EBL 11 Anmeld indhold Skrevet March 8, 2008 Jeg har köbt et 3 mobilabonnement, som jeg dog ikke kan få til at virke i en eneste af mine mobiltelefoner. Kan det evt. väre at sim-kortene er 'låst' til kun at virke i en telefon købt hos 3, eller er der en anden forklaring. Mine telefoner vil simpelthen ikke anerkende sim-kortet og skriver 'can't find SIM card', 'no sim card present', 'sim read error' o.s.v. afhængigt af telefonen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Hvad er det for telefoner??? Har de 3G (UMTS)??? - Dette er næsten altid en forudsætning for at du kan bruge 3`s simkort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Ikke helt korrekt..... 3's kort kan godt gå i en 2G tlf, men den roamer ikke på 3's netværk. Den bruger Telia's, da 3 ikke understøtter 2G overhovedet. Og så går det sjove af i det at eje en 3 tlf. Det er typen af simkort der ikke er kompatibelt med dine tlf. De understøtter ganske enkelt ikke den std. 3 kører med..... Ellers havde jeg nemlig smidt det i en HP6515, men den vil heller ikke..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Jooo det er skam helt korrekt ;-) Det er langt fra alle 2G telefoner som kan spise 3`s simkort! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Det er jo ligesom også det jeg skriver.....;) Det er typen af simkort der ikke er kompatibelt med dine tlf. De understøtter ganske enkelt ikke den std. 3 kører med..... Ellers havde jeg nemlig smidt det i en HP6515, men den vil heller ikke..... Jooo det er skam helt korrekt ;-) Det er langt fra alle 2G telefoner som kan spise 3`s simkort! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Så kige lige en gang på hvad det var jeg skrev "Har de 3G (UMTS)??? - Dette er næsten altid en forudsætning for at du kan bruge 3`s simkort." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Jeg har feks en 6131 der kan køre på 3's kort...men ikke på 3's netværk, da det er en 2 g tlf..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Hvad er det for telefoner??? Har de 3G (UMTS)??? - Dette er næsten altid en forudsætning for at du kan bruge 3`s simkort. Tak for svar Budda og Koustrup. Det er almindelige (ikke 3G) telefoner, jeg har prøvet med. Så hvis ikke 3 virker, hvad er da det næstbedste teleselskab at vælge hvis jeg gerne vil bruge den samme telefon til at ringe på tværs af sundet både fra den ene og den anden side? Jeg har pt. CBB abb. og ringer primært til andre CBB tlf., men det er ved at blive en dyr fornøjelse (ca. 2-4kr/min ), så jeg søger et billigere alternativ. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Det findes ikke.....:( Tak for svar Budda og Koustrup. Det er almindelige (ikke 3G) telefoner, jeg har prøvet med. Så hvis ikke 3 virker, hvad er da det næstbedste teleselskab at vælge hvis jeg gerne vil bruge den samme telefon til at ringe på tværs af sundet både fra den ene og den anden side? Jeg har pt. CBB abb. og ringer primært til andre CBB tlf., men det er ved at blive en dyr fornøjelse (ca. 2-4kr/min ), så jeg søger et billigere alternativ. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Tak for svar Budda og Koustrup. Det er almindelige (ikke 3G) telefoner' date=' jeg har prøvet med. Så hvis ikke 3 virker, hvad er da det næstbedste teleselskab at vælge hvis jeg gerne vil bruge den samme telefon til at ringe på tværs af sundet både fra den ene og den anden side?[/quote'] Det findes ikke, du må bide i det sure æble og købe en ny telefon. Det tjener sig så også ret hurtigt hjem i den sparede telefonregning! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Det findes ikke' date=' du må bide i det sure æble og købe en ny telefon. Det tjener sig så også ret hurtigt hjem i den sparede telefonregning![/quote'] Hmmm....ja det kan der selvfølgelig være noget om, sådan havde jeg ikke lige tænkt på det. Men kan det virkeligt være rigtigt at man hos 3 så kun har et par håndfulde forskellige telefoner at vælge imellem http://www.tre.se/templates/MobileList.aspx?id=27173 , alle sammen iøvrigt alt for store og tykke efter min smag.:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Ja hvis du skal have tilskud til.... Ellers står det jo en frit for at gå ind på fks. mobilpriser.dk, og vælge 3G som et søgekriterie - så er der lidt flere muligheder :-) Håber du finder dig en tlf. som du vil blive glad for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2008 Men kan det virkeligt være rigtigt at man hos 3 så kun har et par håndfulde forskellige telefoner at vælge imellem http://www.tre.se/templates/MobileList.aspx?id=27173 ' date= alle sammen iøvrigt alt for store og tykke efter min smag.:(http://privat.3.dk/mobiler/mobiltelefoner/Nyeste-mobiler/Sony-Ericsson-W890i/ Jeg har haft forgængeren (W880i) og den er bestemt lille, let og passer i enhver lomme. Køber du uden tilskud fås telefonen billigere end hos 3, søg på eksempelvis mobilpriser.dk. Vær OBS på at du bør lave abonnementet hos 3 i Danmark hvis det er danske numre du primært kommunikerer med. Forskellen er: Dansk 3 abonnement: Dansk takst til og fra danske numre uanset om du er i DK eller SE Svensk 3 abonnement: Svensk takst til og fra svenske numbre uanset om du er i DK eller SE Det er lidt begrænset hvad de har af tilskudsmobiler. Hvis du ikke finder noget, der falder i din smag kan du købe enhver "fri" 3G telefon og bruge til abonnementet. Men klart, hvis du alligevel regner med at bruge for eksempelvis minimum 199 kr/md i forbrug er det jo en fin deal at købe den med tilskud. Den her er da i øvrigt rimelig slimline: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites