jpc 10 Anmeld indhold Skrevet February 11, 2008 Er på udkig efter en ny stærk pc, som skal kunne klare redigering og afspilning af HD-optagelser (avchd). (Den skal ikke bruges til spil). Så vidt jeg kan se, skal det minimum være intel core 2 duo og med 2 GB ram. Med en god grafik-processor. Og med hdmi-udgang. Den skal være støjsvag. Jeg synes lige nu, det er lidt uoverskueligt. Har nogen af jer gode forslag til modeller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
webodin 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 Forslag til ny computer... her er min comp. købt i Dec.07 støj niveau MAX 20 db kører RAID 1 (mere sikkert end RAID 0) ----- Hauppauge WinTV HVR-1300 MCE - Adapter til DVB-T-modtager / ... NEC AD 7173S - Diskdrev - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM... Processor - 1 x Intel Core 2 Quad Q6600 / 2.4 GHz ( 1066 MHz... ASUS EN8600GTS SILENT/HTDP - Grafikadapter - GF 8600 GTS - P... Gigabyte GA-X38-DS5 - Bundkort - ATX - iX38 - LGA775 Socket ... Kingston HyperX - Hukommelse - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-... Foxconn NBT-CMI7751BX-C - Processor-køler - ( Socket 77... WD Caviar SE16 WD5000AAKS - Harddisk - 500 GB - intern hardd... ----- man må selv bestemme om man vil bruge som media comp ell spille mask.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 Jeg formoder, du selv har bygget den... Hvad har du givet for delene? Er de købt forskellige steder? (Det må godt være nemt - arbejder for meget med computere hver dag) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
webodin 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 alt der er købt basseret på støjsvag teknologi. bundkort,grafikkort,køler yderligere købt: 2x harddisk af 500 GB 4 GB RAM Kingston hyper-X PSU, Kabinet (thermaltake) havde jeg selv en super støjsvag for alt dette købt et sted (getmore.dk) og samlede selv der er ingen ben at samle selv men du skal nok regne med 2 timer på det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 Jeg bruger en bærbar som mediastation..... Nemmere kan det ikke blive og den larmer ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 for alt dette købt et sted (getmore.dk) og samlede selv og kostede hvor meget? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
webodin 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 haha glemte at skrive... ca 8 kilo men man kan skær ned på tingene... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 haha glemte at skrive... ca 8 kilo men man kan skær ned på tingene... ja, tunerkort behøver jeg ikke lige nu - måske senere. Så det er egentlig ikke så dyrt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 Hvad med en ordentlig Mac Pro også final cut pro den kan klare det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 Hvad med en ordentlig Mac Pro Desværre - skal helst have windows af hensyn til arbejdet (hjælper kolleger med pc-problemer). Ellers jo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 Desværre - skal helst have windows af hensyn til arbejdet (hjælper kolleger med pc-problemer). Ellers jo.Nu kører Windows jo fint på en Mac... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 kig efter et 8800gt istedet for 8600 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2008 kig efter et 8800gt istedet for 8600Hvorfor? Der skal jo ikke spilles på maskinen? (uden at have tjekket for nylig, så mener jeg stadig 8600 er billigere end 8800 - og begge klarer fint at håndtere HDMI, som primært er cpu-intensiv :)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johnzie 12 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2008 Aldi Pc har du set den Aldi PC til 4800,00 DKr http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_06/BILD01.JPG Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2008 har du set den Aldi PC til 4800,00 DKr http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_06/BILD01.JPG Link'et her er nok mere brugbart :) Jo, det er da billigt, selv om jeg nok har hørt for mange dårlige erfaringer om medion ang. støj og holdbarhed til at falde for den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2008 Hvad med en I Mac. Once U go Mac, U never go back. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2008 Hvad med en I Mac. det har jeg da vist svaret på een gang... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2008 det har jeg da vist svaret på een gang... Det havde jeg sku ikke lige set. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 virker logmein ikke også på mac ? hvis man alså bruger den service til at hjælpe andre online. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 virker logmein ikke også på mac ? hvis man alså bruger den service til at hjælpe andre online. Jo, det gør det ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Opfindsomheden mangler da lidt hos de kære mac's..... Once U turn black, U never turn back...... Jeg kan ikke huske hvilken film det stammer fra........:p:laugh: Hvad med en I Mac. Once U go Mac, U never go back. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 hvis man nu skal købe en en nogenlunde kraftig (ikke spilllemaskine dog) støjsvag stationær hos en af elektronik-kæderne såsom onoff, siba elgirafanten osv, hvilket mærke opg evt. model bør man så gå efter? Jeg har to venstrehænder med ti tommelfingre, så jeg skal ikke begynde på at samle noget selv :D Den skal stå i stuen, så den må ikke støje ret meget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
annaogmichael 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 PC til Videoredigering Jeg står også og skal til at bygge en PC til videoredigering. Jeg bruger CS3, men overvejer at installere CS4. Nogen der ved hvilke fordele der er ved CS4? Dette er hvad jeg indtil videre har fået samlet sammen af stumper (købt af en kollega for 2000,-). Kabinet: F430 XTREME SERIES ATX Grafikkort: EN7600GT SILENT/2DHT/256M Ram: 2 Gb DDR2 (vil bytte dem til 4 Gb DDR3) Processor: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz DVD brænder: NEC DVD ND3500A - DVD±RW (+R DL) DVD: LG GDR-8161B DVD ROM Strømforsyning: Win IW-P430J2-0 power supply Processor køler: Intel D34052-001 Heat Sink/Fan Combo Socket 775 SL8FK Hvad vil folk andbefalde at jeg køber af harddisk, bundkort og hvad jeg ellers mangler????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Kort og godt..... Grafikken skal være så kraftig som mulig.... Ram skal være på 4GB og cpu'en så hurtig som mulig. Da videoredigering ikke er så disk intensiv, men kræver lagerplads, så behøves man ikke den sidste nye dyre hurtige disk. En Samsung spinpoint på 1TB er fin nok... Bundkort er lidt religion.....Jeg bruger primært Asus og Gigabyte i mine kompositioner. Jeg er gået væk fra Intel. Alt for ustabile.... Netkort skal være gbit, men brug det indbyggede på bundkortet såfremt det hele bliver hentet fra en server i huset. PCI bussen siger stop ved 250mbit... Men det var ellers det i korte træk. Se det mere som en guide og så kan man jo vælge det man selv synes er vigtigst. Et Asus workstation MB er superstabilt og kører rigtigt godt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Hvad vil folk andbefalde at jeg køber af harddisk' date=' bundkort og hvad jeg ellers mangler?????[/quote']Din Quadcore cpu er fin til CS3/4 - du skal dog have mere ram i dyret. Især når vi snakker billed/video-redigering. Dit grafikkkort kommer også til kort, hvis du bliver lidt krævende på video-siden. Og her kommer din PSU (strømforsyning) så også til at spille en rolle, hvis du køber lidt kraftigere hardware. PSU er et overset punkt for mange - så de køber noget billigt "Silent Extreme WhalekillerPOWER GTX-Nihauuu 500w"...og kan ikke forstå de ender op med et ustabilt system (for ikke at tale om brandfaren ved de billige). Minimum 500w, og op i en mærkevare der er testet godt (Google-away). Harddisk: SATAII, selvfølgelig. Til videoredigering skal der kunne leveres data hurtigt og konsistent. Semi-pro og op benytter sig af SAS - men det er helt andre priser :D CS4 siges at ville kunne udnytte GPU på dit grafikkort i nær fremtid (via update til programmet) - og så begynder det for alvor at blive sjovt! ...lidt hurtigt opsummeret, over en kop kaffe. Spørg løs, hvis der er yderligere. Og så er jeg sikker på, at der er andre der også kan chippe ind med gode råd :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites