Jump to content
Guest michaelbo

Fisketur

Recommended Posts

Guest michaelbo

Der var tidligere et forslag fremme om at tage på en fisketur, men tråden døde for et år siden. Men det kunne da stadig være rart om nogen gad tage en tur til sydkysten efter havørred. Iallerfald så vil jeg en tur sydpå onsdag 27.03.08 for at prøve lykken ved Hörte eller Abbekås hvis nogen synes det er ok så giv en pm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Tid Jeg havde forestillet mig at drible derned tidligt afgang herfra 7 eller så'en men er da åben for forslag. Har hørt man skal være dernede tidligt,.. ved ikke om passer om vinteren hugger ørreden hele dagen, om foråret morgen middag og aften, men er det vinter eller forår nu? Så jeg havde da tænkt at køre tidligt tage en madpakke med og give det en hæderlig chance, vejret bliver tilsyneladende nogenlunde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vejret d. 27.03.08? Er du sikker på at det ikke er den 27.02.08 du mener eller er du bare så´n en vejrguru der kan forudse vejret 1 måned frem :) ;) Anyways, så kan jeg ikke deltage d. 27/2 hvis det er den dag du mener.. b5.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

27-02-2008 Det er faktisk 27-02-2008 jeg mener. Ret pinligt at jeg ikke havde opdaget det. Var ved Lernacken idag, er lige kommet hjem. Havørred er der og de vil da gerne bide. Fangede en, men den var for kort, men 1,3 kilo ! Den var godt fed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er faktisk 27-02-2008 jeg mener. Ret pinligt at jeg ikke havde opdaget det. Var ved Lernacken idag, er lige kommet hjem. Havørred er der og de vil da gerne bide. Fangede en, men den var for kort, men 1,3 kilo ! Den var godt fed.
På hjørnet eller under broen og på hvad.. flue eller blink? :) Og hvor er billedet? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo
På hjørnet eller under broen og på hvad.. flue eller blink? :) Og hvor er billedet? ;)
Faktisk lige på den nordlige side hvor der lissom er lagt nogle gitre af stål på stenene, kalorius blev fanget på en 24 gram blank Toby, 15 - 20 meter ude. Og nej jeg fik squ ikke engang et billede, da det bare var en smuttur fordi jeg havde en times tid inden jeg skulle lave mad. Men "desværre" var der en anden fisker som hjalp mig med at lande den og så kunne vi i fællesskab konstatere at den var for kort... 3 cm. Hvde jeg været alene så havde i fået billede og en beskrivelse af smagen ;) Var iøvrigt ved Hôrte Udde idag, men fangede ikke noget. Det var dog en pragtfuld dag, med solskin og rimeligt stille vand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Sydkystens "Put and Take" Tog en tur til sydkysten idag for at kigge efter havørred. Det står nu klart for mig hvorfor at Sydkysten omtales med ærefrygt af næsten alle sportsfiskere! Med frygt for at blive kaldt Münchausen eller det der er værre: 12 Havørred havde jeg i hænderne ! TOLV ! 9 eller 10 fights jeg ikke fik op Så mange hug og puf at jeg simpelthen ikke har tal på det ! Dagen startede ved Kåseberga havn, en lille gåtur rundt om pynten og så finde en plads i trængslen :D der var mange. Tredjie kast bingo, krogning, lille fisk, kæmper fint men hopper af lige før brændingen. Kaster et par gange til og fanger en lille blank, fin krogning nem at tage af ud med sig. Et par kast og så er den der igen , igen lille fisk som hopper af. så følger lidt huggen og puffen og efter et stykke tid bliver der helt stille. Bølgerne var efterhånden blevet ret store så jeg tænkte at jeg ville prøve et andet sted hvor der var en anelse læ så jeg pakkede sammen og kørte retning Trelleborg. Jeg parkerede på "mit sted" ved Abbekås og så at vandet var en anelse roligere, på med klunset og så afsted klokke var nu præcis 13. Efter ganske få kast så begyndte Det Store Havørredkalas som sluttede kl 17. Fire timers fiskeri jeg aldrig nogen sinde vil glemme. Jeg bevægede mig langsom op og ned ad stranden og der skete noget hele tiden hug, fight eller en fisk. Da klokken var fem så var jeg færdig, jeg var simpelthen træt af være oppe og køre i fire timer. Resultatet: to fisk til panden, 51 0g 56 cm 1 og 1,5 kg 10 genudsættere hvoraf to var store pæne besar på 65 75 cm, Af de fightede fisk var der en rigtig god, den huggede megt hårdt og trak øjeblikkeligt af ca 10 - 15 meter, resten vurderede jeg til småfisk på 40 - 50 cm. Jeg havde glemt mit kamera men havde min mobil så der kommer også nogle billeder, men ikke af dem alle, det er skide besværligt at tage billeder af en sprællende havørred som skal ud igen, især når man er alene.:) Hele flokkens bane mand er en sølv/grøn/rød Silling på 26 gram som nu er godt slidt (måske skulle jeg forgylde det :) ) Billeder følger: Kåseberga her er mange svæveflyvere, den først besa pæn fisk, den næste besa også en pæn fisk, de to bliver hvidvinsdampet ( den lille skulle have været ud synes jeg men mit modhug krogede den i øjet :( , "guldblinket som imorges var nyt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Michael og I andre Næste gang du/I tager på fisketur, kunne jeg måske godt være frisk på at tage med. Det er lang tid siden at jeg hav været afsted sidst, så det kunne være hyggeligt at komme ud og svinge stangen igen. Mvh Kim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med frygt for at blive kaldt Münchausen eller det der er værre
Tror faktisk ikke at Münchhausen var fisker - men han ville ha' passet godt ind :o Kæmpe tillykke - det er jo sådan noget fiskeri man kun kan drømme om! Det var også en af de første rigtige sol-dage i lang tid, så der har nok været godt gang i vandet. Så du nogle byttedyr? (eller det havde du måske ikke tid til? :laugh:) Et slidt blink :surprise: Så ved man at der har været en kanon tur! :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo
Tror faktisk ikke at Münchhausen var fisker - men han ville ha' passet godt ind :o Kæmpe tillykke - det er jo sådan noget fiskeri man kun kan drømme om! Det var også en af de første rigtige sol-dage i lang tid, så der har nok været godt gang i vandet. Så du nogle byttedyr? (eller det havde du måske ikke tid til? :laugh:) Et slidt blink :surprise: Så ved man at der har været en kanon tur! :cool:
Nej jeg så ingen byttedyr, men jeg fiskede højt og ikke hurtigt men besindigt. Begge pandefiskene er flot røde indvendig, så det ku' tyde på skaldyr som foretrukne byttedyr, og jeg lagde mærke til at der var ikke sand i vandet. Når vinden står på dernede kan der ofte være ret meget sand i vandet og i de tilfælde har jeg endnu ikke oplevet hug. Det sidste stykke tid har der været en næsten uhyggelig stærk østgående strøm i området, så man skal finde den rigtige spinnehastighed. Prøvede igen idag men vind og bølger var alt for kraftige ( min vurdering). Bølger og strøm i området kan være særdeles kraftige, især understrømmen, så vær forsigtige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, så lykkedes det også for mig at bryde den svenske forbandelse :) Endda i "baghaven"... En 1,5 kilos bro-ørred snuppede mit blå/grønne Boss-blink og gav en forrygende fight. Nøj, det var sjovt! Den blev sat ud igen, så den kunne vokse sig større og blive endnu flottere ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Tillyke Et stort tillykke med fisken Jeg tror jeg så dig og en anden bandit stå på det lave område da jeg kom hjem ved 15 tiden ? Er det på gåben i kommer derhen ? jeg bor lige om hjørnet så jeg har også funderet om det er umagen værd, men det er det kan jeg se! Man kan jo hurtigt lave en lyntur derned. Udover det så er pletterne på fisken ikke helt regelmæssige og jeg synes at der er tendenser til overbid og så synes jeg finnerne virker lidt små.. :D :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker, det var nok mig - hvis der var fleks på klingen ;) Den vejede ikke 2,5 kg - det var faktisk en slåfejl :rolleyes: Overbidet skyldes det blink den var i nærkontakt med tidligere :laugh: Bunden er fin nok omkring Lernacken - ægte leopardbund visse steder! :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, så lykkedes det også for mig at bryde den svenske forbandelse :) Endda i "baghaven"... En 1,5 kilos bro-ørred snuppede mit blå/grønne Boss-blink og gav en forrygende fight. Nøj, det var sjovt! Den blev sat ud igen, så den kunne vokse sig større og blive endnu flottere ;)
Hej, ka du komme væk.. Du står på min plads! :D Tillykke med dyret :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Din plads !!!

Hej, ka du komme væk.. Du står på min plads! :D Tillykke med dyret :)
Du kommer squ da ikke engang hernede fra! Hele stykket omkring brofæstet er reserveret de stakkels fastboende i Limhamm - Bunkeflo.. ;) Hvad med at de stakkels højtlønnede privat ansatte begynder at kigge efter en dag fri og vi så laver et hverdags ( så er der plads) raid på en sydsvensk kyst ? Personligt studerer jeg DMI +SMHI ligeså opmærksomt som Joakim von And læser Wall Street Journal, det ville være fedt med en dag med bare svag/let vind, skideværd med hvor den kommer fra, så vælger man kyst derefter ? Jeg er jo offentlig ansat med 7 ugers ferie og 5 ugers afspadsering :D (næsten ingen løn) så jeg TAR' jo bare fri når jeg syns'.. Men kommer der noget der ligner så vil jeg i aller fald annoncere det på forhånd, med mindre det er en quindagtig indskydelse fra min side og det er her og nu. Har under alle omstændigheder lovet at tage en med herindefra der ikke har bil. Coolair kom nu hvordan kommer man nemmest derud ved siden af brofæstet ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Coolair kom nu hvordan kommer man nemmest derud ved siden af brofæstet ?
Holder ind i nødsporet og hopper over hegnet... :laugh: Man kører ned til Luftkastellet og holder, der er cirka 5 minutter hen til Lernacken. Eller man holder nede i villakvarteret i Bunkeflostrand og følger stien ud mod fyret. Det tager 10-15 minutter at gå derned. Eller man hopper op på cyklen... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det sige at der er en eller anden der har fjernet mit "Dette hjørne fra falsterbo till Limhamn er reservet til biz" skilt? Sådan nogle banditter! :D

det ville være fedt med en dag med bare svag/let vind
Den bli´r svær, men lad os håbe så er jeg frisk! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites