Zidane 10 Anmeld indhold Skrevet February 5, 2008 1) 2006: Skulle låne 50% bolig penge i Swedbank til lejligheden i Malmö. Vi aftaler en fast rente i 5 år. De vil sende papirerne med posten. Papirerne sende de til min gamle dansk adresse...det kan ikke finde ud af hvor man bor. Senere kommer de til SE... Vi underskriver og sender dem retur. Efter nogle dage jeg ser at de har lavet en 10 års fastlån, ikke 5 års efter aftalen. Det var min fejl jeg ikke læste. Man kan ikke lave det om. Renten er fast i 10 år . = Lort 2) De søger hele tiden nogle nye medarbejdere...Ann og Bent er ikke mere der. Tror at det er et dårligt arbejdsplads. 3) På deres netbank kan man ikke se Børneopsparings konto, de der 3000 dkk. som man indbetaler hvert år. Man kunne godt se saldoen i Danske Bank og Nordea. De kan ikke finde ud af.... 4) I dag modtager jeg brev at de ikke har mere Fast-rente lån (det gælder alle kunder). Fra i dag har jeg variable lån rente he....det er godt for mig. Det var DK Swedbank 5) I min svensk Swedbank står der mit cpr. 123456-0000 efter næsten 2 år. 6) Man kan ikke veksle penge mere i sin bank hvis man ikke har svensk ID. Dansk pas er ugyldigt i Swedbank. Man kan heller ikke indløse svensk check! Jeg forstår godt at de er bange når man skal hæve pengene, men jeg sætter pengene på min konto = det kan man ikke he.... kommer med flere ting...kan ikke huske lige nu....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 5) I min svensk Swedbank står der mit cpr. 123456-0000 efter næsten 2 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 1) 2006: Skulle låne 50% bolig penge i Swedbank til lejligheden i Malmö. Vi aftaler en fast rente i 5 år. De vil sende papirerne med posten. Papirerne sende de til min gamle dansk adresse...det kan ikke finde ud af hvor man bor. Senere kommer de til SE... Vi underskriver og sender dem retur. Efter nogle dage jeg ser at de har lavet en 10 års fastlån, ikke 5 års efter aftalen. Det var min fejl jeg ikke læste. Man kan ikke lave det om. Renten er fast i 10 år . = Lort 2) De søger hele tiden nogle nye medarbejdere...Ann og Bent er ikke mere der. Tror at det er et dårligt arbejdsplads. Altså til nummer 1 er da klart din egen skyld, at du ikke læser papirene igennem inden du underskriver... Nummer 2 kunne også skyldes, at de har fremgang ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2008 Jeg har meget dårlige erfaringer med Swedbank. De var yderst venlige med mit første boliglån i Sverige og alt gik godt. Da jeg så fik personnummer i Sverige så lukkede de blot min konto i Sverige og oprettede en ny. Dvs. alle betalingsaftaler mv. røg sig en tur og jeg var i Australien på ferie og så blev alle regninger ikke betalt. Bla. min Bilforsikring og så er man på den det koster nemlig. Jeg fik dog heldigvis Swedbank til at betale for deres fejl. Da vi så skulle købe hus fik jeg nej fra Swedbank (~4mio) også selvom jeg ville betale 50% kontant. De er nogle underlige nogen. Jeg kontaktede derefter 3 forskellige svenske banker og de sagde alle ja. Det tog mig iøvrigt ca. 3 mdr at få en aftale hos deres rådgiver dengang - pga. ferie. Jeg kan ikke få skiftet hurtigt nok væk fra Swedbank og deres danske afdeling og undgå for alt i verden Brita. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2008 Alt er ikke dårligt Jeg har heldigvis kun gode erfaringer med Swedbank (igennem mere end 4 år), har en fin bankrådgiver. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hippy81 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2008 Jeg har lige skiftet til Swedbank, og der har da været lidt problemer med den DK afdeling, men den SV afdeling i Helsingborg har været helt :th2: Og der kommer en afdeling til Helsingør inden for kort tid :-) Så jeg håber på det bedste ;-) /Brian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Larsc 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Ok Jeg er ikke den eneste som har erfaringer med Swedbank i DK. Jeg har nu 2 gange oplevet en utrolig arrogant kunderådegiver der. Både min kæreste og jeg vælger at skifte fra Swedbank på den baggrund og tænkte om der var nogen der kunne anbefale en anden bank som jeg kan bruge på begge sider af Øresund da det bliver både den danske og svenske Swedbank der bliver skiftet ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Hvem har du haft i .dk??? Har nemlig en aftale med Eva Sjönvall på tirsdag.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Hej Vi har haft en snak 2 gange med Swedbank i de 8 år vi har boet i Sverige. 2. gang var sidste gang vi spildte vores tid på dem. De er utrolige skeptiske om alt og til trods for god økonomi og virksomhed med overskud hver måned, så ville de ikke have os som kunde. Vi fortsatte i vores nuværende bank (Danske Bank) og de gav os endnu bedre betingelser og vi er yderst tilfredse med dem. Så hvis der er nogen som har brug for en god bank, hvor der også er noget dansk mentalitet ind over, så brug Danske Bank. Vi har afdelingen i Limhamn og i de sidste 7 år har vi haft den samme rådgiver. Der er nogen som siger at Swedbank staves med enkelt V..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Send mig lige navnet på din rådgiver i Limhamn på en PB kim..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Larsc 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Ja der må så absolut være med V Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Larsc 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Nordea var hurtige Jeg kontaktede Nordea i går og har allerede et svar fra dem om et møde inden for 3 dage. Positiv oplevelse. Blev anbefalet Tårnby afdelingen da de hådterer mange SE/DK kunder. Tager et møde med dem og ser hvad de byder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Larsc 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Send mig lige navnet på din rådgiver i Limhamn på en PB kim..... Nordea var hurtige -------------------------------------------------------------------------------- Jeg kontaktede Nordea i går og har allerede et svar fra dem om et møde inden for 3 dage. Positiv oplevelse. Blev anbefalet Tårnby afdelingen da de håndterer mange SE/DK kunder. Tager et møde med dem og ser hvad de byder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Vi er pt i Nordea og ringere lortebank skal man lede længe efter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Jeg har gennem 5½ år haft rigtig gode erfaringer med Swedbank i Höllviken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Jeg har gennem 5½ år haft rigtig gode erfaringer med Swedbank i Höllviken. Har også Swedbank, både i DK og Sv, er ganske godt tilfreds, lidt arrogante er de i Fields, og så er det irreterende at de ikke kan håndtere kontanter. :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigbird 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Vi er pt i Nordea og ringere lortebank skal man lede længe efter. Vist et spørgsmål om at være uheldig. Har selv Nordea, og alt virker som det skal. Overførelser hver måned, uden problemer, gode netbank systemer begge steder. Har måske være heldig med bankrådgiverne i begge lande, fordi de er altid glade og hurtigere til at svare tilbage. Skulle have omlagt 1 lån og tilføjet noget ekstra til udbetaling til en ny bil. Og hun klarede det hele på kort tid, og var meget hjælpsom hele vejen. At hun så yderligere skaffe en billigere bil forsikring end Auro er kun endnu et plus :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Surya 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Hej jeg har en ½ aftale med Brita Ljungdahl, finder hende bare lidt svær at få fat, er det hende brita du nævner? jeg har gået og overvejet deres Andelsboliglån Swedbank Andelsboliglån på 3,6 % ellers har jeg overvejet Eik Banks Andelsprioritet på 4,0 % Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cici_Barn 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Hej jeg har en ½ aftale med Brita Ljungdahl, finder hende bare lidt svær at få fat, er det hende brita du nævner? Det er bedre hvis du IKKE får fat i hende! Hun ved ikke en skid...:thumbdown Jeg havde et billån på 100000 sek. som jeg ville lukke. Pengene stod i Swedbank i DK. Billån-kontoet hed noget med 2132321...(2 cifre mindre end en bank-konto har i SE). Man kunne se og det var ikke en konto hvor man kunne bare overføre penge til... Jeg ringede og spurgte hende hvordan skulle jeg overføre mine penge fra DK til SE hvor jeg ville bare lukke mit billån...Kunne hun gøre det for mig. Hun sagde til mig at jeg skulle bare overføre penge direkte fra DK til denne konto... Jeg prøvede at forklare hende at den konto som jeg har i SE er ikke en konto, den har bare et navn (aftale nummer)...Jo, Jo sagde hun...jeg skulle bare prøve..... Bagefter ringede jeg til Swedbank i Stockholm og de grinede da jeg fortalte til dem hvad hun sagde til mig... Den samme dag overfører jeg pengene til min alm. bank konto i SE og dem fra Stockholm overførte penge til mit billån-konto...:) Og 2 år efter stod der stadigvæk på vv.se at jeg har kredit på min bil... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Det er nok snart ligegyldigt om jeres bank hedder Swedbank eller Nordea, hvis de store banker alligevel snart slår pjalterne sammen parvis. Swedbank og Nordea kunne meget vel se ud til at være de første.... http://www.dn.se/ekonomi/nordisk-superbank-i-sikte-1.972145 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Nordea i Sverige stinker - de er umulige at få fat i. Når man endelig kommer igennem til deres kundeservice, og beder om en kontakt til en nordea kontor får man pænt af vide. Ja, vi sender en besked, så blir du kontaktet. Nu har jeg så prøvet af 3 omgange inden for en måned at få fat på en bankrådgiver på Øresundskontoret i Malmø. Og ingen ringer retur, og jeg kan absolut ikke få et direkte nummer til en eneste dernede. Det hjælper så hellere ikke at gå ind i en anden fillial, bede om at blive kontaktet af en bankrådgiver - sker ikke en skid. Eneste jeg skal have fikset er min boliglån - så jeg kan komme ud af det, og skifte bank. Nordea i DK er tilgængæld super gode - ingen problemer der. super service. Lige pt. tror jeg løsninger bliver skift af bank først, så kan de 2 banker snakke med hinanden og løse lån mv. Gider dem ikke mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Nordea i Sverige stinker Jeg har kun gode erfaringer med kontoret på Hamngatan, samt servicen hos deres personale - som jeg også har givet udtryk for i to-tre tidligere tråde. Lars Iversen har været flink til at vende tilbage, når jeg har kontaktet ham pr. mail eller telefon. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Jeg har haft Nordea siden min første konto i DK, og har den naturligt nok også i SE. Har aldrig oplevet at min SE rådgiver ikke har svaret på mail inden for 1 dag. Har aldrig oplevet at min SE rådgiver ikke ringer, hvis han har lovet det, eller jeg har lagt besked. Har aldrig et problem med at få fat i min DK rådgiver. Yderligere har Nordea gratis overførsler fra DK til SE, og alt spiller i netbank. Lige et spørgsmål, jer der "brokker jer" over Nordea i SE, har i ikke en personlig bankmand? Vi får håndskrevne breve af og til når der er ferie eller de flytter kontor ;) Det skal lige siges at jeg ikke har nogen forbindelse til Nordea, jeg er bare yderst tilfreds med banken/I] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Jeg har haft Nordea siden min første konto i DK, og har den naturligt nok også i SE. Har aldrig oplevet at min SE rådgiver ikke har svaret på mail inden for 1 dag. Har aldrig oplevet at min SE rådgiver ikke ringer, hvis han har lovet det, eller jeg har lagt besked. Har aldrig et problem med at få fat i min DK rådgiver. Yderligere har Nordea gratis overførsler fra DK til SE, og alt spiller i netbank. Lige et spørgsmål, jer der "brokker jer" over Nordea i SE, har i ikke en personlig bankmand? Vi får håndskrevne breve af og til når der er ferie eller de flytter kontor ;) Det skal lige siges at jeg ikke har nogen forbindelse til Nordea, jeg er bare yderst tilfreds med banken/I] Nej har ingen personlig bankmand, det er lige det jeg har prøvet i en måned at få griner - Min bankmand oppe i Helsingborg, hvor jeg boede før - var satme heller ikke hurtig i optrækket. Der skulle gerne et par mails og nogle opkald til før, der kom gang i tingene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mille 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Vi har også Swedbank. Kun gode erfaringer, både i DK, Kavlvebod og her i sverige, Bulltofta.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites