claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 Hmm Claus - mener du selv at de to jobs er til at sammenligne? Det sjove er at de fleste KRÆVER at offentligt ansatte nærmest lever for deres job, står til rådighed døgnet rundt, yder det maksimale til enhver tid, finder sig i hvad som helst fra dem de har med at gøre i dagligdagen, sætter livet på spil mod forbrydere og brande. Det sørgelige er at de ikke får den løn de burde. Det fantastiske er at dem der besidder de offentlige jobs ofte har et stort personligt engagement i deres job der rent faktisk betyder at de leverer "varen". En vare de bestemt ikke bliver betalt for når man sammenligner med hvad der bliver hevet hjem i løn i det private. Hvis jeg var brandmand og en mente min løn kunne sammenlignes med en kassedames tror jeg sku ikke jeg gad slukke branden i vedkommendes hus :-) LET THE MOTHERFUCKER BURN !!! Pede Så er det jo heldigt jeg ikke bor i hus ...... Jeg sammenlignede ikke hans løn med en kassedame i Bilka ... jeg sagde blot hun får endnu mindre... Du har vidst ikke haft meget erfaring med diverse kommunale instanser i Danmark.... Man skal passe på med at forstyrre dem i deres kaffepauser... Jeg har på ingen måde miskreditteret mandens job, jeg sagde bare at alt løn er relativt... Nogen får for meget , nogen for lidt ..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 Gider slet ikke kommentere dit infantile indlæg om kommunalt ansatte. Det er simpelthen så fladpandet. Og jo... du HAR sammenlignet mandens løn hvadenten det var bevidst eller ubevidst. Brandmænd har 24-timers vagter, kæmpe ansvar, livsvigtige beslutninger og et potientielt meget farligt job. Kassedamer kan vi overhovedet ikke undvære men deres job er på et helt andet niveau. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 Men det at være offentligt ansat er jo i sig selv rigtig dårligt betalt. Jeg er f.eks ansat i forsvaret med 10 års anc, Oversergent. 18.500,- i grundløn, og ca.3000,- i div tillæg. Men kan jo også kun risikere at blive sendt rundt i verden, i div krigszoner. Jeg synes i hvert fald ikke det er rimeligt. Men hvis man skal sammenligne sin løn med alle andre, og i forhold til det man selv synes man laver. Så bliver man aldrig tilfreds. Jeg har i hvert fald ikke valgt job pga lønnen. For det er ikke det der i min verden er det afgørende for om jeg er tilfreds med mit arbejde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 Vil bare lige ha med at Jeg syntes de 20-23000 er lidt når man sammenligner med hvad lønnen der hvor min mand er i dag - og det er den eneste grund!! Han får med tillæg & 11 års ancinitet alt i alt 27000 som lastbilchauffør - Sammenlignet med hvad han kunne få, i samme banche, ligger han ca 3-4000 under men så har man heller ikke retten til et liv ved siden af. Så at skulle gå ned i løn og risikere dårligere arbejdstider er ikke noget + og derfor forventede jeg faktisk at lønnen ville være det samme eller lidt over. Jeg var ganske udemærket tilfreds med min løn da jeg arbejdede i DK Da jeg skiftede til SE fik jeg så er kultur chock men reglerne vedrørende barnsygt er 1000% gange mere værd end Dk's regler så det ujævner sig :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 Gider slet ikke kommentere dit infantile indlæg om kommunalt ansatte. Det er simpelthen så fladpandet. Og jo... du HAR sammenlignet mandens løn hvadenten det var bevidst eller ubevidst. Brandmænd har 24-timers vagter, kæmpe ansvar, livsvigtige beslutninger og et potientielt meget farligt job. Kassedamer kan vi overhovedet ikke undvære men deres job er på et helt andet niveau. Jeg har igen ikke sagt noget om mandens job..... At du mener det offentlige kører helt perfekt, det må stå for din regning, jeg har bare masser af eksempler på det modsatte... og den mening har jeg vel lov at have.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jabbekot 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 Jeg er nu også tilfreds med min løn, for jobbet er super, selvom vi har "potentielt farlige" situationer. Men lønnen skal også følge uddannelsens lænde, synes jeg. Så HVIS nu hjemmehjælperne får mere end jeg gør i grundløn, bliver jeg altså tosset! Har selv arbejdet som hjemmehjælp og al ære til deres hverv, men deres uddannelse retfærdiggør ikke deres utopiske ønsker om den ekstremt høje løn. Når det så er sagt, så synes jeg ikke at lønnen er det, der gør mig lykkelig. Det er som om, at folk har en opfattelse af, at mere i løn = mere arbejdsglæde. Den køber jeg ikke. Jeg vil hellere have færre besparelser i den offentlige sektor, således at jeg f.eks. kunne lave mad med de indsatte en gang om ugen, tage dem med i vores sportshal eller få et ordentligt kondirum, bedre sikkerhedssystemer osv.. Meeeen nu sidder jeg jo af gode grunde ikke i regeringen (hvilket også må være et lortejob!!) Til de ansatte burde der være "frynsegoder", som benzinkort, gratis styrketræning osv.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jabbekot 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 lænde = længde, hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 På et større Dansk firma går der rygter om at Lufthavnen snart skal til at ansætte 100 nye sikkerhedsfolk - er er nogen der ved noget om det ?? Har nu snakket med min "hemmelige kilde" og han siger de folk der skal bruges stort set er fundet i deres jobbank. Så hvis du skal ind så få lagt et CV i deres jobbank og kom ind ad den vej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 Jeg ved at der er en hyppig udskiftning af security medarbejdere hos DHL Aviation på Kystvejen også. Der kunne man søge hvis man var interesseret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 Jeg har igen ikke sagt noget om mandens job..... At du mener det offentlige kører helt perfekt, det må stå for din regning, jeg har bare masser af eksempler på det modsatte... og den mening har jeg vel lov at have.. Man må naturligvis have den mening man har lyst til, bare husk på at når du taler om "offentligt ansatte" så taler du rundt regnet om 400 000 individer (hvoraf ca. 300 000 i kommunerne alene) i alle aldre med meget forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, og med så forskellige jobs som hjemmehjælper, højesteretsdommer, kontorassistenter, fuldmægtige i ministerierne og gadefejere. Med en så forskellig gruppe er det umuligt at generalisere. Man kan hverken sige at offentligt ansatte, i forhold til privat ansatte, er dovne, flittige, over- eller underbetalte, dygtige, dårlige, uengagerede eller engagerede, det er gruppen simpelthen for heterogen til at det giver nogen mening. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 Jeg er så offentlig ansat brandmand med 10 års anc. og jeg tjener med div tillæg og lokalløn/kval.løn mm 21000 kr pr måned....hvis ikke det er sulteløn ved jeg ikke rigtigt ?? Jeg vil jeg da godt give dig ret i ikke er meget. Jeg kender mest til mit eget fag. Jeg gik 7K ned i løn da jeg skiftede fra halv offentlig (PostDK) til privat. Og en kollega er lige smuttet til et sygehus. Hun stiger 5K i løn, får betalt frokost og det dobbelt i pension Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
almir.dk 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 buschauffør Hvorfor ikke blive buschauffør med start løn på 21000:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 Hvorfor ikke blive buschauffør med start løn på 21000:) Eller folketingsmedlem, med et samlet vederlag på ca. 57 000 pr. måned, og så skal vi ikke engang først bruge penge på et buskørekort ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2008 Har nu snakket med min "hemmelige kilde" og han siger de folk der skal bruges stort set er fundet i deres jobbank. Så hvis du skal ind så få lagt et CV i deres jobbank og kom ind ad den vej. Tak fordi du gad spørge - men den bedre ½del vælger at blive hvor han er. Vil ikke gå så meget ned og samtidig risikere at få dårligere arbejdstider end han har nu. Fri hver weekend samt alle helligdage er vist mere end man kan ønske fra lufthavnen ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2008 Kommunale ansat tandlæge har begynder løn 25.000 kr. :thumbdown Og de under sig over at de ikke kan finde nogle tandlæger for/til at arbejde i den kommunale tandpleje. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2008 Kommunale ansat tandlæge har begynder løn 25.000 kr. :thumbdown Og de under sig over at de ikke kan finde nogle tandlæger for/til at arbejde i den kommunale tandpleje. Hmmm, 25K det synes jeg da ikke lyder så urimeligt, det er dybest set bare et håndværk som så meget andet. De sætter trods alt ikke livet på spil som brandmanden, soldaten og politimanden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2008 På et større Dansk firma går der rygter om at Lufthavnen snart skal til at ansætte 100 nye sikkerhedsfolk - er er nogen der ved noget om det ?? Det må være disse her stillinger, som blev slået op i dag.... http://www.moment.dk/studiejob/studiejob.asp?j=70948 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2008 Yeeeeeeeeees....114 kr i timen........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2008 Det må være disse her stillinger, som blev slået op i dag.... http://www.moment.dk/studiejob/studiejob.asp?j=70948 De jobs er IKKE til selve security. Det er en slags vejviser om du vil. Fortæller folk hvor de skal check in, kø styring, sørge for folk er klar inden de når til security osv. De plejer at rende rundt i grønne t-shirts. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2008 Kommunale ansat tandlæge har begynder løn 25.000 kr. :thumbdown Og de under sig over at de ikke kan finde nogle tandlæger for/til at arbejde i den kommunale tandpleje. Og nu vi er i gang, er begynderlønnen for jurister og økonomer 20.800 kr. pr. md., med en slutløn på 27.200 kr. De fleste kommer dog efter en 5-6 år op på omkring 30.000 med tillæg. Men spredningen for dem er MEGET stor. De forsmåede SoSu'er får 18.900 i kr. om måneden i startløn og 20.700 kr. i slutløn. Hvis du vel at mærke holder sig strengt til dagvagter 7-15. Normen er også her, at de får ca. 1-1.500 i løntillæg efter nogle år (i hvert fald i de større byer). Startelønnen er vel egentlig ok, men lønudviklingen er derefter horibel. En sygeplejerske starter på 21.900 og slutter på 26.200. (også her er der tale om dagvagter, og uden tillæg). Deudover skal det siges, at sygeplejerskerne har betydeligt lettere ved at få ledende stillinger. Psykologerne har de senere år oplevet et stort lønhop. I dag er startlønnen 22.500 kr. md og slutlønnen efter 5 år 27.200 kr. Til gængæld får meget få af dem tillæg... Kaffepauser i det offentlige?????? Jeg støtte på det et par gange, da jeg startede i den kommunale sektor i midten af 90'erne. Nu er der én kaffepause på ca. 15 min. hver torsdag fordi der torsdag er lang arbejdsdag (ca. 8-19). Jeg tror nu, at man godt kan finde det rundt omkring i yderområderne - lidt ligesom momsen også er slået stærkere igennem i storbyerne... Til gengæld har de fleste (ikke alle fx er 3F ude) offentligt ansatte betalt frokost... på arbejdsdage over 6 timer. Det rammer vist bl.a. lærerne og SoSu'erne. Jeg har selv foretaget tidsregistrering af SoSu'ere, og blev dengang overrasket at omkring 1/3 af dem, der arbejder på hverdage, ikke har betalt frokost. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2008 Og nu vi er i gang... Tak for den opridsning. Alle dine eksempler er fra kommunale og ikke statslige/regionale ansættelser, korrekt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2008 Tak for den opridsning. Alle dine eksempler er fra kommunale og ikke statslige/regionale ansættelser' date=' korrekt?[/quote'] Jeps. Jeg har taget overenskomstlønninger for københavnsområdet (i de tilfælde det gør en forskel). Regioner og kommuner aflønner for det meste identisk. Forløbet er groft sagt sådan, at fagforeningerne forhandler færdig med KL og derefter går til Danske Regioner og spørger om de kan acceptere KL-forliget eller om de skal strejke. Staten afviger. Jeg steg fx 1.000 kr. md. i grundløn da jeg flyttede fra et departement til en kommune... På andre områder er det modsat. (jeg er DJØF'er). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2008 Jeg ville bare sige at der er meget stor løn-forskel for tandlæger om man er ansat på kommunen eller man er privat-ansat-tandlæge. Som jeg skrev før: kommune giver 25.000 dkk. i løn mdr. Privat ansat tandlæge har i gennemsnittet 800.000 dkk. om året i løn Så hvem gider arbejder som kommune-ansat-tandlæge? De gør Iranere som bliver uddannet i Århus eller i KBH. Man behøver ikke forklare hvorfor de arbejder som kommuneansattandlæger...de fleste af dem rejser/flytter/flygter til UK efter de har opnået det danske pas. Så der er også nogle indfødte-danske-kvinder-med-dansk.navn som vil arbejde for kommunen. Hvorfor? De har nogle rige ægtefælde derfor gider de ikke knokle :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2008 Som jeg skrev før: kommune giver 25.000 dkk. i løn mdr. Privat ansat tandlæge har i gennemsnittet 800.000 dkk. om året i løn Ifølge Undervisningsministeriets uddannelsesguide (http://www.ug.dk) tjener en privat ansat tandlæge normalt sin løn i form af provision der gennemsnitligt udgør ca. 40.000-45.000 kr. om måneden. Jeg antager at der ikke er en arbejdsgiverbetalt pension. For tandlæger ansat i den kommunale tandpleje er begyndelseslønnen ca. 25.700 kr., slutlønnen er ca. 38.000 kr. Hertil kommer den arbejdsgiverbetalt pension og evt. diverse tillæg. Med mindre at den privat ansatte tandlæge har en grundløn oveni deres provision (det ved jeg ikke om de har) og hvis vi antager at den privatansatte på eget initiativ indbetaler et par tusinde om måneden på en pensionsopsparing der tilsvarer den offentlige, så er lønnen faktisk (så vidt jeg kan se) ikke så voldsom forskellig imellem de offentlige og privat ansatte tandlæger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2008 3 kommentarer-.... 21.000/måned som brandmand... jeg håber godt nok at folk påskønner jeres indsats... Den relativt store forskel på tandlæge lønninger, afspejles den så også i kvaliteten af deres arbejde, eller det det umuligt at sige på den måde? Jeg kan godt se at jeg som privatansat har det bedre rent lønmæssigt end folk i det offentlige. Der er naturligvis også forskel på at tage en lang uddannelse og så arbejde i brancher som efterspørger disse kvalifikationer og hvor markedspriserne gælder. Men, og jeg kan tage fejl, men jeg tror ikke at der er så mange offentligt ansatte der med jævne mellemrum har 60-80 timers arbejdsuger uden overtidsbetaling. Det er ikke så ualmindeligt i det private og sammenholdt med med de andre faktorer så synes jeg egentligt det er rimeligt nok... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites