Kress & Betina 10 Anmeld indhold Skrevet February 9, 2008 Har vi virkelig ikke nogen som er vvs´er her på siden, jeg skal ha skiftet et par balofix´er med vandtryk på. Nogen som kan hjælpe ?? -Kress... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2008 Har vi virkelig ikke nogen som er vvs´er her på siden, jeg skal ha skiftet et par balofix´er med vandtryk på. Nogen som kan hjælpe ?? -Kress... Hvorfor ikke bare hyre en lokal svensk VVS'er? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kress & Betina 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2008 Mest fordi det skulle være nu her i weekenden, og så fordi vi måske kunne hjælpe hinanden herinde ?? Jeg retter f.eks. buler på biler, så det kunne være der var nogen som ville bytte lidt arbejde... -Kress... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2008 Uanset hvad så skal der lukkes for vandet når de skal skiftes. Så svensk eller dansk vvs'er skal du nok have fat i foreningen for at få lukket vandet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2008 Så svensk eller dansk vvs'er skal du nok have fat i foreningen for at få lukket vandet. Det tror jeg så ikke du har ret i. Det ville da være katastrofalt hvis man ikke selv kunne lukke for vandet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2008 Det tror jeg så ikke du har ret i. Det ville da være katastrofalt hvis man ikke selv kunne lukke for vandet. Det kunne jeg da ikke i min gamle vesterbro lejlighed Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2008 Det tror jeg så ikke du har ret i. Det ville da være katastrofalt hvis man ikke selv kunne lukke for vandet. Enig men jeg fortæller bare hvordan det ofte er i sådanne foreninger. Sådan har det været i ALLE lejligheder jeg har boet i. Derfor har jeg altid sat balofixer på rør når jeg har skiftet vandhane fx. Så kan man nemlig selv lukke næste gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2008 Enig men jeg fortæller bare hvordan det ofte er i sådanne foreninger. Sådan har det været i ALLE lejligheder jeg har boet i. Derfor har jeg altid sat balofixer på rør når jeg har skiftet vandhane fx. Så kan man nemlig selv lukke næste gang. Det kan du da alligevel. Der er da INGEN steder hvor vandlåsene sidder skjult. Selvfølgelig kan man lukke for vandet uden at skal ha' fat i bestyrelsen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2008 Ikke i Svedala Der hvor min sön bor skal der lukkes for vandet för han kan få installeret en opvaskemaskine. Det kan du da alligevel. Der er da INGEN steder hvor vandlåsene sidder skjult. Selvfølgelig kan man lukke for vandet uden at skal ha' fat i bestyrelsen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2008 Det kan du da alligevel. Der er da INGEN steder hvor vandlåsene sidder skjult. Selvfølgelig kan man lukke for vandet uden at skal ha' fat i bestyrelsen Her må vi ikke pille ved vandet uden at der er lukket for det - og det foregår gennem styrelsen og en autoriseret godkendt VVS mand... Det betyder så at vandet lukkes i vores lejlighed og de 99 andres :) Tror det kommer an på hvor gammel et byggeri det er, vores er jo fra forrige århundede... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2008 Samme her. Har lige renoveret bad og måtte have viceværten til at lukke for hovedhanen i kælderen før jeg kunne påsætte ballofix. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kress & Betina 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2008 Men hvis nu man finder en vvs´er så kan de jo fryse en prop i røret så man hurtigt kan skifte den defekte balofix. Men det lyder ikke som om der er nogen som kender nogen, så vi kommer nok ikke længere med det. -Kress... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2008 Det kan du da alligevel. Der er da INGEN steder hvor vandlåsene sidder skjult. En vandlås har da ikke en skid med at lukke for vandet eller ej. Selvfølgelig kan man lukke for vandet uden at skal ha' fat i bestyrelsen NEJ! Hør nu hvad jeg og andre i tråden her siger! Hold dig fra vand og pool. Ting du tydeligvis ikke har forstand på Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nullersdk 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2008 Lukning for vandet Men hvis nu man finder en vvs´er så kan de jo fryse en prop i røret så man hurtigt kan skifte den defekte balofix. Men det lyder ikke som om der er nogen som kender nogen, så vi kommer nok ikke længere med det. -Kress... Hej Kress & Bettina Jeg arbejder i Danmark, som lagerforvalter hos et stort VVS-Firma.. Og jeg vil mene at man altid skal have mulighed for, selv at lukke for vandet i sin lejleghed, for hvad hvis der nu kommer en utæthed, midt om natten ??, så spørgsmålet er bare hvor man lukker for vandet i jeres lejlighed.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2008 Hej Kress & Bettina Jeg arbejder i Danmark, som lagerforvalter hos et stort VVS-Firma.. Og jeg vil mene at man altid skal have mulighed for, selv at lukke for vandet i sin lejleghed, for hvad hvis der nu kommer en utæthed, midt om natten ??, så spørgsmålet er bare hvor man lukker for vandet i jeres lejlighed.. Enig i at man altid bør have en mulighed. Men alligevel findes der mange steder hvor det ikke er muligt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kress & Betina 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Jeg kan ikke finde stedet hvor man gør det, har ledt alle steder, men det kan da være der er en godt gemt. -Kress... Hej Kress & Bettina Jeg arbejder i Danmark, som lagerforvalter hos et stort VVS-Firma.. Og jeg vil mene at man altid skal have mulighed for, selv at lukke for vandet i sin lejleghed, for hvad hvis der nu kommer en utæthed, midt om natten ??, så spørgsmålet er bare hvor man lukker for vandet i jeres lejlighed.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2008 Jeg kan ikke finde stedet hvor man gør det, har ledt alle steder, men det kan da være der er en godt gemt. -Kress... Eller også er det som flere gange nævnt i tråden, Ikke muligt at lukke for vandet i din lejlighed hvorfor du skal have fat i vagtmesteren(viceværten) Men ellers kan Palle nok komme og vise dig hvor du lukker for vandet :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2008 Eller også er det som flere gange nævnt i tråden, Ikke muligt at lukke for vandet i din lejlighed hvorfor du skal have fat i vagtmesteren(viceværten) Men ellers kan Palle nok komme og vise dig hvor du lukker for vandet :th2: Hold nu op, for fanden.... prøv at gå ned i kælderen... Der findes vandrørerne og der sidder store håndtag. Man lukker for hele opgangen, men jeg vil vædde hvad som helst på at man kan lukke for vandet. SELVFØLGELIG kan man lukke for vandet... Hvad skulle man ellers gøre hvis der var brud på et vandrør midt om natten ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2008 Jeg kan ikke finde stedet hvor man gør det, har ledt alle steder, men det kan da være der er en godt gemt. -Kress... Har i væghængt toa ... i så fald kan man oftest lukke for vandet bag den plade som er sat op til at trykke på ... det kan jeg i hvert fald hos mig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2008 Hold nu op, for fanden.... prøv at gå ned i kælderen... Der findes vandrørerne og der sidder store håndtag. Man lukker for hele opgangen, men jeg vil vædde hvad som helst på at man kan lukke for vandet. SELVFØLGELIG kan man lukke for vandet... Hvad skulle man ellers gøre hvis der var brud på et vandrør midt om natten ??? Nu begynder du jo at trække i land jo. For snakken har hele tiden gået på du siger man kan lukke for vandet i lejligheden. Selvfølgelig kan man lukke for vandet i kælderen. Men jeg skal satme ikke nyde noget af at lukke for vandet for hele opgangen. Eller hvad man nu får lukket for. Det ER en sjældenhed man kan lukke i sin egen lejlighed med mindre man SELV har sat balofix op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2008 Nu begynder du jo at trække i land jo. Trække i land ???? For hvad ?? Jeg har hele tiden sagt at man kan lukke for vandet, jeg har selv gjort det... Jeg er da 100% kold overfor hvad de andre i ejendommen vil sige.... Hvis jeg har et utæt vandrør, så er jeg da helt kold overfor om andre kan bruge deres vandhane. Jeg har kun sagt at MAN KAN NATURLIGVIS LUKKE FOR VANDET !!!! Da jeg skiftede min håndvask, så lukkede jeg for alt vand... Man skal jo nok bare ikke gøre det om morgenen, vel ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2008 Jeg er også jo også bare en lastbilchauffør. Så hvad ved jeg? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2008 Hold nu op, for fanden.... prøv at gå ned i kælderen... Der findes vandrørerne og der sidder store håndtag. Man lukker for hele opgangen, men jeg vil vædde hvad som helst på at man kan lukke for vandet. SELVFØLGELIG kan man lukke for vandet... Hvad skulle man ellers gøre hvis der var brud på et vandrør midt om natten ??? Hallo Palle - I Almvik har vi ingen kælder!!! Og man kan ikke selv lukke for vandet, men vi har en akut-telefon til Riksbyggen, hvis der skulle løbe vand ud midt i det hele. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2008 Hallo Palle - I Almvik har vi ingen kælder!!! Og man kan ikke selv lukke for vandet' date=' men vi har en akut-telefon til Riksbyggen, hvis der skulle løbe vand ud midt i det hele.[/quote'] Er det ikke underordnet om de sidder i kælderen eller et andet sted ??? Vi havde heller ikke nogen kælder der hvor jeg boede før... Fat nu, at det handler om at finde hovedledningen, sgu da ikke om der er kælder eller ej Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2008 Nu begynder du jo at trække i land jo. For snakken har hele tiden gået på du siger man kan lukke for vandet i lejligheden. Selvfølgelig kan man lukke for vandet i kælderen. Men jeg skal satme ikke nyde noget af at lukke for vandet for hele opgangen. Eller hvad man nu får lukket for. Det ER en sjældenhed man kan lukke i sin egen lejlighed med mindre man SELV har sat balofix op. Vil nu ikke sige det er nogen sjældenhed .. har set det en del steder... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites