Jump to content
Sisse

Forsäkringskassen

Recommended Posts

Hej Sisse, Jeg mener, at jeg har sagt det før. Det nytter ikke noget, at du spørger om det samme i flere forskellige tråde. Folk vil gerne svare, hvis de kan, men de bliver blot irriterede, når de læser det samme spørgsmål i flere tråde. Så ender det højst sandsynlig med, at de slet ikke ønsker at svare. Generelt bør det siges, at selvom man finder folk herinde på debatten hjælpsomme og i allerhøjeste grad tålmodige, så kan man også komme til at misbruge det. Og det er i høj grad ris til egen røv...! Du bør lære at bruge Google. Lær at bruge Google her: http://www.google.com/intl/da/help.html Ved at søge på 'eu kontor sverige', fik jeg en del svar. Nummer 4 linker til dette: http://ec.europa.eu/sverige/eu_service/eu_close_you/europe_direct/index_sv.htm Held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

. Hmm.. hvis du læser mit andet spørgsmål handler det kun om EU kontor.. dette var et spørgsmål om forsikringskassen også, fordi jeg glemte det i 1 spørgsmål. og syntes det er for dårligt at man skal stå skoleret for dem af jer herinde som har minus tålmodighed og ikk giver folk en chance. vi er alle voksne mennesker, bare sørgeligt at ikke alle opføre sig sådan. fordi man ikke lige er en haj til google skal man da bare ristes det da helt sikkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm.. hvis du læser mit andet spørgsmål handler det kun om EU kontor.. dette var et spørgsmål om forsikringskassen også, fordi jeg glemte det i 1 spørgsmål. og syntes det er for dårligt at man skal stå skoleret for dem af jer herinde som har minus tålmodighed og ikk giver folk en chance. vi er alle voksne mennesker, bare sørgeligt at ikke alle opføre sig sådan. fordi man ikke lige er en haj til google skal man da bare ristes det da helt sikkert.
Jeg beklager, hvis du har følt dig ristet. Det har absolut ikke været min mening at du skulle føle dig uvelkommen. Jeg mener heller ikke, at du skal stå skoleret, men jeg forbeholder mig ret til også at ytre MIN mening i et åbent forum. Og min mening er altså, at du spørger i et væk herinde om ting, som du ofte kan finde på Google - eller endda noget, som du kan finde ved at søge herinde. Jeg mener, at du bør se mit indlæg som en kærkommen lejlighed til at blive selvhjulpen og gøre brug af den fantastiske søgemaskine, som Google er. Selvfølgelig skal du ikke stå skoleret, men at blive småmuggen og lege børnehave fordi nogle giver dig et velmenene råd, er en anelse overdrevent. Men held og lykke igen... :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg beklager, hvis du har følt dig ristet. Det har absolut ikke været min mening at du skulle føle dig uvelkommen. Jeg mener heller ikke, at du skal stå skoleret, men jeg forbeholder mig ret til også at ytre MIN mening i et åbent forum. Og min mening er altså, at du spørger i et væk herinde om ting, som du ofte kan finde på Google - eller endda noget, som du kan finde ved at søge herinde. Jeg mener, at du bør se mit indlæg som en kærkommen lejlighed til at blive selvhjulpen og gøre brug af den fantastiske søgemaskine, som Google er. Selvfølgelig skal du ikke stå skoleret, men at blive småmuggen og lege børnehave fordi nogle giver dig et velmenene råd, er en anelse overdrevent. Men held og lykke igen... :cool:
he he, jeg skulle til at skrive noget med samme indhold, men knapt så diplomatisk. Heldigt at din positive formulering kom inden jeg nåede at poste mit:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for svaret Goldman. det var bare det jeg skulle vide, dejligt at se nogle har lyst til at hjælpe uden at give opsang
Sisse, du spørger bare løs en anden gang, der er masser af flinke folk herinde der vil gøre deres bedste for at svare dig på de spørgsmål du måtte have, og så endda på en pæn måde. Til MissCath m.fl: Alle spørgsmål kan jo i et eller andet omfang besvares ved at søge på Google, men folk søger og spørger jo NETOP i et forum som dette fordi de ikke har kunnet finde svaret selv eller ikke tror de kan. Desuden er Google jo ikke en endegyldig facitliste med rigtige svar på alle spørgsmål, man kan selv let blive narret til at tro man har fundet det rigtige svar uden at det nødvendigvis er tilfældet ved blind brug af Google uden at dobbeltchekke hos andre kilder, og så er et forum som dette jo godt til det formål og til at høre meningen fra andre ligesindede ofte i 'samme situation'.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til MissCath m.fl: Alle spørgsmål kan jo i et eller andet omfang besvares ved at søge på Google' date=' men folk søger og spørger jo NETOP i et forum som dette fordi de ikke har kunnet finde svaret selv eller ikke tror de kan. Desuden er Google jo ikke en endegyldig facitliste med rigtige svar på alle spørgsmål, man kan selv let blive narret til at tro man har fundet det rigtige svar uden at det nødvendigvis er tilfældet ved blind brug af Google uden at dobbeltchekke hos andre kilder, og så er et forum som dette jo godt til det formål og til at høre meningen fra andre ligesindede ofte i 'samme situation'.[/quote']Ikke for at träde mere i det, for vi er alle forskellige og kan åbenbart tåle forskelligt, men helt ärligt! Höre meningen fra andre ligesinde? om der ligger et EU-kontor i Hbg:confused: når man kan bruge debatten kan man også bruge diverse andre sögefunktioner. Jeg synes ikke misscath skal klandres for hendes svar. Jeg synes faktisk hun svarer rigtig godt UDEN at nedgöre eller på nogen måde klandre sisse for at väre ubehjälpsom. det skal vel ses i den kontext at trådstarter har mange tråde om hjälp til ting som andre måske kan opfatte som rimelig simple at få styr på selv. og ja, så kan man bare ignorere tråden, men det er altså et åbent forum og så må man acceptere at ""dumme" spörgsmål giver "dumme" svar, hvis man ikke kan tåle at höre, at man måske spörger dumt, ja så er det vel også op til en selv at ignorere svaret. Det gälder vel begge veje. Jeg bliver simpelthen så overrasket over nogle gange hvor folk kan blive fornärmede over de mindste ting (og dette er på ingen måde personligt mod dig Sisse!), men jeg synes ikke der er nogen grund til at diskutere i en tråd hvem der har "ret" til at skrive som de gör. Sisse havde et problem med det MissCath skrev, og Misscath svarede, längere er den vel ikke (jo, for så synes jeg også lige jeg skulle blande mig nu, men udover det...:rolleyes:), kald dog en spade for en spade og kom videre:) P.S. jeg synes også det er dumt at spörge hvor der findes däktryksmålere i Malmö:cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
P.S. jeg synes også det er dumt at spörge hvor der findes däktryksmålere i Malmö:cool:
Hvorfor er det dumt? For mig er det logisk at däktryksmålere er at finde på en tanksstation, hvorfor jeg sikkert ville starte med at lede der, men for min mor ville det måske ikke være så logisk (jeg kan faktisk levende forestille mig hende ringe tidligt en søndag morgen for at spørge om netop det :laugh:). Der er i mine øjne ikke noget der hedder dumme spørgsmål, da hvad der er 'dumt' for nogen ikke er så dumt for andre. Hvad der er almen viden varierer med alder, køn, nationalitet o.s.v. (P.s. Du behøver ikke at svare, spørgsmålstegnet i første linie er ment retorisk)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor er det dumt? For mig er det logisk at däktryksmålere er at finde på en tanksstation' date=' hvorfor jeg sikkert ville starte med at lede der, men for min mor ville det måske ikke være så logisk (jeg kan faktisk levende forestille mig hende ringe tidligt en søndag morgen for at spørge om netop det :laugh:). Der er i mine øjne ikke noget der hedder dumme spørgsmål, da hvad der er 'dumt' for nogen ikke er så dumt for andre. Hvad der er almen viden varierer med alder, køn, nationalitet o.s.v.[/quote']:) selvfölgelig kan jeg fölge dig langt hen af vejen, og jeg tager hatten af for alle jer med stor tålmodighed og forståelse for alle individers forskellighederz043.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites