Jump to content
Carsten Olsen

Afhentning af rek. brev.

Recommended Posts

Jeg har lige et spørgsmål vdr. afhentning af rekomanderet brev, jeg har været nede for at skulle hente et sådan, men damen ville ikke udlevere det da jeg, som hun sagde: ikke havde gyldig legitimation. Det jeg kunne fremvise er mit kørekort og mit papirsygesrikringskort, hun ævlede om pas og id-kort. Postens regler er postens regler og hun var ligeglad med om jeg kunne få min post eller ej. Nu endelig til spørgsmålet: Er det rigtigt at jeg så ikke kan få noget som helst post der skal afhentes fordi jeg ikke har pas eller id-kort?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu endelig til spørgsmålet: Er det rigtigt at jeg så ikke kan få noget som helst post der skal afhentes fordi jeg ikke har pas eller id-kort?
I den svenske Post's regelsæt, "Postens Allmänna Villkor (PAV)" står der: Följande handlingar accepterar Posten som legitimation: • Postens eller bankernas identitetskort. • Annat SIS-märkt identitetskort. • Tjänstekort framställt av AB ID-kort. • Svenska körkort. • Svenska pass utfärdade från och med 1998. • EU-pass med vinröd pärm (samtliga pass inom EU utfärdas enligt gemensam standard). • Helplastat nationellt ID-kort som är utfärdat i EU/EES-land (av samma typ som svenskt körkort och postens ID-kort). • Vissa övriga utländska legitimationshandlingar efter Postens avgörande.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været ude for det samme en gang, et sted de ikke kendte mig, og der nægtede hun også. Derimod kunne jeg få en med ned som havde leg. som så skrev under på at jeg var den jeg var. Heldigvis for mig mødte jeg en jeg kendte lige udenfor, som lige skrev under. De ville ikke engang tage imod mit pas!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kunnet bruge mit røde danske EU Pas hver gang - både på Posthuset ved Malmö centralstation og nu også i ICA Västra Hamnen hvor de har flyttet det til efter nytår. De kan scanne mit danske EU-pas med deres stregkodelæser hver gang uden problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandens også:eek:. Jeg blev sgu lidt sur, havde stået i mega lang kø og har ikke røget en smøg i 3 dage, er måske lidt pirlig, det endte med at jeg kylede den lap jeg havde fået ind af døren efter hende samtidig med at hun kunne rende mig:fight:. Stakkels kvindemenneske, :flov:hun gør jo bare sit job, men hvordan dælen skal jeg nu få mit brev, jeg ved ikke om jeg kan nå at få nogen form for reglementeret legitimation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fandens også:eek:. Jeg blev sgu lidt sur, havde stået i mega lang kø og har ikke røget en smøg i 3 dage, er måske lidt pirlig, det endte med at jeg kylede den lap jeg havde fået ind af døren efter hende samtidig med at hun kunne rende mig:fight:. Stakkels kvindemenneske, :flov:hun gør jo bare sit job, men hvordan dælen skal jeg nu få mit brev, jeg ved ikke om jeg kan nå at få nogen form for reglementeret legitimation.
du har ikke et pas? ups læste lige du havde skrevet det ;-) men hvordan fik du bestilt din flytning, på skatteverket i helsingborg modtog de kun pas?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
du har ikke et pas? ups læste lige du havde skrevet det ;-) men hvordan fik du bestilt din flytning' date=' på skatteverket i helsingborg modtog de kun pas?[/quote'] Sådan nogle udløber med tiden ;) - boede herovre snart 1,5 år, før jeg fik taget mig sammen til at få bestilt et nyt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Endte op i samme situation i Vellinge med udelukkende dansk pap-kørekort, hvor jeg til sidst meget sur smed alle mine plastik kort (VisaDK, svensk MC, sygesikring etc) på bordet som alle sagde samme navn, og krævede at hun beviste at jeg IKKE var den jeg gav mig ud for. Fik min pakke til sidst, men har derefter altid bare taget mig danske pas med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-og det er vel billigst med et ID-kort? Hvis jeg skal nå at få mit brev må jeg skynde mig lidt.
Jeg fik lavet mit igennem Nordea SE, da jeg flyttede herover i 2003. Mener jeg ga´ 350,- spän. Leveringstiden var vist to uger dengang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at bruge dit pas, selvom det er udløbet ? Jeg er rimelig sikker på at de ikke kigge så nøje efter. Jeg har da i sin tid rejst til England på et udløbet pas. Fandt først ud af det var udløbet da jeg skulle hjem, så var lidt spændt da jeg skulle igennem paskontrollen :) Det er da et forsøg værd. Ellers kan du jo passende benyttet lejligheden til at få fornyet dit pas, mener at man kan få sådan et midlertidigt pas hurtigt, mod at man bestiller nyt "rigtigt" pas, og lægger lidt håndøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fik lavet mit igennem Nordea SE, da jeg flyttede herover i 2003. Mener jeg ga´ 350,- spän. Leveringstiden var vist to uger dengang.
Fint nok, men for at få et svensk ID kort skal man kunne fremvise gyldig svensk legitimation :laugh::laugh: --- LOL ----:rolleye::eek: men er nu også MEGET glad for mit svenske kørekort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fint nok, men for at få et svensk ID kort skal man kunne fremvise gyldig svensk legitimation :laugh::laugh: --- LOL ----:rolleye::eek: men er nu også MEGET glad for mit svenske kørekort.
Hvor lang tid tog det dig at få det fra den dag du bestilte det? Jeg har nu ventet siden 21 DEC. Jeg undrede mig over at man ifølge vejledningen ikke skulle sende et billede med ansøgningen. Hvor har de fået det billede fra der er på dit svenske kørekort?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har du prøvet at bruge dit pas, selvom det er udløbet ? Jeg er rimelig sikker på at de ikke kigge så nøje efter. Jeg har da i sin tid rejst til England på et udløbet pas. Fandt først ud af det var udløbet da jeg skulle hjem, så var lidt spændt da jeg skulle igennem paskontrollen :) Det er da et forsøg værd. Ellers kan du jo passende benyttet lejligheden til at få fornyet dit pas, mener at man kan få sådan et midlertidigt pas hurtigt, mod at man bestiller nyt "rigtigt" pas, og lægger lidt håndøre.
Nu har jeg endelig fundet mit gamle pas:thumbup:, så prøver jeg med det, det udløb godnok i ´98 og billedet er fra :cool:´88 :th2:. He he

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe - man kan sagtens aflevere sit danske kørekort hos Länsstyrelsen og bestille et svensk (som det danske generalkonsulat på Stortorget faktisk anbefaler som alternativ for det svenske ID-kort der nu er umuligt at få), men nu kommer det sjove. For at få udleveret sit sprit nye svenske kørekort/(ID-kort) - på posthuset - skal man.... ja.... rigtigt gættet - forvise gyldig svensk legitimation! HAHA!! Jeg er spændt på om de udleverer mit nye kørekort når jeg tropper op på posthuset i morgen, jeg tager mit danske pas med. Hvis den ikke går så forlanger jeg i stedet at de ryster op med mit danske kørekort samt betalte gebyrer på sammenlagt 720 spän! Den kan de nok ikke klare :o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Id kort Hvorfor er et ID kort nu umuligt at få ?

Hehe - man kan sagtens aflevere sit danske kørekort hos Länsstyrelsen og bestille et svensk (som det danske generalkonsulat på Stortorget faktisk anbefaler som alternativ for det svenske ID-kort der nu er umuligt at få)' date=' men nu kommer det sjove. For at få udleveret sit sprit nye svenske kørekort/(ID-kort) - på posthuset - skal man.... ja.... rigtigt gættet - forvise gyldig svensk legitimation! HAHA!! Jeg er spændt på om de udleverer mit nye kørekort når jeg tropper op på posthuset i morgen, jeg tager mit danske pas med. Hvis den ikke går så forlanger jeg i stedet at de ryster op med mit danske kørekort samt betalte gebyrer på sammenlagt 720 spän! Den kan de nok ikke klare :o)[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har haft samme problem ringede til posten for at høre om det nu også kunne være rigtigt og det kunne det et dansk kørekort er ikke godt nok da det hverken er et svensk id kort eller et internationalt id kort .. et pas er et internationalt id kort og kan bruges ... ellers kan du gå i banken med en svensker og få et bank id kort som virker... husk billede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites