Jump to content
Marraffay

Er dette et OK lån?

Recommended Posts

Hej alle. Ville såmænd bare høre jeres mening før jeg takker ja til tilbuddet fra SwedBank. Jeg var til møde med en ældre rar dame i deres danske filial på Kalvebod Brygge. Vi kom frem til at den bostadsrätt jeg skal låne til koster 650.000 SEK, dvs, jeg kunne låne 585.000 SEK som bundlån og 32.500 SEK som toplån og jeg skulle selv lægge 32.000 SEK kontant. På bundlånet kan jeg få en rente på 4,99% bundet i 2 år og på toplånet hedder renten 6,90%. Er dette helt ude i hampen eller er det et godt tilbud eller er det bare "nogenlunde"? Jeg har selv Nordea og Skandia herhjemme...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nogenlunde. Måske kunne man få renten lidt ned. Dog er gevinsten ved dette ekstra forhandlingsarbejde sandsynligvis beskeden. Hvis boligmarkedet var hot, ville jeg advare dig mod budrunden. Det er smart at vide hvad man kan og vil byde over udbudsprisen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du allerede har svensk personnr. kan du låne alle 617.500.- til 5' date='01% ved binding i 2 år i SBAB.[/quote'] Kunne være man lige skulle kontakte SBAB så. Men jeg synes at have erfaret at svenske banker ikke snakker med en medmindre man har svensk person nr. har ringet rundt og skrevet rundt til diverse banker for at indsamle tilbud, men uden held, da det åbenbart er nødvendigt med et svensk cpr bare for at få tid til en samtale eller et tilbud på et lån. Man tak for info :) Har du evt en kontakt person i SBAB man kunne henvende sig til?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er nogenlunde. Måske kunne man få renten lidt ned. Dog er gevinsten ved dette ekstra forhandlingsarbejde sandsynligvis beskeden. Hvis boligmarkedet var hot, ville jeg advare dig mod budrunden. Det er smart at vide hvad man kan og vil byde over udbudsprisen.
Ja jeg tror heller ikke jeg kan presse renten medmindre jeg har indsamlet tilbud fra andre banler. De 650.000 SEK er et fast beløb aftale mellem mig og sælger, så den er i vinkel. Nu skal jeg bare finde pengene ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kunne være man lige skulle kontakte SBAB så. Men jeg synes at have erfaret at svenske banker ikke snakker med en medmindre man har svensk person nr. har ringet rundt og skrevet rundt til diverse banker for at indsamle tilbud, men uden held, da det åbenbart er nødvendigt med et svensk cpr bare for at få tid til en samtale eller et tilbud på et lån. Man tak for info :) Har du evt en kontakt person i SBAB man kunne henvende sig til?
Nææ.. de 3 gange jeg har lånt hos dem har været 3 forskellige og jeg har været rigtig godt tilfreds hver gang. Men svensk personnr er et must desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillfälligt lån i en dansk bank Mitt råd är att ta ett tillfälligt lån i en dansk bank då du ännu inte har svenskt personnummer. (Antar att du ska flytta från Sverige till Danmark.) Alltså att du inte binder räntan i Danmark. När du sen flyttat till Sverige och fått ett svenskt personnummer tar du ett nytt lån i en svensk bank och löser in ditt danska lån. Som ränteläget och konjukturen ser ut nu kommer nog räntorna inte att stiga något den närmsta tiden. Räntan du har blivit erbjuden är på den nivå den ligger på i Sverige för tillfället. Däremot hade jag nog inte bundit räntan i Sverige nu då den troligen ligger på top, utan haft rörlig ett tag och sett hur det utvecklar sig. Som kontakt kan jag rekonmendera Henrik Åkesson på Nordea, Södra Förstadsgatan i Malmö. Inga problem med att din inkomst är dansk så länge du kan visa upp bevis på löneutbetalningar. Mvh. Joel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Joel, der er altså ikke noget særligt godt råd at låne midlertidigt i en dansk bank, for man kommer til at betale alt for meget i renter og omkostninger. Man kan sagtens låne i en svensk bank uden personnummer, man får bare et foreløbigt. Derefter kan man så shoppe rundt. Det er kun SBAB, der er lidt speciel. 6,90 lyder af meget, men det er jo kun et ganske lille beløb, som hurtigt er afdraget. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

6,9% er for højt. nedenstående er fra Nordea dags dato og de er vist ikke kendt for at være de billigste. Et godt råd er, bliv fordelskunde, så får du en lidt lavere rente ;-) Bolåneräntor för villa, borätter och fritidshus Som Förmånskund hos oss har du möjlighet att få ett individuellt ränteförslag på våra bundna löptider. Kontakta din Personliga Bankman eller ring oss för mer information. Bolåneräntor Bindningstid Räntesats Förändring Senaste ränteändring rörlig 5,06 % +0,10 2008-02-28 Maxräntelån 3 mån 5,26 % +0,20 2008-02-14 3 mån rörlig 5,36 % +0,20 2008-02-14 1 år 5,32 % +0,20 2008-02-14 2 år 4,99 % +0,10 2008-02-21 3 år 5,05 % +0,10 2008-02-21 4 år 5,11 % +0,10 2008-02-21 5 år 5,22 % +0,05 2008-02-21 8 år 5,32 % +0,05 2008-02-21 15 år 5,58 % +0,15 2007-12-14 20 år 5,58 % +0,15 2007-12-14 Bindningstiderna ovan är cirkatider. Begäran om räntebindning via telefon Om du är ansluten till Nordea via Internet och telefon kan du med hjälp av dina koder, binda dina bolåneräntor via telefon 0771-724 724. Öppettider vardagar 09.00 - 16.00.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg var til møde med en ældre rar dame i deres danske filial på Kalvebod Brygge.
Hed hun Britta Ljungdahl? Jeg bryder mig generelt ikke om at hænge andre folk ud, men såfremt det nu var hende, så gør lige dig selv den tjeneste at regne tingene efter. I vores tilfælde regnede hun forkert ikke mindre en 3 forskellige steder, blandt andet en regnefejl der ville have gjort at vi ville stå med kr. 120.000 for lidt på overtagelsesdagen. Endvidere har vi venner, som også tidligere har været taget under kærlig behandling af hende, med lignende resultat. Just a word of caution :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites