Jump to content
Fagerborn

Viewer Z-mags

Recommended Posts

Hvordan slipper jeg for, at Adobe PDF kataloger, som jeg åbner på internettet, åbner i viewer Z-mags format. (Man kan bladre og klikke. Sikkert en fin funktion, hvis ikke det føltes som at den befinder sig på version 1.0 beta stadiet). Det er simpelthen ved at drive mig til vanvid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan slipper jeg for, at Adobe PDF kataloger, som jeg åbner på internettet, åbner i viewer Z-mags format. (Man kan bladre og klikke. Sikkert en fin funktion, hvis ikke det føltes som at den befinder sig på version 1.0 beta stadiet). Det er simpelthen ved at drive mig til vanvid.
Har du været inde i Indstillinger->Internet i Adobe Reader og sat flueben udfor "Vis PDF i browser....."???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke været nogen steder. Den opdaterede til Acrobat Reader 8 for ikke så længe siden. Jeg kan ikke finde noget om det forbandede viewer Z-mags i Acrobat hjælpen. Hvorfor indstallerer de sådan et amatørmæssigt produkt ?? Enten ser man ingenting eller så bestemmer den, hvor den vil zoome, uden at jeg kan påvirke zoomningsgrad eller hvor, jeg vil zoome.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er ikke alene

I Internet Explorer, i Manage Add-ons, der gik jeg ind og fjernede den funktion, der åbner pdf i browseren. Den åbner pdf i det tåbelige viewer z-mags alligevel. Nogen spørger man sig selv: Bug eller feature ..... :confused: Prøv at åbne linket prisliste på: http://www.ford.dk/ie/van_price/-/-/-/-/-/-#
Samme problem hér, da jeg prøvede at åbne Mogens´s link til Seat (og mit flueben ér på plads uden det hjalp), men jeg fik det gjort læse-venligt sådan her: Når du står på forsiden af prislisten, trykker du bare på "hent hele pdf´en" nederst til venstre og voilà :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu siddet og kikket lidt på hvad det er Z-mags går ud på, og er kommet frem til følgende. Z-mags har intet at gøre med PDF (på din PC) - der er 'bare' en måde hvorved man kan præsentere et katalog 'på-en-nem-måde'. Det er en PDF til Flash 'funktionalitet', som sker på det enkelte websites server (eller rettere hos zmags.com, som udbyder denne service). Så det du ser er i et eller andet Flash format. Man kan så - som også Lotte er inde på - downloade enten den side man står på, eller hele kataloget som PDF. Konklusionen må derfor være at du ikke kan slippe af med at de sider du vil kikke på, åbner op som et Z-mags format.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samme problem hér' date=' da jeg prøvede at åbne Mogens´s link til Seat (og mit flueben ér på plads uden det hjalp), men jeg fik det gjort læse-venligt sådan her: Når du står på forsiden af prislisten, trykker du bare på "hent hele pdf´en" nederst til venstre og voilà :thumbup:[/quote'] Jo, det har jeg fundet ud af, men når man er i gang med det 20. bilkatalog fra den 20. forhandler og skal finde det der pdf. ikon, der ligger på forskellige steder i de forskellige katalogers nederkant (og meget svagt farvet), så bliver man altså traaaat :fight: Og jeg har virkelig ikke brug for den funktion over hovedet. Men hvis det passer, rlarsen, så må jeg pænt finde mig i først at skulle igennem momentet, ''åh nej, det skide z-mags :scared:, hvor er pdf-ikonen'' ?? hver gang jeg kommer ind på sådan en side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites