Jump to content
sup3rior

Facelift A8...

Recommended Posts

Hej, Skulle jeg være så heldigt at der er nogen som ved hvad det kræves for at facelifte en Audi A8 model 04 (med den 2-delte kølergrill) til singleframe grillen? Kan man nøjes med at skifte kofangeren, eller har de været så smarte hos Audi at man skal skifte mere end det :( //Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg researchet lidt mere :) Talte med en bekendt omkring faceliftet, og han havde tjekket med Audi i Flensborg som ville have 8000 euro for at lave det med originale dele :( Taler lige med Audi i SE en af dagene og hører om det virkelig kan passe... //Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt....... Jeg kan bedre li' den gamle version......Jeg HADER bare den singleframe grill.... :sick: Der er snart ikke noget sjæl tilbage over bilerne i VAG koncernen.....

Så fik jeg researchet lidt mere :) Talte med en bekendt omkring faceliftet, og han havde tjekket med Audi i Flensborg som ville have 8000 euro for at lave det med originale dele :( Taler lige med Audi i SE en af dagene og hører om det virkelig kan passe... //Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det med 2008 facelift'et - eller det 'gamle'?? Hvis du vælger at købe origanalt, skal du jo have helt nye lygter (xenon?? evt. med LED kørelys??) inkl. nye tågelyger, hvor de nye på 2008'eren er firkantet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror nok du skal regne med en pris i det leje. Det er ret meget der skal skiftes hvis det er originalt. + formentlig noget tilpasnings arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu ved jeg/vi jo ikke hvad der er din ven har bedt Audi i Flensburg om at få lavet... Med til et facelift hører jo mere til end kun fronten... Jeg vil foreslå et du ringer og taler med Torsten Illing (torsten.illing@audi-flensburg.de) direkt nr.: +49 461 90 205 41, og han taler dansk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Facelift A8 2003 Hej, Jeg har sådan en bil - og jeg har facelifted den. Der er to muluigheder; Den helt rigtige og dyre: Udskifte flg. dele plus diverse smådele: Fronthjelm, forskærme, lygter, forkofanger, kølergitter. Lidt svært at bestille da man ikke har et stelnummer at bestille til. Genvejen: Hoeffle facelift, skifte kofanger til en Hoeffle samt montere et originalt kølergitter, nummerpladeholder etc. Med hoeffle løsningen bliver det et lille stykke "kofanger" imellem toppen af kølergrillen og hjelmen, hvorimod den originale version gør kølergitteret helt op til hjelmen. Pasformen på Hoeffle er ikke for god, det hele skal prøvemonteres og der skal tilpasses på kofangeren hist og her INDEN der lakeres. Gitre mm passer ikke optimalt men med lidt omhu bliver det et flot resultat - bilen får et fedt og ondt udtryk. Jeg vil tro prisen vil være 20.000 hos en mekaniker for materialer og løn. Enig single frame på fx. en A3 / A4 er ikke optimalt, men på en 8´er ! Min er en 4.2 335 HK fuldt loaded incl. sportssæder som er et stort plus - en fantastisk bil - og helt problemfri at eje.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites