Fagerborn 10 Anmeld indhold Skrevet February 20, 2008 Jeg er ved at flytte til Danmark. (Om 11 dage .... ) Jeg har kig på en skøn gulpladevogn ved en forhandler i Danmark. Den kører på diesel. Hvordan foregår det med afgifter i Danmark på dieselbiler ?? Er det ligesom med benzinbiler, eller er der ekstra / anderledes afgifter ligesom i Sverige ?? Den skal udelukkende bruges til privat kørsel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Melander 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Hej... I DK er der "strafafgift" på gulplade biler ind reg. efter sidst i 1998. Strafafgiften ligger typisk på ca. 5000 + den oprindelige vægtafgift for det pågældende køretøj. Typisk ca. små 9000 kr årligt totalt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Hej... I DK er der "strafafgift" på gulplade biler ind reg. efter sidst i 1998. Strafafgiften ligger typisk på ca. 5000 + den oprindelige vægtafgift for det pågældende køretøj. Typisk ca. små 9000 kr årligt totalt. Aha, jeg troede strafafgiften kun var 900 kr. for biler, der er registreret før 25/4 2007 ?? (At de strammede den til 5000 sidste forår ?) Eller, det gælder måske ikke, hvis man overtager (dvs. køber) en brugt bil (i dette tilfælde fra 2004). Men, nu var det mere et spørgsmål om det med diesel. Bliver man yderligere plukket fordi man kører på diesel ?? Den vogn, jeg har kig på, vejer 1275 kilo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 I DK findes der det der hedder Ejerafgift, som er forskelligt fra benzin og diesel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Melander 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Min fejl! Jeg vidste ikke at der var forskel på "strafafgiften" ved forskellige vægtklasser. Troede satsen på ca. 5040 kr. var gældende for alle gulplade biler til privatkørsel. ;) Men jo, din koster kun 900 kr. ekstra, hvilket man jo kan se ved aflæsning på skemaet. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Det viste skema er for hvid plade biler - der kan godt være nogle ekstra 'straf' afgifter på gul plade biler, når de benyttes privat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Melander 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Ikke hvis man trykker ude i venstre side, hvor der står "vægtafgift", så er det for gulpladebiler. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Ikke hvis man trykker ude i venstre side' date=' hvor der står "vægtafgift", så er det for gulpladebiler. :)[/quote'] Og den afgift er plus tillæg for privat anvendelse. Privat anvendelse af biler på gule plader Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 ..............Den vogn' date=' jeg har kig på, vejer 1275 kilo.[/quote'] Nu skriver du ikke, hvilken bil det er, men du skal være opmærksom på, at det er ud fra totalvægten, "strafafgiften" bliver beregnet. Selv min lille golf har en totalvægt på omkring 1800 kg og hvis du kommer over de 2 ton, så er det ikke 900 kr., men 5000 kr. i "straf" årligt, også for en bil fra ´04:sad: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Det ER DKK 5.040 hvis bilen er indreg. efter 25. april 2007 - uanset vægt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Det ER DKK 5.040 hvis bilen er indreg. efter 25. april 2007 - uanset vægt. Jeps enig:th2: Men nu taler Fagerborn om en årgang 2004 og der er afgiften kun 900 på en totalvægt op til 2 ton. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Jeps enig:th2: Men nu taler Fagerborn om en årgang 2004 og der er afgiften kun 900 på en totalvægt op til 2 ton. Det kommer vel an på om bilen skal reg. på ny eller forhandleren har den med nummerplader på fra før 25. april 2007. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Nu skriver du ikke' date=' hvilken bil det er, men du skal være opmærksom på, at det er ud fra totalvægten, "strafafgiften" bliver beregnet. Selv min lille golf har en totalvægt på omkring 1800 kg og hvis du kommer over de 2 ton, så er det ikke 900 kr., men 5000 kr. i "straf" årligt, også for en bil fra ´04:sad:[/quote'] Der står gudhjælpemig 2025 kg. som totalvægt i specifikationerne for nye vans af den model (Xsara Picasso). Det kan jo være anderledes for 2004 biler, men har nogen kundskab om, hvordan man ''fjerner'' de 25 kg fra en bil ?? Jeg mener bestemt at have set bilannoncer, hvor der udtrykkeligt står, at vægten er presset ned under 2 ton. Åhhhhhh !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Der står gudhjælpemig 2025 kg. som totalvægt i specifikationerne for nye vans af den model (Xsara Picasso). Det kan jo være anderledes for 2004 biler, men har nogen kundskab om, hvordan man ''fjerner'' de 25 kg fra en bil ?? Jeg mener bestemt at have set bilannoncer, hvor der udtrykkeligt står, at vægten er presset ned under 2 ton. Åhhhhhh !!! Da afgifter trådte i kraft sidste år, var den en nationalsport, at få nedvejet sin bil så den kunne komme ind under en lavere vægtklasse - måske det samme er/var tilfældet med den du har kig på?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Jeg vil kaste mig på telefonen til Uggerhøjs Biler i morgen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Det kommer vel an på om bilen skal reg. på ny eller forhandleren har den med nummerplader på fra før 25. april 2007. Nja, uden at ville lægge hovedet på blokken, mener jeg at huske, at det var 1. indreg. der var gældende. Jeg kan selvfølgelig ikke lige finde det inde på Skat Men det ka´ være Fagerborn bliver lidt klogere på det i morgen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Der står gudhjælpemig 2025 kg. som totalvægt i specifikationerne for nye vans af den model (Xsara Picasso). Det kan jo være anderledes for 2004 biler, men har nogen kundskab om, hvordan man ''fjerner'' de 25 kg fra en bil ?? Jeg mener bestemt at have set bilannoncer, hvor der udtrykkeligt står, at vægten er presset ned under 2 ton. Åhhhhhh !!! Den vægt du skal betale afgift efter, er bilens egenvægt, og den er ikke over 2 ton - kun 1275 kg Spørgsmålet du skal stille Uggerhøj biler, er hvilken afgift du kommer ind under - som også Lotte er inde på - er det den første reg. som tæller, eller starter man forfra når en brugt bil skal reg. på ny. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Nja' date=' uden at ville lægge hovedet på blokken, [i']mener jeg at huske, at det var 1. indreg. der var gældende. Jeg kan selvfølgelig ikke lige finde det inde på Skat Men det ka´ være Fagerborn bliver lidt klogere på det i morgen. Den formulering er faktisk brugt sidst i den her pjece: http://www.skat.dk/Vejledninger/Personserien/gulpladebiler1.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Den formulering er faktisk brugt sidst i den her pjece: http://www.skat.dk/Vejledninger/Personserien/gulpladebiler1.pdf Jamen så er der jo bare tilbage og ønske dig tillykke med den lave 'straf' afgift :th2: - da der rigtignok står "Registeret første gang...." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Jeg har altså på fornemmelsen, at der er noget uldent et eller andet sted. På side 14 i den pjece, står der faktisk totalvægt under 2 ton. Det finder jeg ud af i morgen. I har virkelig hjulpet med at vende alle sten, tak skal I have :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Jeg har altså på fornemmelsen, at der er noget uldent et eller andet sted. På side 14 i den pjece, står der faktisk totalvægt under 2 ton. Det finder jeg ud af i morgen. I har virkelig hjulpet med at vende alle sten, tak skal I have :th2: Ja, jeg holder også på totalvægten, fandt endelig siden hos Skat, så jeg vil snarere kondolere:rolleyes: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1659391 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2008 Skattefar giver som bekendt ikke ved dørene :o Jeg kan ikke sove, det i hovedet på mig. Nå, det ender nok med en Citroen C3 Furio Clim 1.4 Diesel på hvide plader. Der er ugudeligt lav ejerafgift (JEG giver nemlig heller ikke ved dørene :D ), og man må koble en minitrailer på, hvis lasterummet føles for lille. Er der nogen, der har et bedre bud på en ''hvid'' bil til cirka 150.000 alt inklusive ? (dvs. fartpilot, cd, aircondition og metallic). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Hvis det var mig... Nå, det ender nok med en Citroen C3 Furio Clim 1.4 Diesel på hvide plader. Der er ugudeligt lav ejerafgift (JEG giver nemlig heller ikke ved dørene :D ), og man må koble en minitrailer på, hvis lasterummet føles for lille. Er der nogen, der har et bedre bud på en ''hvid'' bil til cirka 150.000 alt inklusive ? (dvs. fartpilot, cd, aircondition og metallic). Mit bud, med 150t. i hånden, ville være at finde en 7-8 år gammel bil i Tyskland. Du vil få meget mere bil for pengene mht. udstyr, km og generel stand. Dog vil jeg anbefale kun at gøre det, hvis du kender én som er fortrolig med papirgangen og ikke mindst kan hjælpe med prisforhandlingerne:cool: Det var førhen vejen til mine gode billige Golf´er . Men hvis vi nu leger videre med din første tanke med gulplade bil, kunne svaret måske være en Fabia Combi 1.9 TDI. Den holder sig total under 2t. Lav grøn afg., lav "straf". Du ville også få en væsentlig bedre motor. Mener at huske, at du er ret godt vant:D Her får du så også den mere plads end i C3´eren. For ikke at tale om lavere driftsomk. på lang sigt:eek: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Hvide eller gule plader? Mit bud, med 150t. i hånden, ville være at finde en 7-8 år gammel bil i Tyskland. Du vil få meget mere bil for pengene mht. udstyr, km og generel stand. Dog vil jeg anbefale kun at gøre det, hvis du kender én som er fortrolig med papirgangen Ja, skal det være en brugt bil, ville jég også importere. Vi har skrevet alt ned om dét hér: http://bilimport.tkrath.dk Men hvis vi nu leger videre med din første tanke med gulplade bil, kunne svaret måske være en Fabia Combi 1.9 TDI. Seat - prøv at se på en Seat. www.seat.dk Pris, udstyr, kvalitet og kræfter på gule plader er næsten uden sammenligning i dagens DK. Jég har lige været hele dét marked igennem for at udvælge mig min næste vogn ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2008 Seat ... ja bare du ikke skal køre langture i dem ... det larmer ad h til når man har pillet bagsædet ud .... komfort er vidst også et fremmedord for dem... motorene er dog ok.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites