skal man lede længe efter, døde fisk überalles :( Men så har de jo nok brugt mest krudt på fake klipperne :rolleyes: Deres krybdyrsafdeling ser nu ud til at ha´ en person der ved hvad han/hun laver, trods alt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Deres krybdyrsafdeling ser nu ud til at ha´ en person der ved hvad han/hun laver' date=' trods alt![/quote'] Ja heldigvis, men deres fårekyllinger syntes dyrere end i DK og bananfluer skulle ikke komme før om et par uger desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg var godt nok også skuffet! De har så dårligt et udvalg til hunde de har meget foder - men intet tilbehør.
Så må du finde et andet sted at købe den lyserøde frakke til Ivan du snakkede om

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites