Missarhh 10 Anmeld indhold Skrevet February 21, 2008 Jeg har lige fået et nyt job i Danmark og er derfor blevet præsenteret for denne erklæring, som de gerne vil have at jeg skal underskrive. I mine tidligere jobs er jeg endnu ikke blevet præsenteret for denne blanket og jeg synes heller ikke at den virker helt relevant for mig grundet nedenstående: "Særlig orientering om konsekvenserne for lønmodtageren og arbejdsgiveren af at indgå aftale om at blive omfattet af dansk lovgivning om social sikring, når lønmodtageren ikke er statsborger i et EU-land, EØS-land eller i Schweiz" Jeg er dansk statsborger, så hvordan vedrører dette mig? Lønmodtageren har ikke ret til danske børnefamilieydelser. Det afgøres efter national svensk lovgivning, om der er ret til familieydelser efter svensk lovgivning. Så vidt jeg har læst mig frem til, så har familier bosat i Sverige ret til børnefamilieydelser fra Danmark når forældrene arbejder i Danmark. Er der andre som er blevet bedt om at underskrive samme blanket eller muligvis kan komme med en forklaring til hvorfor at jeg skal underskrive den? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Lønmodtageren har ikke ret til danske børnefamilieydelser. Det afgøres efter national svensk lovgivning, om der er ret til familieydelser efter svensk lovgivning. Så vidt jeg har læst mig frem til, så har familier bosat i Sverige ret til børnefamilieydelser fra Danmark når forældrene arbejder i Danmark. QUOTE] har godt nok ikke skrevet under på en sådan - men du har uanset hvad ret til børnefamilieydelse i DK så længe du arbejder der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2008 Din arbejdsgiver garderer sig mod dobbeltbeskatning i tilfælde af at du for udbetalt løn fra sverige. F.eks ved foreningsarbejde eller bijobberi. Jeg har ikke selv underskrævet formularen, men der er mange arbejdsgivere som smider den med til ansættelsesaftalen i dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites