Jump to content
DoLa

BMW Navigation

Recommended Posts

Hej til alle Jeg er den MEGET glade ejer af en '02 540i Touring med en masse dejligt ekstraudstyr, bl.a. en Mk 4 DVD-navi, som jeg desværre mangler en DVD-skive til. Jeg kunne jo gå ud og købe en ny kort-DVD, men jeg ved faktisk ikke om min regner kan læse en DVD og jeg har ikke meget lyst til at betale op imod 5000 SEK for noget jeg ikke ved om jeg kan bruge. Forenede bil (de indkompetente RØVHULLER!) giver ikke penge tilbage for software når forseglingen er brudt, uanset at de kan se, at jeg pakker ud og går ud i bilen for at tjecke om det virker... Er der en eller anden behjertet sjæl der, for lidt god rødvin, vil låne mig en nyere VDO kort-DVD til kopiering, så jeg også kan finde rundt syd for den danske grænse ? MVH. Lars (kaalundoghansen@coolbox.se)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Køw hér istedet...

Jeg er den MEGET glade ejer af en '02 540i Touring med en masse dejligt ekstraudstyr, bl.a. en Mk 4 DVD-navi, som jeg desværre mangler en DVD-skive til. Jeg kunne jo gå ud og købe en ny kort-DVD, men jeg ved faktisk ikke om min regner kan læse en DVD og jeg har ikke meget lyst til at betale op imod 5000 SEK for noget jeg ikke ved om jeg kan bruge. Er der en eller anden behjertet sjæl der, for lidt god rødvin, vil låne mig en nyere VDO kort-DVD til kopiering, så jeg også kan finde rundt syd for den danske grænse ?
Jeg køber min kortsoftware her - bedre service findes næppe. De er billige og ekstrem hjælpsomme med at finde rette software til rette system. Også hvis du skulle være udsat for at skulle have penge tilbage -> www.navicd24.de/shop/catalog/index.php

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej til alle Jeg er den MEGET glade ejer af en '02 540i Touring med en masse dejligt ekstraudstyr, bl.a. en Mk 4 DVD-navi, som jeg desværre mangler en DVD-skive til. Jeg kunne jo gå ud og købe en ny kort-DVD, men jeg ved faktisk ikke om min regner kan læse en DVD og jeg har ikke meget lyst til at betale op imod 5000 SEK for noget jeg ikke ved om jeg kan bruge. Forenede bil (de indkompetente RØVHULLER!) giver ikke penge tilbage for software når forseglingen er brudt, uanset at de kan se, at jeg pakker ud og går ud i bilen for at tjecke om det virker... Er der en eller anden behjertet sjæl der, for lidt god rødvin, vil låne mig en nyere VDO kort-DVD til kopiering, så jeg også kan finde rundt syd for den danske grænse ? MVH. Lars (kaalundoghansen@coolbox.se)
Der er noget her der ikke hænger sammen for mig..... Du har en BMW med DVD Navi fra 2002, kom de ikke først med dvd i slut 03/start 04? Derefter er du ikke sikker om din kan læse en dvd skive.... det fatter jeg ikke!?!?:rolleyes: Altså, jeg tror bestemt at du har en cd baseret navi, og hvis såfremt at dette er et originalt BMW produkt kan du til hver en tid købe en opdatering af denne i cd format (that is). Dette koster ikke i nærheden af 5000 sek! Jeg købte i efteråret en opdatering til min 745i cd baseret navi (altså en 2007 udg.) og den gav jeg ca 900 kr. for hos bmw på amager..... For den pris gad jeg sq ikke at rode rundt med kopi´er og andet crap, for det virker sq aldrig helt så godt! Så hvis det er fordi at Forenede bil er for indkompetente, så smut til amager på vej hjem fra arbejde......:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg køber min kortsoftware her - bedre service findes næppe. De er billige og ekstrem hjælpsomme med at finde rette software til rette system. Også hvis du skulle være udsat for at skulle have penge tilbage -> www.navicd24.de/shop/catalog/index.php
Umiddelbart synes jeg ikke det ser særligt biligt ud.... Hvis man kigger på BMW dvd navi kort, tror du sparer omkring et par hundred kr, i forhold til hvad de koster hos BMW på amager.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Der er noget her der ikke hænger sammen for mig..... Du har en BMW med DVD Navi fra 2002, kom de ikke først med dvd i slut 03/start 04?
Nej - DVD kom slut 2002 (modelår '03)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Ok! Men oz i en e39?? Som jeg regner med at det er!
Ja, jeg har haft en 2003 BMW 530d touring steptronic med 1. reg. dato i november 2002.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er den MEGET glade ejer af en '02 540i Touring med en masse dejligt ekstraudstyr' date=' [b']bl.a. en Mk 4 DVD-navi, som jeg desværre mangler en DVD-skive til. Jeg kunne jo gå ud og købe en ny kort-DVD, men jeg ved faktisk ikke om min regner kan læse en DVD og jeg har ikke meget lyst til at betale op imod 5000 SEK for noget jeg ikke ved om jeg kan bruge.
MK IV er den DVD baserede computer, i modsætning til den tidligere MK III der kun tog CD'er. MK IV kan køre både på CD og DVD, så selv om der måske sidder en CD i din computer, så kan du roligt skifte den ud med en ny DVD.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til S1berg og alle andre Det er SELVFØLGELIG en DVD-regner jeg har. Så uanset hvornår BMW begyndte at monterer MK. 4 regnere, er min 540i Touring 09-2002 leveret ab fabrik med en sådan. Problemet er at den sagtens kan læse min gamle 2007 CD men kan/vil ikke læse den DVD jeg har smidt i. Det KAN bero på at jeg har forsøgt mig med en forkert type, en PRO, som er til den nye 5-serie og man kan jo ikke forvente at BMW laver noget der virker på tværs af model og årgang... :sick: En behjertet sjæl har givet mig en mail-adr. på een der har forstand udi BMWnavigation og han vil opgraderer software og sikre, at teknikken fungerer optimalt. Jeg takker for alle input MVH. Lars

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
En behjertet sjæl har givet mig en mail-adr. på een der har forstand udi BMWnavigation og han vil opgraderer software og sikre, at teknikken fungerer optimalt.
Nogewn de vil bare ikke forstå - mailo da til det link, jeg nævner. De bestiller ikke andet end at sælge/supportere, uanset om du køber eller ej :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Lars Jeg ved ikke om du har fået styr på hvad du skal bruge, men her er et råd til alle med BMW biler fra en tidligere BMW ansat. Ingen BMWer er ens og da software og hardware ændres hele tiden er der altid kun en måde at være helt sikker på....ring til en forhandler/serviceværksted og oplys bilens stelnummer. På det elektroniske reservedelskatalog kan de så se hvilke stumper du har brug for. Mange andre bilmærker (har også arbejdet med andre mærker) har en udgave (reservedelsnummer) til en model og så videre. Hos BMW ændres mange dele 2 gange om året (marts og september produktion) Især jo nyere bilen er jo mere udstyr skal programmeres via BMW's specielle testcomputer. Dette gør fx. at udstyr (hardware) ikke bare kan monteres og så virker det. Tag fx navigation og især Ipod løsningen som bliver mere og mere almindelig. Her skal bilen bagefter programmeres for at det virker og Ipoden software skal også være den rigtige version. Så lars til dit spm. Find ud af hvilke reservedelsnummer du skal bruge og så find en god pris på skriven....herefter kan du så godt opleve at navi enheden ikke vil acceptere skriven..så hvis det sker skal bilen en tur til BMW og testeren skal monteres og navi enheden opdateres. Det sker dog ikke så tit med navigationen men det kan forekomme. Håber du får det til at virke... Mvh. Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites