clary 10 Anmeld indhold Skrevet February 23, 2008 Hej d. 1. marts (2008) starter vores nye liv i Klippan. Jeg havde håbet, at vi kunne have alt på plads inden, men sådan bliver det desværre ikke. Jeg kan ikke bestille mit bredbånd/TV/IT-telefoni før, at jeg modtager mit svenske cpr. nr., og derefter tyder alt på, at der er 3 ugers leveringstid. Jeg kan godt overleve 3 uger uden TV, og telefonien må klares med mobilen, men det er værre med internettet, da det er vitalt for mit selvstændige arbejde. Jeg prøver, at finde ud af hvilken tjeneste, og udbyder, jeg skal vælge. Jeg havde forstået via www.telepriskollen.se: http://www.telepriskollen.se/Internet/Produkt.aspx?iProduktID=1252&iProduktTypID=4 at den bedste / billigste udbyder i Klippan var Tele 2 - eks. vis med tjenesten 3-play (kombinationen Bredbånd/ TV / Telefoni) men på deres hjemmeside - http://www.tele2.se/analog-tv-analogt-eller-digitalt.html er Klippan ikke blandt kommunerne / ort'erne, hvor de lader til at levere? Er der nogen, der ved hvilken udbyder som dækker Klippan, og som leverer den bedste kombinerede tjeneste (Bredbånd/ TV / Telefoni)? På forhånd tak for en enhver hjælp. :) Claus PS: Er der nogen kabel TV-tjeneste hvor man kan se dansk Superliga fodbold (TV3+ (DK) + Viasat Sport)? http://www.sunddebat.com/debat/images/smilies/new.gif Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Bredbånd fra 3 - enten via USB-dongle eller PCMCIA-kort. Prisen for data er flatrate (ens) i Sverige og Danmark - og det virker helt fint. http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/Abonnement/ Så kan du i ro og mag vente på The Fat Pipe, og bruge 3 i mellemtiden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
clary 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Tusind tak for det hurtige svar Gio. Jeg ved, at de også har mobiltelefoni, men de tilbyder ikke TV vel? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Tusind tak for det hurtige svar Gio. Jeg ved, at de også har mobiltelefoni, men de tilbyder ikke TV vel?Ikke så vidt jeg ved...og tvivler også på at deres protokoller kan klare presset på båndbredde. Men det er forrygende til at holde internet-trangen for døren, når man er udenfor normale omstændigheder. Jeg har selv et abbonnement igennem jobbet, som sikrer at jeg kan være til rådighed, selv om mit faste net skulle være nede. Og så er det super-let at bruge. Du kan kyle USB-donglen i en hvilken som helst pc (mere eller mindre), og to minutter senere har du bredbånd dén vej. (alle nødvendige drivere ligger på dongle´n) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
clary 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Du kan kyle USB-donglen i en hvilken som helst pc (mere eller mindre)' date=' og to minutter senere har du bredbånd dén vej. (alle nødvendige drivere ligger på dongle´n) [/quote'] Det er i hvert fald en god akut løsning. Gælder det så også Mac?? Claus Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sokralex 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 den virker også til Mac :) Og så har de nogle rigtig gode mobiler som er rigtig smarte når man tit er i DK og bliver ringet op af ens venner eller konen beder en om lige at købe noget kød eller grønsager med fra DK da de koster en bonde gård i SE eller konen er i byen for at købe ind og man pludselig får en ustyrlig:scared: trang til lösgodis ... alt sammen mere eller mindre gratis når man har en dansk 3 Mobil :th2: ( husk iøvrigt at købe en Nokia da ,som der står andet sted her i forum ,sony´s mobiler har noget dårligere dækning ) Håber det går bedre med halsen ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
clary 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 den virker også til Mac :) Og så har de nogle rigtig gode mobiler som er rigtig smarte når man tit er i DK og bliver ringet op af ens venner eller konen beder en om lige at købe noget kød eller grønsager med fra DK da de koster en bonde gård i SE eller konen er i byen for at købe ind og man pludselig får en ustyrlig:scared: trang til lösgodis ... alt sammen mere eller mindre gratis når man har en dansk 3 Mobil :th2: ( husk iøvrigt at købe en Nokia da ,som der står andet sted her i forum ,sony´s mobiler har noget dårligere dækning ) Håber det går bedre med halsen ? Uh, det er en sej omgang. Det er længe siden, at jeg har så ondt, og jeg har måttet proppe mig med panodil'er. Og, det plejer at være sådan, at jo mere ondt, desto være er, den kæbehulebetændelse der følger. Mht. 3 kunne jeg så ikke lige så godt købe 3 hos den svenske udbyder? Vedr. 3's mobile bredbånd er der i hvertfald mere at få for pengene, hvis jeg vælger det svenske. Fra 3's side står der, at man skal bruge styresystem 10.4, og jeg har 10.3.9 - og jeg har ikke tænkt mig at ændre det af hensyn til evt. mobil bredbånd??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sokralex 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Puha , ja og så er det bare et dumt tidspunkt at få sådan en omgang på vi har lige haft Vores overbo på besøg som begge har svensk 3 mobil og de mener at man også ringer gratis til en dansk 3 mobil , så i den henseende er den isåfald god nok . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
clary 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2008 Har sendt dig mail med billink. Prøv lige at se det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites