Buddha 10 Anmeld indhold Skrevet February 14, 2008 Vi var ude og kigge på nyt køkken i DK, da vi er igang med en total renovering af lejl.... Vi fik at vide vi skulle være dygtige såfremt vi brugte 80.000 på køkkenet....Baseret på de 13 kvm. Så fik vi et tilbud.....Godt nok kom der et indbygningsskab til soveværelset oveni, men 165.000.........................:( For et køkken....... Det kan jeg bare ikke få mig selv til at betale....Hvor meget jeg end vil, så vil pengene bare ikke op af lommen..... Er det ikke helt vildt for et køkken på 13 kvm eller er jeg lysår bagud med priserne på sådanne ting???? Tog lige et par screenshots af den tegning der er lavet..... Der er spots indbygget i hylden over vasken, samme front på opvaskemaskinen som på hele køkkenet og alt er i AEG energi klasse A og børstet stål... Vi skal ikke ha' flyttet inst. af betydning og prisen er uden montering med med fragt fra DK. Jeg må tilstå at jeg er rystet over prisen.....:( Så hvis der er nogen derude med gode råd, så er jeg lutter øre......:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Vi köpte från Vordingborg, ca samma storlek som ert - 10 underskåp/lådor (varav 2 hörnskåp), ett högskåp, ett 'utdragsskåp', 5 överskåp, ett fläktskåp. Bordplatta av laminat, underlimmad vask. Det kostade 66.000. Sen tillkom uppsättning på ca 10.000. Inga vitvaror. Det är vita luckor, med självstängning och 'stötdämpning' på luckorna. 3 år gammalt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Det er så lige 1/3 af prisen.....:( Der er vel for omkring 50.000 i hvidevarer..... For en ovn, induktionsplade, køl/frys og emhætte.....og det er med de 25%................:( Han kunne ikke gi' os den nøjagtige pris, da vi var der....Han skulle lige regne på det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Jaja, nu bliver jeg nok slagtet, men... Jeg vil altså til hver en tid vælge Ikea. Ikke nok med at de giver 25 års garanti eller hvordan det nu er - men deres produkter er af højeste kvalitet og samtidig noget af det billigste på markedet. Og så er det forholdsvis nemt og billigt at få sig et nyt køkken efter 10 eller 15 år ved bare at bytte lågerne billigt til noget andet. Desuden har de rent faktisk tænkt over mange af de praktiske ting og sager ved sådan et køkken - og ikke kun set på designet. Bevares, du skal selv gøre noget af arbejdet, såsom at måle op, tegne køkkenet (i deres program, som du finder her) og så skal du også selv hente nogle af tingene hist og her i deres varehus udover det, som kommer til vareudleveringen. Vi har to gange bygget køkken med Ikeas elementer. Bordpladerne har vi dog købt andetsteds, da Ikea ikke kunne levere den størrelse, vi ville have. Men jeg ELSKER mit køkken og især min køkkenø, som jeg selv har designet... :p Den er efterhånden blevet kopieret en DEL gange... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Vi har et IKEA køkken nu og det er 10 år gammelt.....Og det ligner bare lort....:( Så det vil vi helst undgå, hvis vi kunne det.........:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Hvorfor ligner det lort? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Prata med fler firmor. Vi fick tillbud från 3 olika. Anledningen till att det blev Vordingborg var faktiskt att de hade bäst service. Vi fick problem med uppsättningen, och de ryckte ut omedelbart och fixade. Vi är väldigt nöjda. PS. Handtagen köpte vi i Sverige så de ingår inte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Lågerne skaller i melamin'en og alt er hvidt og meget følsomt.....Samt det er superdårligt indrettet...:( Hvorfor ligner det lort? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Undersøg evt hvad du kan købe hvidevarerne til "løst". http://www.tretti.se/ har det meste. 50.000 dkk(?) lyder altså af meget syntes jeg, med mindre det er noget helt specielt i har valgt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Er køkkener billigere i Danmark end i Sverige? Der findes da masser af køkkenfirmaer også her. Har i prøvet at spørge Kvik i Sverige om det samme? http://www.kvik.com/se-SE/shops/shops/Halland_Skaane/Kvik+Malmo.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Lågerne skaller i melamin'en og alt er hvidt og meget følsomt.....Samt det er superdårligt indrettet...:( Jeg ved godt det ikke var Ikea du spurgte på, men vi valgte et super højglans fra Ikea, netop fordi vi havde hørt det samme som du har oplevet mht. skaller og dårlig kvalitet. det var i en lejlighed, det var vidst lidt færre kvm, men resultatet blev ret godt synes vi, taget i betragtning at vi endte med at give under 20.000 for det hele uden opsætning.. jeg tror også jeg ville gøre som andre forslår, at høre andre om priser, men det er selvf. også problematisk hvis det lige er "det" man vil have .. og hvis man bruger meget tid i køkkenet, så er det også et dumt sted at spare.. selvom den pris du skrev er rimelig vild =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Mon ikke Ikea har udviklet deres koncept i de sidste 10 år, og hvis man selv kan indrette det, så kan du få det som du vil:thumbup: Vi har et IKEA køkken nu og det er 10 år gammelt.....Og det ligner bare lort....:( Så det vil vi helst undgå, hvis vi kunne det.........:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Så hvis der er nogen derude med gode råd, så er jeg lutter øre......:) Hej Buddha, Som Mohlin skriver ville jeg nok også vælge at indhente priser lidt forskellige steder. Min erfaring er det ikke nødvendigvis selve køkkenet som koster (med mindre du naturligvis køber Alno, Multi- eller Unoform ;) ) Men de hårde hvidevarer er dem som koster mest. Da vi købte nyt køkken for 2 år siden brugte vi en del, men vi sparede altså også en del ved selv at indkøbe hvidevarene. Forsøg evt. at se om du kan finde dem til en bedre pris end køkkenfirmaet kan tilbyde... Spørg f.eks. hos Elgiganten - de siger de altid vil være billigst... spørg om de kan sælge dem billigere :th2: Held og lykke, Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Det kigger jeg lige på Winnie... :) Tak. Hej Buddha, Som Mohlin skriver ville jeg nok også vælge at indhente priser lidt forskellige steder. Min erfaring er det ikke nødvendigvis selve køkkenet som koster (med mindre du naturligvis køber Alno, Multi- eller Unoform ;) ) Men de hårde hvidevarer er dem som koster mest. Da vi købte nyt køkken for 2 år siden brugte vi en del, men vi sparede altså også en del ved selv at indkøbe hvidevarene. Forsøg evt. at se om du kan finde dem til en bedre pris end køkkenfirmaet kan tilbyde... Spørg f.eks. hos Elgiganten - de siger de altid vil være billigst... spørg om de kan sælge dem billigere :th2: Held og lykke, Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 I er velkomne til at kontakte mig pr. pm. Jeg har en super kontakt til HTH via en indretningsarkitekt. Har netop selv fået lavet en komplet renovering inkl. både et helt nyt badeværelse, et helt nyt køkken m.v. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Mine forældre har lige købt her www.noblessa.se/ Køber man for over 50000 så ingår opsætning, og jeg mener også hårdehvide vare er med i prisen, og der er flere varianter at vælge imellem. Kan også se det køre noget med 20000 rabat lige nu, hvis man køber nyt køkken. Deres ser super godt ud, og er i god kvali :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Er køkkener billigere i Danmark end i Sverige? Der findes da masser af køkkenfirmaer også her. Har i prøvet at spørge Kvik i Sverige om det samme? http://www.kvik.com/se-SE/shops/shops/Halland_Skaane/Kvik+Malmo.htm Du kan endda tage din danske KVIK tegning med til Malmö og købe det der ... no probs.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Vi köpte kyl + frys (60 x 155 Bosch) på Snehvide (nu punkt1) och där kunde man prata om prisen. de kostade ca 8000 styck. Voss spis + fläkt...eh...6000. Cirka. Kolla nätet, man kan få ner priserna en del om man beställer där. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Vi har så også et IKEA kök, og det vil jeg ha' näste gang også. Jeg er fuldt ud tilfreds. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 www.billigehvidevarer.dk Jeg fik presset dem ca. 40% af listeprisen. Jeg købte alt, med undtagelse af køleskab (opvask, emhætte, ovn, microovn, kogeplade) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Vi købte køkken hos kvik, ofte kan man få gode priser på hvidevarer hvis man køber det hele samlet. Et køkken på 15m" med komplet 1400*40 mm granitskive og 2600 mm valnødde bordplade og hvidevarer kostede omkring 90.000 SEK. Vi mener ikke selv at vi gik på kompromis med noget. Det dyre er ofte montering af køkken herunder murer, vvs og elektrikker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ansyos 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 jeg ville også foreslå ikea. Vi har selv et og er meget meget glade for det! Det kunne dog godt være indrettet bedre, men det er vores fejl og ikke ikeas. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Ja, men det er også 72000 dkk....Synes der er langt op til de 165.......:(Vi købte køkken hos kvik, ofte kan man få gode priser på hvidevarer hvis man køber det hele samlet. Et køkken på 15m" med komplet 1400*40 mm granitskive og 2600 mm valnødde bordplade og hvidevarer kostede omkring 90.000 SEK. Vi mener ikke selv at vi gik på kompromis med noget. Det dyre er ofte montering af køkken herunder murer, vvs og elektrikker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Som så mange andre kan jeg også anbefale IKEA køkkener. Har hørt fra folk med forstand at selve grundelementerne er de samme som designer køkkenerne. IKEA har et stort udbud og vi fik et rigtig fedt køkken til en god pris. Bordpladen købte vi dog ikke dér da der var lang ventetid og vi ønskede at få det færdigt. Køkkenet er vi rigtig godt tilfredse med. Blev lige som vi ønskede os det. De hårde hvidevarer købte vi i SIBA v/ Svågertorp. Fik en go pris da vi købte alt samlet og fik transport og bortskaffelse af de udtjente hvidevarer med i prisen. Medmindre du glemmer at lægge IKEA kataloget væk er der ingen der kan se forskel på et IKEA og Vordingborg/KVIK/WhatEver køkken. Hvis du bestiller IKEA køkkenet med hjemtransport behøver du ikke løfte en finger selv - de plukker det hele fra lageret og leverer det på adressen. Vi havde INTET at brokke os over da vi skulle sætte vores køkken op. Alt var levereret som vi bestilte og INTET manglede i nogen af pakkerne. Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Takker for inputs......Går lige i tænkekasse......:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites