Guest jxhab Anmeld indhold Skrevet February 23, 2008 Sakset fra berlingske.dk "(...) Ifølge en intern email som TV2 Nyhederne har fået fat i har hundepatruljer og betjente fået besked på, at de ikke længere skal visitere personer i jagten på våben omkring Blågårds Plads og Folkets Park. Men det møder modstand hos Dansk Folkeparti, der nu vil have en forklaring fra justitsminister Lene Jespersen. - Det er det helt forkerte signal at sende på nuværende tidspunkt. Vi belønner de unge ballademagere for deres optøjer og siger til dem, at måden at få deres synspunkter hørt på går gennem vold og ballade. Nu må justitsministeren på banen, siger Dansk Folkepartis retsordfører Peter Skaarup. " Kilde: http://www.berlingske.dk/article/20080223/danmark/802230317/ -- En af de få dage om året, hvor jeg faktisk kan erklære mig enig med DF og Peter Skaarup. Jeg synes det er et fuldstændig skræmmende sidespor. Selvfølgelig skal man ikke chikanere folk, men det her virker som om man giver folk en fribillet for deres handlinger - hvis der ikke kommer et alternativ fra politiets side og de fuldstændig drosler ned for at visitere i de områder, så synes jeg virkelig det er skræmmende at man vha. trusler og vold kan tvinge sin holdning igennem i et demokratisk samfund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2008 Det er et klassisk dilemma, men visitationszonerne, hvor politiet kan visitere enhver uden særlig anledning, er jo en form for undtagelsestilstand, hvor de almindelige borgerrettigheder er sat ud af spillet - at man forsøgsvis genindfører normale tilstande burde vel være positivt. Det er et udtryk for det danske tillidssamfunds styrke, at man behandler en gal hund som en gal hund og det kan indebære, at man ikke sparker den i røven. De problemer, der er opstået, kan ikke løses på gadeplan, men skal løses på et andet niveau. Det er ikke politiets opgave at føre krig for at vinde mod snotunger - politiet skal gå ind med mindst mulige voldsanvendelse for ikke at sige størst mulige mildhed, for ro og orden i det danske samfund beror ikke på, at politiet opretholder den, men på at borgerne opfører sig ordentligt. Det gælder også i jernaldertemaparken på Nørrebro, indtil videre, at samfundet forventer en nogenlunde normal opførsel, derfor behandler man også borgerne som om de var nogenlunde normale indtil det modsatte endegyldigt er bevist. Og den semiotik er nok spildte sekulære ord på Balle-Ahmed, men det må vi leve med, hvis vi fortsat ønsker et frit, åbent og sikkert samfund, og ikke borgerkrig. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2008 "spildte sekulære ord på Balle-Ahmed" :th2: dagens citat Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites