Basse 10 Anmeld indhold Skrevet February 12, 2008 Min sikkerheds sele i bilen har sat sig fast, men hvad hedder sådan en fætter på svensk ? Ville være meget rart at kunne sige i telefonen, så jeg er fri for at køre forbi værkstedet og vise problemet hehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gammeldansk 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2008 Sikkerhedssele = bilbälte :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2008 Og gi'r prisen dig gåsehud, så hedder det ståpels. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2008 seriøst, hedder det bilbälte ? hehe Ja jeg er sikker på det nok skal blive dyrt, med ståpels og det hele (sker der for det svenske sprog hehe) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gammeldansk 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2008 Ja, "bilbälte" er det almindelige ord. "Säkerhetsbälte" er det gamle ord. Så en opringning med ordene: "Mitt bilbälte har fastnat. Har Ni tid att kolla dett?" Og mens du er i gang, kan du jo bede ham "kolla din vindrutatorkare", som er din vinduesvisker. God fornøjelse! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2008 Tak for hjælpen der :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2008 ...med ståpels og det hele (sker der for det svenske sprog hehe) Bare for en sikkerheds skyld - det var en joke. Gåsehud hedder gåshud på svensk. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Bare for en sikkerheds skyld - det var en joke. Gåsehud hedder gåshud på svensk. :D Det kan godt være, at du skrev det som en joke, men det hedder faktisk ståpels. Jeg har hørt og læst det i flere forskellige sammenhænge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Det kan godt være' date=' at du skrev det som en joke, men det hedder faktisk ståpels. Jeg har hørt og læst det i flere forskellige sammenhænge.[/quote'] Gåshud heter gåshud. Men, Gunde Svan, om ni minns honom (skidåkare) sa "ståpäls" en gång när han kommenterade nåt skidlopp i TV, och efter det så gick alla omkring och sa så. Nu är det väl nästan helt etablerat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites