SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2008 Jeg forstår godt jeres sag' date=' men jeg synes alligevel det er noget af en risiko at løbe. Jeg tror nu nok det skal gøre ondt at få sådan en bom i hovedet selvom man har hjelm på. Eller for den sags skyld i ryggen eller på armen.[/quote']Ja, det gör lidt ondt at få bommen ned på armen;) men värre er det altså heller ikke -det store fine blå märke går trods alt väk igen. Jeg vil til hver en tid tage bizzbanen, hvis jeg fik mulighed for det. Jeg tror risikoen for at blive kört ned i trafikken er större end at en mc for bommen ned over sig sig i bizzbanen, så lad det nu bare blive indfört -I bilister behöver ikke värre nervöse på vores vegne:) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 22, 2008 Jeg har en dårlig oplevelse... Lige et opklarende spørgsmål inden vi kommer for godt igang. Er der reelt nogen som er blevet nægtet erstatning efter at have fået bommen ned i taget af bilen? Har nogen måttet slås for at få erstatning? Jep, dét har jég oplevet ifm. en bom ned i taget på min firmabil. Skaden blev på behørig vis på dagen noteret på blanketten, og skaden efterfølgende meldt til forsikringsselskabet, der kørte kommunikationen med Øresundsbroen. Sidstnævnte afviste imidlertid erstatningsansvaret blankt, fordi: 1) sikkerhedsforskrifterne ej var overholdte 2) mindsteafstanden til den forankørende ikke var overholdt, hvorfor jeg så var kørt med over på den forankørendes grønne lys Jeg stillede efterfølgende Broen følgende spørgsmål: 1) hvilke sikkerhedsforskrifter? 2) hvor læser man på betalingsanlægets forplads om mindsteafstanden? 3) hvordan kan jeg køre med på den forankørendes, når jeg holdt stille foran bommen, som efterfølgende gik op/ned. 4) hvad siger fotografierne/filmen af passagen. 20 dage efter at spørgsmålene var stillede, kom uden yderligere forklaringer dét svar, at Øresundsbroen anerkendte skaden fudt ud... (de nævnte skilte om mindsteafstsand blev iøvrigt demonteret for et par år siden) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2008 Ja' date=' det gör lidt ondt at få bommen ned på armen;) men värre er det altså heller ikke -det store fine blå märke går trods alt väk igen. Jeg vil til hver en tid tage bizzbanen, hvis jeg fik mulighed for det. Jeg tror risikoen for at blive kört ned i trafikken er större end at en mc for bommen ned over sig sig i bizzbanen, så lad det nu bare blive indfört -I bilister behöver ikke värre nervöse på vores vegne:)[/quote'] Okay.. du har prøvet det men fortsætter?... vildt! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2008 Jeg har endnu ikke forstået hvorfor man ikke kopiere Storebælt's system. Det giver selvfølgelig et problem med tolden, men måske man kunne rykke den længere væk fra bommene og de så på den måde har bedre mulighed for at stoppe folk når de kommer med 30 km/t. De bruger jo allerede nu kikkerter til at spotte dem de vil stoppe, så der vil ikke være nogen ændringer. I teorien skulle Øresund's system være nyere og bedre - i praksis er det alt andet. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2008 Okay.. du har prøvet det men fortsætter?... vildt!Nej, det er ikke helt sandt... Jeg fik bommen ned over mig i den manuelle bane... Det har jeg ALDRIG fået i bizzbanen, måske er det derfor jeg ikke kan se noget problem;) (vedkommende trykkede bommen ned!) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2008 "Aldrig" er ikke så interessant, i dette tilfælde.... Tak til alle dem der allerede har stemt.. Ronal Øh ?? ... Jo, det er det da... Det vil jo kunne vise hvor mange der rent faktisk havde fået bommen ned i bilen Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sidsel 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2008 Jeg har endnu ikke forstået hvorfor man ikke kopiere Storebælt's system. Det giver selvfølgelig et problem med tolden, men måske man kunne rykke den længere væk fra bommene og de så på den måde har bedre mulighed for at stoppe folk når de kommer med 30 km/t. De bruger jo allerede nu kikkerter til at spotte dem de vil stoppe, så der vil ikke være nogen ændringer. I teorien skulle Øresund's system være nyere og bedre - i praksis er det alt andet. "Storebælt systemet" var der også engang (2003 ca.) men det blev fjernet netop på grund af tolderne, der nogen gange skulle løbe for livet. Har dog hørt rygter om at man vil prøve noget a la det igen. Hmm måske jeg skal spørge min ven (som arbejder i kontroltårnet) om han kan arrangere en studietur for os Sunddebat brugere, så kan i få svar på alle jeres spørgsmål. Jeg har set kontroltårnet og det er meget sjovt at se det fra den side af, når man køre der hver dag. Det er meget komplekst, at være bropasser:rolleye: Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ARN 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Jeg forstår godt jeres sag, men jeg synes alligevel det er noget af en risiko at løbe. Jeg tror nu nok det skal gøre ondt at få sådan en bom i hovedet selvom man har hjelm på. Eller for den sags skyld i ryggen eller på armen. Nu er den såkaldte risiko, jo en påstået risiko... Efter i mere end et ½ år at have kommunikeret med styrelse og konsortie, er det min helt klare opfattelse, at det er den nemmeste måde, at bortforklare det faktum, at systemet ikke kan skelne imellem en bil og en MC. Man vælger derfor den billigste løsning, nemlig at tvinge motorcyklisterne til at køre i den manuelle zone, på baggrund af en såkaldt risikovurdering. De eneste uheld jeg har kunnet opspore har alle været indtruffet i de manuelle baner. Der ud over har vi været nødsaget til at anskaffe en ekstra bizzaftale udelukkende for at sikre vi ikke betalte for meget ved gennemkørsel og fejlregistrering i den manuelle bane... Det mest diskriminerende i hele sagen er, at der ikke bliver gjort noget, fordi vi er en alt for lille kundegruppe. Tænk sig, hvis samfundet generelt brugte det kriterie for, hvordan minoriteter skulle behandles - rullestol og hva' så? I er ikke nok til, at vi gider etablere adgang for jer... Har d.d. fremsendt endnu en opfordring til forbedring af systemet, til formanden for bestyrelsen af Sund og Bælt, vedlagte diverse information indsamlet blandt andet fra medlemmer her på debatten. Jeg har ikke tænkt mig at give op, før der er ordentlige forhold for alle, men savner lidt opbakning - måske hjælper det når der kommer nogle af de vinteropbevarede maskiner på gaden :) OG så vil jeg opfordre alle, der af den ene eller anden årsag bliver tvunget til at benytte den manuelle bane, at tage sig rigtig god tid ved hver eneste gennemkørsel. Stop maskinen, tag en snak med bromedarbejderen i buret og slut det hele af med at aflevere et klagemål over behandlingen. Det mindste vi kan gøre er, at sikre de ikke tror vi bare affinder os med at blive diskrimineret. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jabbekot 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Ronal, "aldrig" er da mindst lige så interessant, som "1 gang" eller "flere", for ellers er undersøgelsen intet værd. Måske er der 8, der har fået bommen i hovedet 1 gang og 3, der har prøvet det flere gange og 200, der aldrig har prøvet det? Det siger jo lidt om den procentvise driftsikkerhed... I mine øjne, en fuldstændig ligegyldig undersøgelse, hvor du "søger" det svar, du gerne vil høre... Bare min mening.. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ronal 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Ronal' date=' "aldrig" er da mindst lige så interessant, som "1 gang" eller "flere", for ellers er undersøgelsen intet værd. Måske er der 8, der har fået bommen i hovedet 1 gang og 3, der har prøvet det flere gange og 200, der aldrig har prøvet det? Det siger jo lidt om den procentvise driftsikkerhed... I mine øjne, en fuldstændig ligegyldig undersøgelse, hvor du "søger" det svar, du gerne vil høre... Bare min mening..[/quote'] YEP!!!, og jeg er også pisse sur !!!! :) Jeg skal bare have noget skødts til næste runde med øresundbroen. Jeg kan godt sætte en ny bedre afstemning op.... som kan bruges :) Ronal Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ronal 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Admin kan du ikke lukke denne thread Admin kan du ikke lukke denne thread, der er startet en ny v2 Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Admin kan du ikke lukke denne thread' date=' der er startet en ny v2[/quote']Selvfølgelig......done! :) ...andre hopper videre til v2 --> http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=12234 Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites