Jump to content
dannemare

fitness24seven i Oxie

Recommended Posts

Aaah, så blev jeg endelig meldt ind. Glimrende koncept. Elendig service. Hermed min oplevelse med fitness24seven i Oxie. Første gang (for godt en måned siden): Hej, jeg vil gerne meldes ind. - OK, så skal jeg bruge noget ID, 400 kr for indmeldelsesgebyret samt første måned. Jeg finder mit VISA i pungen, men inden det er halvt oppe, udbryder hun: - Det SKAL være kontant. Øh, okay - jeg smutter lige i banken (ligger cirka 50 skridt væk). 5 min senere...: Hej igen. Så har jeg kontanter. - OK, så skal jeg lige bruge noget ID. Her har du mit pas. - Øh, det er ikke et svensk pas...? Nej, det er dansk. - Har du svensk personnnumer? Ja ja, det er.. - Nej, jeg skal have det på skrift; sammen med noget billed-ID. Har du ikke et svensk ID? Næh, jeg har jo mit pas. Det er godt nok i lufthavnen. Så er det vel også godt nok til dig? - Nej, jeg skal have noget, hvor der står dit svenske personnummer. Hvorfor? - Ellers kan jeg ikke taste dig ind i systemet. Argh! Whatever. Ses, søster. Jeg (og konen med) får så omsider lavet dette fordømte oldnordiske ID (fire uger passerer). Hej, jeg vil gerne meldes ind (denne gang står der en anden pige (også cirka 15-16 år gammel) bag skranken). - OK, så skal jeg bruge noget ID, 400 kr for indmeldelsesgebyret samt første måned. Her har du mit svenske ID, en femhundredemand samt kontooplysninger til autogiroen. - Hov, det er ikke dit navn, der står som kontoindehaver. Øh, mit navn står lige dér - under "Andre kontoindehavere". Min kones navn står i feltet "Kontoindehaver", men det er jo fuldstændigt ligegyldigt. Det kan du vel nok forstå?!? - Nej, det går ikke. Det er ikke dit navn, som står i feltet "Kontoindehaver". SUUUUUK! Farvel! Af sted til banken igen... Den hjælpsomme dame i Swedbank ryster på hovedet, da jeg beretter historien for hende, alt imens hun på 3 minutter opretter endnu en konto til os. Denne gang med mit navn i feltet "Kontoindehaver" og konens navn under "Andre kontoindehavere". Tilbage i fitness24seven: Værsgo'! - Hvad er det? Hvad ligner det? - Ah, nu er jeg med. Øjeblik, så skal jeg bare lige skrive de sidste detajler ned i indmeldelsesblanketten. Tak for det... Magen til uduelighed skal man dælme lede længe efter. :( Frederik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nogen gange er de svensker ikke så logiske. De går jo både med livrem og seler. Servicen er mega elendig men tror ikke du kan træne billigere nogen andre steder. EL-giganten er jo også billigt ingen service at hente og lange ventetider på medarbejder som ikke aner en skid om produktet. Alt i alt man får hvad man betaler for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget har jeg set i Sverige...Men ingen der går med sæler....... Er det en ny mode???? :D

Ja nogen gange er de svensker ikke så logiske. De går jo både med livrem og sæler. Servicen er mega elendig men tror ikke du kan træne billigere nogen andre steder. EL-giganten er jo også billigt ingen service at hente og lange ventetider på medarbejder som ikke aner en skid om produktet. Alt i alt man får hvad man betaler for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EL-giganten er jo også billigt ingen service at hente og lange ventetider på medarbejder som ikke aner en skid om produktet. Alt i alt man får hvad man betaler for.
Ja, du rammer plet. Hver gang jeg har købt noget i Elgiganten, som der har været bøvl med eller ligende, lover jeg mig selv, at jeg aldrig sætter mine ben der igen. 14 senere står jeg atter dernede og køber billigt ind. :) Frederik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tjah, det stykke A4-papir man kan bestille fra her på skatteverket, som angiver det svenske personnummer og adresse, har jeg et par kopier af - det papir, sammen med det danske pas virkede fint da jeg meldte mig ind i F24S ... det har også virket ved etablering af video-kort sammen med mit danske kørekort ... og sikkert i andre tilfælde, jeg ikke lige kan huske lige nu... :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tjah' date=' det stykke A4-papir man kan bestille fra her på skatteverket, som angiver det svenske personnummer og adresse, har jeg et par kopier af - det papir, sammen med det danske pas virkede fint da jeg meldte mig ind i F24S ... det har også virket ved etablering af video-kort sammen med mit danske kørekort ... og sikkert i andre tilfælde, jeg ikke lige kan huske lige nu... :thumbup:
Jovist, jeg overvejede såmænd at finde mine papirer fra folkbokföringen frem af rodebunken oppe på mit kontor, så hun kunne se disse, men jeg tænkte i disse baner: Hvis hun ikke kan godtage mit mundtlige udsagn om, hvad mit svenske CPR-nummer er (kombineret med mit danske pas), hvorfor skulle hun så kunne godtage et stykke A4-papir, som en 12-årig kan konstruere på 5 minutter? Det er forundrende, at man i ID-sverige angiveligt har så stor tiltro til disse udskrifter fra skattevärket/folkbokföringen, at man ligefrem kan bruge dem som legitimation for, hvem man er. Skræmmende. Frederik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jovist, jeg overvejede såmænd at finde mine papirer fra folkbokföringen frem af rodebunken oppe på mit kontor, så hun kunne se disse, men jeg tænkte i disse baner: Hvis hun ikke kan godtage mit mundtlige udsagn om, hvad mit svenske CPR-nummer er (kombineret med mit danske pas), hvorfor skulle hun så kunne godtage et stykke A4-papir, som en 12-årig kan konstruere på 5 minutter? Det er forundrende, at man i ID-sverige angiveligt har så stor tiltro til disse udskrifter fra skattevärket/folkbokföringen, at man ligefrem kan bruge dem som legitimation for, hvem man er. Skræmmende. Frederik
Man kan nok ikke bruge det til at optage nævneværdig gæld med, de regner nok heller ikke med at der er nogen der gider gøre sig skyldige i dokumentfalsk for en måneds træning eller en videofilm eller lign. Og jeg er sikker på at de steder i DK, som kræver dokumentation for personnummer, heller ikke vil godtage et svensk pas alene sammen med et mundtligt udsagn om adresse og dansk personnummer. Jeg forsvarer ikke hverken DK eller SE, forholder mig bare til at det letter min ekspedition at have dette papir med, som de kan sammenholde med navn og personnummer på mit billed-id, og videregiver så det tip her....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er dette stadig relevant (kan se tråden er fra 2008), og hvilket A4 snakkes der om. På den side der linkes til, kan jeg vælge en hel del forskellige "beviser", som de skriver de vil sende til mig inden for 1 uge. Skal jeg bare vælge ID eller hvordan og hvorledes?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er dette stadig relevant (kan se tråden er fra 2008)
Det ved kun pigebarnet bag skranken.
, og hvilket A4 snakkes der om. På den side der linkes til, kan jeg vælge en hel del forskellige "beviser", som de skriver de vil sende til mig inden for 1 uge. Skal jeg bare vælge ID eller hvordan og hvorledes?
Ja, bare vælg "ID".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan da lige tilføje, at da jeg her for en uges tid siden skulle ha' genoprettet mit firma i DK, skulle de se mit svenske ID inde hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Efter lidt palaver frem og tilbage, fik jeg at vide, at udskriften (personbevis eller deslige) fra Skatteverket var fin nok! Nåja, den havde jeg så ikke lige med den dag, men tre dage senere fik jeg afleveret den, og firmaet er endelig blevet oprettet... Så det er ikke kun svenskerne, der er dumme omkring deres ID-snot. DK følger troligt efter! Men lige for en god ordens skyld: Tommy i receptionen hos E&S var fantastisk hjælpsom og fik det hele til at glide. Det hjalp nok også, at han havde boet i SE ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ude for det samme da jeg meldte mig ind. Men jeg betalte kontant for et år. Og de spurgte også til mit id !! Da jeg spurgte til årsagen, var svaret at det var i tilfælde af at jeg ikke betalte mine månedlige betalinger ??? Jeg bad hende ringe til sin chef med det samme, for hun var jo helt blank. Han kunne heldigvis godt se logikken i at det jo var lidt svært misse sine månedlige betalinger, når jeg betalte for et år af gangen.... Men hvis i ikke gider det id helvede hos 24seven, så betal for et år af gangen...kontant. Man skal bare lige forklare dem, at man jo så ikke man komme til at glemme sine månedlige betalinger (-;

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites