Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2009 Hej Dan Mange tak for dit udførlige svar til en amatør som migselv. Nu er bilen ikke helt ny længere den er godt fra 08, men vil stadig gerne have den til at se ud som var den spyttet ud fra fabrikken sidste uge. Jeg vil prøve at kig din liste lidt nærmere igennem og så bestille noget grej snarest muligt. Men det bedste er at bestille fra UK kan jeg forstå? Man kan ikke finde noget tilsvarende her i DK/SE til samme eller billigere pris? En anden ting. Gummilister, kan det anbefales til at tøre bilens overflade af med? Synes selv jeg prøvede på et tidspunkt med en alm vandskraber, men synes det efterlod en del striber ... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NUT´Ztoys 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Hej Dan Mange tak for dit udførlige svar til en amatør som migselv. Nu er bilen ikke helt ny længere den er godt fra 08, men vil stadig gerne have den til at se ud som var den spyttet ud fra fabrikken sidste uge. Jeg vil prøve at kig din liste lidt nærmere igennem og så bestille noget grej snarest muligt. Men det bedste er at bestille fra UK kan jeg forstå? Man kan ikke finde noget tilsvarende her i DK/SE til samme eller billigere pris? En anden ting. Gummilister, kan det anbefales til at tøre bilens overflade af med? Synes selv jeg prøvede på et tidspunkt med en alm vandskraber, men synes det efterlod en del striber ... :( Hey, Du må ALDRIG bruge diverse gummiskrabere til at fjerne vand med. Det er virkelig en kilde til ridser. Jeg har købt mit grej i UK, men Micro har måske noget af det, om det så kan svare sig, ved jeg ikke. Omhyggelig og korrekt vask vil gøre, at din bil forbliver pæn i lakken længere, men den retter jo ikke op på skader allerede anrettet, desværre:( Hvis du har ridser/mærker i lakken, typisk efter vaskemaskiner, er der ingen vej uden om, at bilen skal poleres, og det er en hel anden sag. Hilsen Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Ja og nej til dine tanker. Suger godt men ridser ikke. Hvorfor mener du at det skulle ridse? Hvis du er mener, at et vaskeskind er det bedste for din lak (altså bilens), så skal du fortsætte med at bruge det. Brug lidt tid her http://www.detailingworld.co.uk/forum/index.php og prøv så at overbevis mig om, at en microfiber vil ridse.... Man skal aldrig sige aldrig, men jeg har dog aldrig () oplevet, at ridse med disse klude. Hilsen Dan Hej Dan.. De er sikkert fine, var ikke så alvorligt ment.. mere et ironisk svar til dannemare som vovede at kalde mine vaskeskind usle Jeg bruger selv følgende: 1: Højtryksrenser til at fjerne skidt ( ikke for hårdt og for tæt på ) 2: En skumsprøjter med egnet sæbe til montering på højtryksrenser. 3: god vaske svamp og en spandfuld varmt vand med alaska autoshampoo 4: En blød børste til diverse dørkanter og motorrumsfront 5: Spuler alt sæben af igen med højtryksrenser. 6: tørre af med et ægte vaskeskind, fra en REN spand vand. PS: Jeg bruger selv en gummiskraber til ruder og tag + motorhjelm for at få vandet af der ligger sig. Mener ikke det betyder noget så længe alt skidtet af væk og skrabberen er ren. i teorien kan der også komme skidt mellem lak,svamp eller vaskehandske, eller wunder drying towel eller vaskeskind.. Den for en tur hver søndag, og ligner pis mandag morgen når jeg kommer på arbejde denne årstid..... Men søndagen er så god når der holder en ren bil i garagen uden salt og skidt....:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NUT´Ztoys 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Den for en tur hver søndag' date=' og ligner pis mandag morgen når jeg kommer på arbejde denne årstid..... Men søndagen er så god når der holder en ren bil i garagen uden salt og skidt....:th2:[/quote'] Ja det kræver viljestyrke, at vaske på denne årstid.. Hilsen Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GULVmanden 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Zaino.........:th2: haha... ved det godt! Z8 er gud, efter et par lag Z2! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NUT´Ztoys 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 haha... ved det godt! Z8 er gud, efter et par lag Z2! Ja, der er ikke meget der kan matche Z8 i at lige give det sidste..:th2: Hilsen Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Ja, der er ikke meget der kan matche Z8 i at lige give det sidste..:th2: Hilsen Dan Er det BMWs nyeste model ....? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Er det BMWs nyeste model ....? Nah, nu har modellen da vist efterhånden snart 10 år på bagen. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Der er en grundlæggende ting der er vigtig og som vil gøre livet lettere når man vasker. Lige som med alt andet, så er grund arbejdets kvalitet afgørende for de endelige resultater. Rens din lak helt ned, jeg mener helt ned, med en GOD lakrens og poler den med en GOD voks indeholdende så meget cabauba voks som muligt (gerne white, prisen stiger med højere indhold). gør det forår og efterår, hvis det er ordentlige produkter ellers en gang om måneden. Det gør at det er sværre at ridse lakken når du vasker den og så er alle de gode råd fine med massere af vand og brug et ægte vaskeskind efter. Jeg bruger et bestemt system, men den diskution er lige som at starte en diskution om motorolie og bilmærker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites