MissCath 10 Anmeld indhold Skrevet February 29, 2008 Har netop modtaget denne mail fra Øresundsbron: Vi tester netop nu ny teknik i betalingsanlægget. Når vores test slutter, kan kunder med BroBizz køre direkte gennem BroBizz banerne for personbiler med en hastighed på op til 30 km/t. Testperioden Trafiksikkerheden har høj prioritet på Øresundsbron, ikke mindst i betalingsanlægget. Derfor tester vi den nye teknik grundigt i lukkede baner, inden vi åbner for almindelig trafik. Vores test forventes at slutte i midten af marts. I slutningen af testperioden vil testbanerne dog være åbne, så Øresundsbron kunder med BroBizz kan køre gennem dem. I denne periode vil BroBizz banerne skifte mellem det nye "kør uden stop" og det gamle "stop ved bom". Skilte ved banerne fortæller, om du skal standse ved bommen eller ikke. Sådan kører du Trafiklysene foran de åbne BroBizz baner lyser grønt. Når du kører forbi disse trafiklys, aflæses din BroBizz, og trafiklyset midtvejs gennem banen lyser nu også grønt. Trafiklyset ved bommen skifter fra rødt til grønt, mens bommen går op. Når du holder farten under 30 km/t, er bommen helt oppe, når du passerer den. Lyser trafiklyset midtvejs gennem banen ikke grønt, men gult, er din BroBizz ikke aflæst. Du skal så bare køre frem til bommen og afvente, at din BroBizz aflæses, og bommen går op. Tidligere har BroBizzen sagt "bip" som et signal om, at den blev aflæst. Det gør den ikke længere. Når trafiklyset ved bommen skifter fra rødt til grønt, og bommen går op, ved du, at din BroBizz er aflæst. Vigtigt at huske Husk at holde farten under 30 km/t og afstanden til bilen foran på mindst 30 meter, når du kører gennem betalingsanlægget. Ellers risikerer du, at bommen går ned, mens du passerer. Det er også vigtigt, at du Placerer din BroBizz rigtigt - altså på forruden bag bakspejlet Vælger en af de rigtige baner i betalingsanlægget Opdaterer oplysningerne om dine kredit- og betalingskort Følger du disse enkle råd, vil du og dine medtrafikanter få en smidig og sikker tur gennem betalingsanlægget. Vi ønsker dig god tur - og velkommen på Øresundsbron. Med venlig hilsen Ann-Marie Bolander Boström Markedschef, Privat Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2008 Vil sq se det før jeg tror det. Godt nok havde de det engang men så langt at de nu skulle få det til at virke...Ja de skal da have point for sorsøget. Ser frem til det evt kommer til at virke :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 29, 2008 Vil sq se det før jeg tror det. Godt nok havde de det engang men så langt at de nu skulle få det til at virke...Ja de skal da have point for sorsøget. Ser frem til det evt kommer til at virke :D Jeg har ærlig talt svært ved at se forskellen. nu kan man køre igennem med 30 km/t fremfor at stoppe i et par sekunder og så køre viderre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomassen 10 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2008 "holde 30 meters afstand til forankørende bil". Det er næsten 2 volleyball baner i længden, det bliver ikke nemt at overholde!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lars C 10 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2008 Det er sjovt at de kalder det nyt. Da jeg flyttede til Serige for 5 år siden kunne man køre med 50 km/t (eller hurtigere:eek:) igennem uden at stoppe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2008 "holde 30 meters afstand til forankørende bil". Det er næsten 2 volleyball baner i længden' date=' det bliver ikke nemt at overholde!![/quote'] Det er en dobbelt gardering fra broens side. I tilfælde af at de må erkende at ens brobizz faktisk sidder "korrekt" når bommen har ramt taget på bilen, så kan de alligevel fraskrive sig ansvaret, fordi man i følge deres opmålinger kun holdt en afstand på 28 meter til forankørende Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ARN 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2008 Bliver spændende at afprøve med motorcyklen :D Og med hensyn til bommen, skulle det jo ikke være noget problem, eftersom de kun bliver farlige for motorcyklister Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
st1berg 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2008 Tror sq ikke det holder en skid.... er spændt på at se hvad den siger til at jeg sidder med bizz´en ud af vinduet som jeg plejer, da den ellers ikke gider at reagere...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ednob 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Har I set det virke ? Jaa... jeg har så ikke set det virke endnu. Fik også mailen og ville afprøve det dagen efter, meennn nææææ ingen forandring. Til gengæld har de da i lang tid spærret det ene brobizz spor af i begge retninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2008 Jaa... jeg har så ikke set det virke endnu. Fik også mailen og ville afprøve det dagen efter, meennn nææææ ingen forandring. Til gengæld har de da i lang tid spærret det ene brobizz spor af i begge retninger. Der står jo ligesom også i mailen at de er ved at lave det og teste det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ARN 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2008 De skal vel være helt sikre på, at det er farligere med den nye teknik end den nuværende Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites