Jump to content
Tomcat

ÖresundsBorger anmelder Øresundsbroen til konkurrencestyrelsen

Recommended Posts

Hej alle Foreningen ÖresundsBorger vil bede Konkurrencestyrelsen tage stilling til følgende spørgsmål: 1. Er Øresundsbro Konsortiet fritaget for myndighedsregulering ift. dansk konkurrencelovgivning? 2. Er nedenstående begrundelser for misbrug af dominerende stilling tilstrækkelig til Konkurrencestyrelsen vil skride ind overfor Øresundsbro Konsortiets virksomhed? 3. Kan Øresundsbron efter Konkurrencestyrelsens vurdering betragtes som væsentlig facilitet - jf. EU-retten, hvor en dominerende virksomhed kan pålægges at give konkurrenter adgang til den pågældende facilitet? Se hele anmeldelsen på : www.oresundsborger.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fint skrevet anmeldelse. Som Buddha siger' date=' så er det bare at lade denne sive til alle medierne, både aviser, tv og radio.[/quote'] Det er allerede ude i æteren og interview med Lars kunne høres af de meget morgenfriske:th2: http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2008/02/14/065819.htm?rss=true&regional

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Citat fra den artikel: "Men pendlerne får svært ved at vinde sagen. Det vurderer ekspert i udbudsret fra Copenhagen Business School, Grith Ølykke. Hun mener, at det står og falder med hvorvidt pendlerne kan bevise, at der ikke er nogen relevante alternativer til at køre i bil over Øresundsbroen." Den er jeg ret sikker på, at broen vil blot sige, jammen så tag dog toget!! Tog er da et alternativ, enig. Men, når jeg i dag kører afsted om morgenen så tager det mig maksimalt en time at nå til mit arbejde i Virum. Hvis jeg derimod skulle tage fra Malmö C så vil det tage 1 time og 25 minutter. Dertil skal man lægge transport med bus fra Hököpinge til Malmö C, som med de fede forbindelser, der er tager 43 minutter. Alt i alt uden ventetid vil det tage mig mere end dobbelt så lang tid at komme på arbejde kun med det offentlige. Så for mig vil jeg ikke anse det for at være et reelt alternativ. Hvis man skulle tage fra Svågertorp så vil det hele nok tage ca. 1½ time, men det kræver så, at jeg kører i bil til Svågertorp og parkerer. Men igen det betyder ½ time mere hver vej uden ventetider og forsinkelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Citat fra den artikel: "Men pendlerne får svært ved at vinde sagen. Det vurderer ekspert i udbudsret fra Copenhagen Business School, Grith Ølykke. Hun mener, at det står og falder med hvorvidt pendlerne kan bevise, at der ikke er nogen relevante alternativer til at køre i bil over Øresundsbroen." Den er jeg ret sikker på, at broen vil blot sige, jammen så tag dog toget!! Tog er da et alternativ, enig. Men, når jeg i dag kører afsted om morgenen så tager det mig maksimalt en time at nå til mit arbejde i Virum. Hvis jeg derimod skulle tage fra Malmö C så vil det tage 1 time og 25 minutter. Dertil skal man lægge transport med bus fra Hököpinge til Malmö C, som med de fede forbindelser, der er tager 43 minutter. Alt i alt uden ventetid vil det tage mig mere end dobbelt så lang tid at komme på arbejde kun med det offentlige. Så for mig vil jeg ikke anse det for at være et reelt alternativ. Hvis man skulle tage fra Svågertorp så vil det hele nok tage ca. 1½ time, men det kræver så, at jeg kører i bil til Svågertorp og parkerer. Men igen det betyder ½ time mere hver vej uden ventetider og forsinkelser.
Det er da klart, at det ikke er et reelt alternativ. Der kan ikke sættes flere tog ind, og de, der kører nu, kan ikke tage flere passagerer. Så den undskyldning duer ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da klart, at det ikke er et reelt alternativ. Der kan ikke sættes flere tog ind, og de, der kører nu, kan ikke tage flere passagerer. Så den undskyldning duer ikke.
Det der er vist ikke helt retfærdigt længere. Jeg vil mene at efter at DSB begyndte med 10 min. drift er der blevet dejlig meget plads, både om morgenen og om eftermiddagen. Især i 'de skæve' tog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man skulle tage fra Svågertorp så vil det hele nok tage ca. 1½ time, men det kræver så, at jeg kører i bil til Svågertorp og parkerer. Men igen det betyder ½ time mere hver vej uden ventetider og forsinkelser.
Hehe gamle dreng - det er vist længe siden du har kørt med det offentlige - godt for dig;). 1½ time tror jeg ikke på, at du kan gøre det på, med mindre alt flasker sig præcist som det skal. Jeg har brugt 1½ time på at komme fra Västra Hamnen til DR byen ved Amager og da kørte tingene stort set som de skulle - men en lille forsinkelse det ene sted betød at jeg var nødt til at vente 18 minutter på den næste forbindelse osv.osv. Regn med 1½ til 2½ time - så tilstrækkelig uberegneligt at du ikke kan lægge nogen morgenmøder.:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det der er vist ikke helt retfærdigt længere. Jeg vil mene at efter at DSB begyndte med 10 min. drift er der blevet dejlig meget plads' date=' både om morgenen og om eftermiddagen. Især i 'de skæve' tog.[/quote'] Ja, hvis de ellers kører - jeg ved ikke med de andre, men 7:41 har ikke kørt i hele denne uge - uden nogen forklaring. Hvad hjælper de fine nye skilte, når de ikke bruges.:thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... det med at togene er FYLDT HELT VILDT OP !!! - som jeg har set det gælder det vist kun den absolutte bageste del af toget omkring den bageste dør. Folk vil vist nødigt gå alt for langt på perronen på Svågertorp. Grinagtigt som folk både på Hovedbanen og i Lufthavnen klumper sig sammen på perronen for at komme ind hvor de er nærmest trappen op fra perronen på Svågertorp. Hvis folk nu fordelte sig lidt... DSB har de samme problemer andre steder at de kører med toge der i den ene ende per PROPPET mens resten af toget har masser af pladser. Mener det er på Vanløse station de er blevet nødt til at lægge et ekstra minut ind i køreplanen fordi folk ikke kan finde ud af at benytte flere døre i toget. Har selv kørt i en måned med toget nu og er ret godt tilfreds. Bortset fra en enkelt aften hvor jeg måtte tage taxi fra Lufthavnen grundet alle toge var aflyste og en enkelt morgen toget var forsinget 12 minutter har de kørt som de skulle og i 9/10 afgange jeg har benyttet har jeg kunne få en siddeplads hvis jeg ønskede. Nuvel - ikke altid man kan få en "bås" med 4 pladser for sig selv men dog en siddeplads. Det fungerer ret godt med at skifte til metroen i lufthavnen og komme ind til centrum og jeg har benytte mig af forskellige afgange med toget i tidsrummet 05:51-23:36. Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke så meget toget til/fra København, der er problemet. Det er den tid det tager at komme hjemmfra til Toget og fra Toget videre til sin destination, der tager tid. Men det er vel ligeså relevant? Man kan jo ikke bare sige at man vurderer en given (let) strækning. Vi bor i Oxie og hvis jeg skal møde kl 7 (Enghave St.), skal jeg hjemmefra 05.30.. Sygt.. Og hvis jeg skal møde kl 6, kan det ikke lade sig gøre..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er der os der ikke lige arbejder i centrum men lidt skævt (herlev) hvis jeg skal tage det offenlige hjemmefra dvs tage bilen til teckomatorps station og så tog derfra så skal jeg afsted aftenen før hvis jeg skal møde kl 8 :th2: generelt tager det ml 2 1/2 time og 3 timer med bus og tog og i bilen tager det ml 55 min og 1 time og 15 min alt efter om der er helt frit eller om det er meget slem myldretid. Der er 102 km fra mig til arb, jeg kan jo self. tage bilen til svågertorp så vil det tage ca 1 time extra pr vej da det tager 55 min alene fra kastrup til herlev. Hvor kan jeg skrive under ;):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites