thsk 11 Anmeld indhold Skrevet February 29, 2008 Sig mig, nu har jeg fået en "erstattning" for den glimrende (37 min) forsening på toget som gjorde at jeg missede mit fly fra Kastrup. Selvfölgelig får jeg ikke nogen erstatning for den tabte flybillet. Skånetrafiken giver derimod en fri rejse indenfor Skåne (og ikke til DK som jeg troede). Ärligt talt, hvad skal jeg bruge det til? Jeg bruger kun deres elendige toge til at tage mig til Kbh (hvis jeg skal til Kastrup) eller hvis jeg skal til julefrokost eller lignende og ikke kan köre hjem. Ellers går turen med bil i det svenske. Hvis man nu sögte erstattningen i DK, ville man så få kunne få erstattningen der i stedet for? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skaanebo 10 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2008 Du skal have erstatning fra det togselskab, som du har købt billetten hos. Det er normalt kun pendlere, som får erstatning til rejser over sundet med en fribillet over sundet. Dvs., hvis du har købt en alm. billet, så er det de lokale regler, som gælder - altså får du et frikort til rejse inden for Skåne, hvis du bliver mere end 20 min. forsinket, uanset om du rejser inden for Skåne eller til Blekinge eller Hovedstadsområdet. Hvis du er kommet for sent til dit fly pga. forsinket tog, er det normalt din egen rejseforsikring/hemförsäkring som skal erstatte din flybillet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites