Jump to content
Lasse

Køleskab i stykker.

Recommended Posts

Elektroniken i vores køle/frysskab er gået i stykker sådan uden videre grund (fryserdelen virker stadig). Er der nogen der har erfaringer med at få repareret et kølefrysskab? Kan det betale sig i forhold til at købe et nyt? Det er en A-klasse køler som dog har 8 år på bagen.. Lasse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

For gammelt - (levealder 7 år)

Elektroniken i vores køle/frysskab er gået i stykker sådan uden videre grund (fryserdelen virker stadig). Er der nogen der har erfaringer med at få repareret et kølefrysskab? Kan det betale sig i forhold til at købe et nyt? Det er en A-klasse køler som dog har 8 år på bagen..
Køb et nyt medmindre, det er et tæskedyrt brand som eksempelvis Gaggenau...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Køb et nyt medmindre' date=' det er et tæskedyrt brand som eksempelvis Gaggenau...[/quote']Gaggenau er design-freakeri. Desværre følger kvalitet og holdbarhed ikke med pris-skiltet. Lasse: Jeg ville nok købe et nyt. Måske din gamle kølefryser kan repareres denne gang. Men vejet op mod prisen for denne rep, samt tanken i baghovedet...så ville jeg tage ud og shoppe (hvis pengene er der til det, selvfølgelig :))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Rolig nu

Gaggenau er design-freakeri. Desværre følger kvalitet og holdbarhed ikke med pris-skiltet.
Nu er mit køkken fyldt op med nye Gaggenau Hvidevarer, fordi jeg har arbejdet som teknisk chef hos firmaet. Derfor kender jeg alt til pris og kvalitet for det mærke, Gio. Når et Gaggenau køelskab måske skal repareres, skyldes det, at enhver reparation naturligvis skal måles ift. at købe tilsvarende nyt - og i den forbindelse er der mere at gøre godt med, idet Gaggenau er et ret dyrt brand
Lasse: Jeg ville nok købe et nyt. Måske din gamle kølefryser kan repareres denne gang. Men vejet op mod prisen for denne rep, samt tanken i baghovedet...så ville jeg tage ud og shoppe (hvis pengene er der til det, selvfølgelig :)
Enhver rep. bør vurderes ift. at købe et tilsvarende nyt produkt - mig bekendt aner du ikke, hvad manden ejer idag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når et Gaggenau køelskab måske skal repareres' date=' skyldes det, at enhver reparation naturligvis skal måles ift. at købe tilsvarende nyt - og i den forbindelse er der mere at gøre godt med, idet Gaggenau er et ret dyrt brand[/quote']Helt enig. Gaggenau er design primært (præcis som B&O), og indholdet er, så vidt jeg husker, Siemens/Bosch i den gode ende af hvad de kan præstere/producere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Elektroniken i vores køle/frysskab er gået i stykker sådan uden videre grund (fryserdelen virker stadig). Er der nogen der har erfaringer med at få repareret et kølefrysskab? Kan det betale sig i forhold til at købe et nyt? Det er en A-klasse køler som dog har 8 år på bagen.. Lasse
Afhængigt af mærket kan det måske godt svare sig med en reparation. Jeg fik selv repareret termostaten på mit gamle Atlas fra 1998 i 2004, og det fungerede stadig fint da jeg solgte min lejlighed for nylig. Kan ikke huske hvad det kostede, men det var da under 1.000 SEK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lav et regnestykke Pröv at regne på prisforskellen på A og A++ Da vi får en del år siden skulle have nyt skulle vi have det i 28 år för strömmen var tjent hjem.

Tak for svarene. Det bliver et nyt skab. Så er spørgsmålet bare om det skal være et A eller A+?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lasse: vi har et hvidt Elektro Helios køle/fryseskab du kan få gratis (fungerer fint). Men.....det har 15 år på bagen og er vist før man begyndte at mærke dem med klasser. Er du interesseret så ring 040 468384 - det bliver sat ud til afhentning senest mandag i næste uge. /Mette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej PSAUSA Tak for din besked. Skabets elektronik virker slet ikke, der er en række knapper med lys og digitalenumre som ikke lyser/virker mere, så jeg tror ikke det er en føler, men elektroniken

prøv lige a tage føleren op og slå lidt med den før du køber et nyt skab det lyder som en føler!!! der er gået!!! prøv det det er billigere end a købe et nyt skab!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hej PSAUSA Tak for din besked. Skabets elektronik virker slet ikke, der er en række knapper med lys og digitalenumre som ikke lyser/virker mere, så jeg tror ikke det er en føler, men elektroniken
Vi havde et køleskab, som stod af mellem jul og nytår (2006), mens vi var på julevisit i Aalborg. Vi havde en "synsmand" ude for at kigge lidt på det, som kunne konstatere, at det ikke kunne repareres. Dette meldte han (på vegne af os) videre til forsikringen, og vi fik vist noget i retning af SEK 4.000,- til køb af nyt. Vi fandt et i Elgiganten til omkring SEK 9.000,-, så de 4k var absolut en stor hjælp. Jeg kender slet ikke omstændighederne for, hvornår forsikringen vil/kan gå ind og hjælpe med den slags, og jeg var selv meget forbavset, da de fortalte, at de kunne hjælpe os. Det var konen, som syntes, vi skulle ringe til dem. Jeg grinede nærmest og sagde: "Jaja, det gør du bare. Det får du sgu ikke meget ud af." :rolleyes: Frederik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites