ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 Wooow! Ved ikk om du er alene i SE eller hvad der gik galt da du flyttede her over. Lad os kigge på det sådan her: Jeg vil hellere betale 2700 kr pr måned til broen end jeg vil betale Skattevæsenet de 2700 så kongehuset kan køre i deres masseratti. Du får jo alt med i dit fradrag. 24 års reglen som L**te danmark har inført (som jeg nok de prøver og fjerne igen fordi københavnerne udvandrer væk til SE). Jeg kan blive ved med og sammenligne DK med SE Folk er også en del bange for at miste venner eller køre langt for at se dem. Nogen gange tager jeg da til DK for at fyre den af i byen og overnatter hos en ven og hvis man absolut er nærrig med bensinen kan folk købe en passat til 100.000 danske kr (så koster bilen 250.000 i DK) med diesel som kører 20 km på literen. Synes at jo flere folk flytter til SE jo mere vågner regeringen i DK op. En dag vågner de så meget op at de opdager at ingen danskere er hehehe. Synd at du ikke fattede, at indlægget var ironisk ment. Men man kan måske sige, at hvis man anvender ironi, så er det meget vigtigt, at man husker nogle smiley's.:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 For eget vedkommende kan jeg bare sige: Sverige er bedst.:th2::) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 Dansk ironi er som altid svært at forstå..... Især for udlændinge... Jag är svensk, men jag förstod det!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 Hej allesammen!! Jeg har lidt spørgsmål?! 1: hvordan er det med bolig lån. hvad kan bedst betale sig at låne i dk ell. sverige? 2: Bliver i trætte af at pendle når i har så "langt"? 3: Er der nogle af jer der er flyttet derover med små børn? mvh de måske nye tilflyttere Der er dage hvor jeg tænker, at det kunne være fedt med en lejlighed meget tættere på jobbet eller skolen, men så går jeg en tur ned ad Købmagergade og taget et tog fra Nørreport, og så er jeg pludselig MERE end tilfreds med at bo i Malmö... Jeg er slet slet slet ikke til København, synes det er en skrækkelig by, hvorimod Malmö er mere nede på jorden, folk er venligere og alt foregår i et andet tempo... Jo, det tager lidt tid at komme frem og tilbage, men det er det hele værd, ingen tvivl om det... For vores vedkomne betyder det mere hvordan vi har det, der hvor vi bor, i stedet for timer vi bruger i en bil eller et tog... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 men så går jeg en tur ned ad Købmagergade og taget et tog fra Nørreport' date=' og så er jeg pludselig MERE end tilfreds med at bo i Malmö... Jeg er slet slet slet ikke til København, synes det er en skrækkelig by... [/quote']Nu håber jeg ikke du baserer din mening om Kbh udelukkene ud fra sträkningen Köbmagergade-Nörreport S:rolleye: Det ville väre synd!:) Synes heller ikke Centralstationen i Malmö er särlig spändende... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 og lad os ikke glemme en langt mere liberal LUKKELOV end i københavn. at man holder lukket om Søndagen i KBH er stadig en gåde.. der findes ikke noget mere hyggeligt end at man kan dase rundt i centrum en søndag og kigge på butikker, som vel og mærket har åben =) Plus det faktium at jeg ikke behøver stresse med hverdagsindkøb fordi der er åben de fleste steder fra 07 til 21. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
benjaminsmor 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 og lad os ikke glemme en langt mere liberal LUKKELOV end i københavn. at man holder lukket om Søndagen i KBH er stadig en gåde.. der findes ikke noget mere hyggeligt end at man kan dase rundt i centrum en søndag og kigge på butikker, som vel og mærket har åben =) Plus det faktium at jeg ikke behøver stresse med hverdagsindkøb fordi der er åben de fleste steder fra 07 til 21. Den hopper jeg lige med på... det er da det fedeste at man næsten altid kan handle i et rigtig supermarked, istedet for at tage på en tank eller 7/11.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 helt klart, især som pendler hvor man ofte kommer sent hjem... så er det næsten et must. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 Nu håber jeg ikke du baserer din mening om Kbh udelukkene ud fra sträkningen Köbmagergade-Nörreport S:rolleye: Det ville väre synd!:) Synes heller ikke Centralstationen i Malmö er särlig spändende... Nej da, det var bare et eksempel, da det er der jeg færdes mest :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 Nu tycker jag att ni är liiite väl Danmarknegativa. Jag flyttade ju från Sverige - Malmö, och det var ingen tvekan. Några exempel: Malmö är en krutdunk när det gäller invandringen. Och nu menar jag inte danskar, väl... Ekonomin går på knä och det är mycket våld. Malmö är ganska ful. På 70-talet revs en stor del av city, och bl a det hemska Caroli city byggdes. Sverige överhuvudtaget är stort. Stockholm är huvudstad och tror att Sverige slutar strax utanför Stockholms stad. Skåne ligger nånstans söderut.... Svenskarna är många gånger fega och rädda för att sticka ut. Man får inte kritisera, och man ska alltid vara politiskt korrekt. Man kan inte läsa svenska trädgårdsböcker....det står tex "Man får vara försiktig med denna växten, då den bara är härdig till zon4". SKITER väl jag i. Heja danska trädgårdsböcker!! Jag kan fortsätta... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 Malmö är en krutdunk när det gäller invandringen. Och nu menar jag inte danskar, väl... Ekonomin går på knä och det är mycket våld. Malmö är ganska ful. ... Sagde du Kbh? :) (ifölge aviserne) Man kan inte läsa svenska trädgårdsböcker....det står tex "Man får vara försiktig med denna växten' date=' då den bara är härdig till zon4".[/quote'] Åh nej dog! (hvad betyder det? jeg er ikke så velbevandret i hverken danske eller svenske haveböger...:o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 Åh nej dog! (hvad betyder det? jeg er ikke så velbevandret i hverken danske eller svenske haveböger...:o) He-he, nej den är för trädgårdsnördar som mig.... (Sverige är indelat i zoner, beroende på klimat och sol osv. Något som fungerar i Skåne - zon1 - kommer att dö i norra Sverige - zon 8). Det gör det sk-tirriterande att läsa för det finns en massa zon-info som inte betyder något för oss i söder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 og lad os ikke glemme en langt mere liberal LUKKELOV end i københavn. at man holder lukket om Søndagen i KBH er stadig en gåde.. der findes ikke noget mere hyggeligt end at man kan dase rundt i centrum en søndag og kigge på butikker, som vel og mærket har åben =) Plus det faktium at jeg ikke behøver stresse med hverdagsindkøb fordi der er åben de fleste steder fra 07 til 21. Tja det er næsten ikke til at huske hvordan det var da man ikke kunne shoppe i weekenderne.:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 Ja jeg havde et problem med et tomt køleskab da jeg boede i DK. Har hemske arbejdstider. Men nu kan jeg komme over broen ved 21.30 tiden, køre i supermarkedet og handle og så ta' hjem. Super med lukketiderne her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2008 Svenskarna är många gånger fega och rädda för att sticka ut. Man får inte kritisera' date=' och man ska alltid vara politiskt korrekt.[/quote'] De findes nu også i Danmark. Forskellen i mine øjne er, at man i Sverige forsøger at højne niveauet, hvor man i Danmark typisk kører frem med Janteloven for at trække folk ned på et lige (dårligt) niveau. Den store forskel på danskere og svenskere er at svenskere mange gange er kultursnobber - både på godt og ondt. Hvor svenskere er Hyacinth (fra Fint skal det være), så er danskere oftest Onslow. Groft sagt så snobber svenskere op og danskere ned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Wonko the Sane 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2008 ... Svenskarna är många gånger fega och rädda för att sticka ut. Man får inte kritisera, och man ska alltid vara politiskt korrekt. ... Jeg kan ikke sige mig fri for at være enig her. I skrivende stund overvejer jeg faktisk så småt at flytte tilbage til Danmark Det er svært at sætte fingeren på præcis hvad det er, men den politiske korrekthed er i den sammenhæng ikke til at komme udenom. Det føles en smule som mental indespærring (Danmark er måske i virkeligheden godt på vej efterhånden..). Jeg HAR været utroligt glad for at bo her og jeg ER superglad for mit hus, men det er desværre ikke lige til at flytte.. Hvis nogle i øvrigt skulle have lyst til et billigt hus i Trelleborg, så sig til :D (Sorry Gio, ved godt det er galt forum). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2008 Hvis nogle i øvrigt skulle have lyst til et billigt hus i Trelleborg, så sig til :D (Sorry Gio, ved godt det er galt forum).Står der BOFH på ryggen af mig!? *gg* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Wonko the Sane 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2008 Står der BOFH på ryggen af mig!? *gg* Det krævede lige en Google-søgning, men så sev den ind :D Nej, absolut ikke! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites