Jump to content
AOG

OPRÅB!!!! Til alle hundeejere i Annestad

Recommended Posts

Jeg er målløs siger jeg - MÅLLØS! I har alle optimale forhold her i Annestad som hundeejere - Løbegård til når hunden skal løbe lidt frit og skraldespande på alle tænkelige steder, hvor I kan komme af med hundens efterladenskaber. Men hvad er det der sker??? Jeg kan ikke gå over nogen som helst græsplæne - inklusive min egen - uden at skulle se mig grundigt for, og hvis jeg ikke gør det, er det med sikkerhed, at jeg skal stå og vaske hundelort ud af rillerne i mine skos såler - Adddrg :sick: Hvis nogen skulle være i tvivl så er fodboldbanen IKKE et hundetoilet, græsplænerne omkring åen er heller IKKE et hundetoilet, græsarealer, som er en del af folks haver er BESTEMT HELLER IKKE et hundetoilet, hundegården ER et hundetoilet, og skulle uheldet være ude på andre steder end i hundegården, SÅ FJERNER MAN HUNDELORTEN... Og nej, posen skal IKKE i åen, men i skraldespanden... Jeg kan ikke forstå, at I ikke synes, at det er hamrende klamt og flovt ikke at rydde op efter den hund, som I har valgt med alt hvad dertil hører af ANSVAR. Jeg skal naturligvis takke de 2 hundeejere, som rent faktisk har forstået konceptet med at alle skal kunne være her - uden at træde i en bæ. Jeg håber ved gud, at jeg har trængt igennem her til bare nogle i den massive folkemængde, som har valgt at få hund her i Annestad, så vi alle sammen kan holde ud at være her. Og hvis du læser dette - ja dig, der ikke har fjernet din hunds efterladenskaber fra græsplænen lige op til min have - mine små niecer skal fandme kunne lege der uden at komme ind dækket i din hunds møj, så fjern det venligst NU og i fremtiden... Respons er naturligvis velkommen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tag et billede.....Lav et register......og meld dem til politiet..... Det er der andre der kan, og så kan du vel også????
Tag et billede.....Lav et register......kontakt vedkommende efterfølgende..... og meld dem til politiet hvis de ikke makker ret..... Du skal bare huske at sige du ikke selv vil lege politi selvom det jo rent faktisk er det du gør - så hopper folk på ideen. :th2: Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig! Som hundejer kan jeg da kun tilslutte mig SAML OP EFTER JERES RÅDNE SKODHUNDE. Hvis der er nogen der syntes der er flovt at samle ens hunds efterladenskaber op i en pose så tager i da helt fejl - det pinlige er ikke at samle op. Måske kan man acceptere at jokke i ens egne hundes lort (næh egentlig ikke) men at tage andres beskidte køteres lort med hjem det er altså bare for klamt. Det er desværre sjældent man ser når folk bare stikker af fra "problemet" men jeg kan love dig for jeg råber højt hvis jeg ser det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundelort.... Det er de nære ting, der får naboerne op på barrikaderne :) Nogen der har været nede i parken bag Skrädderebyn, hvor de er ved at bygge nye huse? Her er anlagt en botanisk have med skraldespande til fidomøg. Men der er helt sikkert ikke noget, som det lokale Vej & Park har fået med på køreplanen. Det bugner med små sorte poser - og har gjort det i flere måneder. Men jeg tror ikke de skallede isser når helt ned i den ende af byen med deres kamphunde :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg nu ikke om jeg vil kalde nært... Der er bare flere ting, som jeg synes kunne være rart, men som en vis dynge hundemøg så absolut sætter en stopper for!! 1. Mine niecer skal kunne lege i haven uden at komme ind og stinke som en af disse skraldespande bag Skrädderbyn. 2. Jeg kunne tænke mig at spille lidt fodbold med venner/familie til sommer men bestemt ikke på fodboldbanen i Andeby. 3. Jeg kunne tænke mig at sidde på et tæppe på græsset til sommer og nyde solen, men igen ikke på græsplænen nede ved åen. Det ved jeg ikke, om er nært, men disse dovne hundeejere forhindre mig i at gøre nogle ting på VORES fællesområder, som vi alle har betalt vores del af - så hvorfor er det kun hundeejere, der efterhånden kan holde ud at komme disse steder???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som hundeejer i Annestad kan jeg kun tilslutte mig, at folk skal være en hel del bedre til at samle hundens efterladenskaber op. Når det så er sagt, så savner jeg faktisk nogle flere skraldespande rundt omkring. Jeg oplever ofte at vores hund besørger et sted, hvor der ingen skraldespand er i nærheden og derfor må jeg tage de sorte poser med hjem og smide dem ud senere. Dette gør jeg selvfølgelig gerne, men det ville da være lidt lettere, hvis jeg kunne smide dem ud på min vej. Det skal lige siges, at jeg altid samler op efter hunden :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var knægt i Ganløse, der havde de gamle et vennepar som boede i den anden ende af byen. De havde STORE problemer med den samme skodhjerne der dagligt luftede sin hund forbi deres hus. Hunden havde med tiden besluttet sig for at indkørslen til venneparets hus skulle være dens personlige skideplet, og hundens ejer var jo selvfølgelig pisse ligeglad, Hvilket Thorkild som boede i huset IKKE var! Efter et par måneders terror med hundelort dagligt uden foran huset, og gentagne forsøg på dialog med hundeejeren (som i øvrigt boede ganske tæt på), så stod Thorkild en morgen op, MEGET tidligt, gik over og sked den største lort lige uden for hundeejerens hovededør, og gik så hjem og sov igen... Thorkild og konen så kun meget sjældent hundelufteren der efter, og hundelorte uden foran deres hus så de slet ikke mere... Og nej, dette er ikke en vandrehistorie!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var barn boede vi på en villavej på Frederiksberg. På nabovejen boede en mand med en hund - og hunden sked konsekvent lige ude foran vores havelåge! En dag satte min far sig på lur og samlede hundens efterladenskaber op med en fejebakke. Han fulgte efter manden og dumpede indholdet af fejebakken ind ad mandens brevsprække. Vi så heller aldrig noget til manden eller hunden bagefter... Generelt var der flere hundelorte da jeg var barn?! En dag var der åbenbart en af vores naboer, der var træt af problemet, i hvert fald havde han været hele vejen igennem og sat små dannebrogsflag i samtlige lorte... Der var MANGE flag! Jeg kan godt se, at problemet i Andeby er af en anden kaliber. Hvad med nogle opslag i de lokale supermarkeder? Uanset, så håber jeg for jer, at I får et knap så klamt forår :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk ikke tilladt at have hunden/e løs i Annstad, det står i ordensreglerne...Ihvertfald for lejeboligerne! Jeg har altid mine i snor lige ned til Skånegården, så kommer de fri! Men i snor på området - det er de :), og det mangler da også bare når nu Annasted er så åben overfor at man må have hunde! Og til Jer hundeejer der ikke har boet i Annestad så længe, og ikke ved hvor i kan lade Jeres hunde strække benene så ligger der en KÆMPE mark nede ved skånegården, bag al det nybyggeri og ud til motorvejen...Der er alle muligheder for at have hunden løs og det er ikke til gene for nogen! Det tager kun kort tid at gå derned så, bare følg grusvejen fra skånegården og ud mod motorvejen:) Jeg går aldrig over ved fodboldbanen og legepladserne osv...Pga snor i hunden og den lille bitte hundefold er ligesom ikke stor nok til mine hunde...syntes jeg:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, jeg glemte vist en ting... Det store grusområde ved Skomakarebyn, som bliver brugt til parkering er IKKE en affaldsspand - jeg kan tælle 3 sorte poser fra mit vindue lige nu. Jeg påskønner virkelig denne debat, vi alle har kørende her og håber da også at nogen læser dette og tænker uppps, men ærligt talt - for få skraldespande, for lille hundegård... Jeg må indrømme, at jeg synes, det er liiidt tyndt. Jeg kan se adskillige skraldespande i Annestads område, og jeg synes faktisk, at hundeejerne skal være glade for, at man overhovedet har lavet en hundegård, men selvfølgelig - hvis man lufter hunden, hvor der ikke er andre mennesker (end hundeejere), der færdes, så kan de for min skyld skide som det passer dem der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De mange indhegnede luftegården er forresten heller ikke en lorteaffaldspladser. Der skal man faktisk også samle lort op. Andre hunde gider ikke vælte rundt i hundelort og så er det desuden en stor smittekilde for diverse sygdomme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tag et billede.....Lav et register......og meld dem til politiet..... Det er der andre der kan, og så kan du vel også????
er enig i det er noget svineri men hvad skulle politiet gøre udfra dette billede? et billede af en hund der skider beviser jo ikke at personen ikke samlede op efter du tog billedet? ikke engang en video ville kunne bruges for det kan være han gik hjem og hentede en pose og samlede den op efter du var gået... spild af tid .. konfronter dem man ser gå videre uden at samle op og gi dem en god gammeldags skideballe og hjælper det ik så find ud af hvor fjolset bor og skrive et brev til boligforeningen eller lign...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I Sadelmakarebyn har samfeltighetsforeningens styrelses taget en beslutning om at stille 2 ekstra affaldsspande op til brug for hundeejere. 1 på selve torvet og en helt nede ved hjørnet af den store parkeringsplads. Der er en hel del hunde ejere der går den vej når de lufter deres hunde. Forhåbentlig hjælper det lidt. Mht Coolair's indlæg, så har du ret. det er super klamt. Der er ikke meget forskel i at den ligeså godt kunne have skidt på trappen. Føj for satan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så sent som idag, så vi en mand med en golden retriever, den lagde den en pæn lort på hjørnet ind til det grønne område. Men gad han samle den op, nej nej. Så til dig med retrieveren, så gå ned og saml dine lorte efterladenskaber op, føj for satan, dit svin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så sent som idag' date=' så vi en mand med en golden retriever, den lagde den en pæn lort på hjørnet ind til det grønne område. Men gad han samle den op, nej nej. Så til dig med retrieveren, så gå ned og saml dine lorte efterladenskaber op, føj for satan, dit svin.[/quote'] Hold da op. Du tror at det er en, herfra debatten, der har skidt på dit domæne. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så sent som idag' date=' så vi en mand med en golden retriever, den lagde den en pæn lort på hjørnet ind til det grønne område. Men gad han samle den op, nej nej. Så til dig med retrieveren, så gå ned og saml dine lorte efterladenskaber op, føj for satan, dit svin.[/quote'] Jeg havde sagt noget til ham... Der er ikke noget der gør folk mere forlegne, end at blive gjort opmærksom på det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites