Jump to content
Tommyaa

Min 3 tlf roamer konstant i malmø!!

Recommended Posts

Mig og min kærestes 3 telefoner er begyndt for ca 1-2 uger siden at roame på telias og andres net hele tiden, de har virket uden problemer i over et år , men pludselig roamer de konstant. Er der nogen der oplever det samme??? Tommy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mig og min kærestes 3 telefoner er begyndt for ca 1-2 uger siden at roame på telias og andres net hele tiden, de har virket uden problemer i over et år , men pludselig roamer de konstant. Er der nogen der oplever det samme??? Tommy
Haft samme problem.....selvom den faktisk skulle være "låst" på 3 PH

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøjagtigt det samme her. Er blevet en vane at manuelt skifte den over så snart jeg er over broen og så holder den 3's netværk. Overvejede lidt om man ikke skulle kontakte forbrugerstyrelsen, da deres ændringen i firmwaren, så den ikke kan låses vej egentligt er en forringelse af produktet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det samme her. Den roamer helt tiden på Sweden 3G når jeg kommer fra DK til SV. På min kones mobil er det Telia den hele tiden er på. Og det passer med at det er inden for de sidste par uger, siden de startede med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft samme problem.. efter at jeg opdaterede min tlf. Den kunne kun finde Telia, og nogle andre udbyder, men ikke 3, satte den så til dobbelt netværk, og så kunne den finde 3 SE, og har ikke haft problemer siden. Ringede btw. til 3, men de mente ikke der var noget galt.. :-/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det afhænger hvilken telefon man har (uden at være sikker) min 6280 skifter selv over og ingen prob. overhovedet, men min mand har en samsung og han skal selv skifte til se net når han kører hjem fra Dk !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg hælder også mest til at der er pillet ved nogle settings hos 3' date=' mit har kørt upåklageligt i over 1 år .. og nu funger det bare ikke ... ergo kan det ikke være telefonen....[/quote'] Nej det kan ikke være generelt. Jeg har været rundt i det meste af malmø her først på aftenen og jeg har overhovedet ikke oplevet at den har skiftet. (SE800i)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme her Både min og min kones skifter til Sweden 3G efter vi er kommet hjem fra ferie sydpå i søndags, så jeg hælder også til den holdning at det er 3 der har lavet ændringer i deres set-up. Før vi tog på ferie var der ingen problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej det kan ikke være generelt. Jeg har været rundt i det meste af malmø her først på aftenen og jeg har overhovedet ikke oplevet at den har skiftet. (SE800i)
Men mange andre har det problem, så det er ikke telefonen.... du er måske bare heldig, når jeg har skiftet til 3SE så bliver den der ... indtil jeg igen kører igennem tolden på vej hjem.... Så jo .. det er deres setup...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan vel konstatere at problemet er størst når man kommer over broen fra Danmark siden ? Kunne jo også være at Telia har fået en ny mast eller skruet op for en gammel og derfor er det nu engang den man fanger først når man forlader 3's danske netværk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan vel konstatere at problemet er størst når man kommer over broen fra Danmark siden ? Kunne jo også være at Telia har fået en ny mast eller skruet op for en gammel og derfor er det nu engang den man fanger først når man forlader 3's danske netværk.
Min telefon har aldrig kunnet fange 3 lige efter broen, den har altid gået på Telia. Men, når jeg er nået til Svågertorp, så er den skiftet tilbage til 3. Det gør den stadig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen der har fundet en løsning eller checket med 3
Ringede til 3 og fik dem til at spærre for roaming i andre net end 3 :) Men desværre blev jeg ikke rigtig klog af medarbejderens forklaringer om dette nu kun gælder for Sverige, eller også DK, andre lande der har 3, eller hele verden :confused: Kan dog konstatere at telefonen stadig virker i begge lande og at den tilsyneladende ikke har roamet hos Telia længere (dog heller ikke 100% sikker på det).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites