kc_juul 10 Anmeld indhold Skrevet February 5, 2008 Hej allesammen!! Jeg har lidt spørgsmål?! 1: hvordan er det med bolig lån. hvad kan bedst betale sig at låne i dk ell. sverige? 2: Bliver i trætte af at pendle når i har så "langt"? 3: Er der nogle af jer der er flyttet derover med små børn? mvh de måske nye tilflyttere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Hej! Jeg mener fölgende som en hjälp: pröv at anvende sögefunktionen, der er masser af tidligere indläg som kan svare på dine spörgsmål:) eller bare kig lidt omkring på de forskellige fora herinde, der er fx. et som hedder "börn, foräldre og skole"... og et andet som hedder "banker og ökonomi"... Indeholder masser af interessant information for dit tilfälde tror jeg. God fornöjelse med läsningen. P.S. Der er også "langt" fra Roskilde til Kbh. eller fra nordsjälland... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Velkommen til debatten her. 1. Som regel sverige pga bedre rente. 2. næ 3. ja nogen gør. Andre føder dem herovre :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kc_juul 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 P.S. Der er også "langt" fra Roskilde til Kbh. eller fra nordsjälland Ja men når man er vant til at bo på amager og alt hvad man har er på amager (fam. venner og arbejde) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 P.S. Der er også "langt" fra Roskilde til Kbh. eller fra nordsjälland Ja men når man er vant til at bo på amager og alt hvad man har er på amager (fam. venner og arbejde) Hvis du synes der er langt fra Roskilde til kbh. Så tror jeg faktisk ikke Sverige er sagen for jer. For så vil i blive rigtig træt af at pendle frem og tilbage. Og så er det spild af tid, kræfter og penge at tage herovre. Så det må i gøre op med jer selv om det er overkommeligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Fra stationen Svågertorp (den nærmeste broen) til centrum af København tager det 25 minutter. Det er ikke længere end Ishøj/Taastrup så der ER ikke langt. Havde tidligere ikke selv langt fra Nørrebro til Slotsholmen hvor jeg arbejder men har vænnet mig til den øgede rejsetid. Det er noget kun du selv ved om du kan leve med. Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Det har ikke været særlig svært at flytte til Sverige for os. Vi boede også på amager før. Men for nogle så kommer broen til at være en langt større psykisk faktor end selve afstanden og det ved man først når man boer herover. En anden ting, er at man kommer til at skulle gøre mere for sine venner og familie i Sverige, det siger min erfaring mig i hvert fald. Selvom det ikke er langt, så koster det penge og hvis i har mange venner der studerer eller ikke har bil, så kan det være en barriere som man bliver nød til at løse. Typisk så kan man løse det med at tage folk med over når man kører fra arbejde og så kan man jo smide dem af på vejen på arbejde dagen efter. Og så skal man nok også indstille sig på at nogle venner falder fra, selvom de måske bor tæt på, det sker i hvert fald typisk for de fleste jeg kender, men så kan man jo heldigvis få en masse nye venner. Held og lykke .. det bedste råd er at bruge en masse dage i Malmø. snus lidt rundt til de forskellige muligheder der er herover og ikke mindst brug en masse tid på at se huse og lejligheder i en masse forskellige områder. Der er mange herinde som mener det ene og andet om nogle områder, men det er vigtigt i også selv danner jer et indtryk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sisse 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 . Hej og velkommen til. Vi er flyttet herover med vores datter på 5 og så har vi lige fået en dreng for 3 uger siden. født på helsingborg sygehus. vi flyttede hertil 1 januar i år. det har været rigtig godt indtil videre, vi kan se mange fordele ved at bo her. min mand pendler hver dag med HH ferries fra Ekeby ( 20 min. fra helsingborg ) til Herlev det tager i alt 1 time og 15 min. og der er færgen på 20 min. med i. så dvs. 55 min. kørsel. det tager ingen tid siger han og han syntes det er helt fint. tror bare man skal tage springet, mange er nervøse om det nu er det rigtige og om det nu går det hele... MEN sverige er jo ikke langt væk og man skal bare tage springet. det er ikke så slemt. sisse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 2: Bliver i trætte af at pendle når i har så "langt"? Ikke noget personligt mod dig kc juul, men hvor er jeg dog træt af at høre det spørgsmål. Jeg bor i Skurup, dvs. jeg bor 'langt inde i Sverige' i forhold til de fleste andre i dette forum. Jeg har 60 km på arbejde og det tager mig ca. 55 minutter. Der hvor jeg boede før (udenfor Ringsted) boede jeg 62 km fra mit arbejde og det tog mig imellem 1 time til halvanden! Hvor lang tid præcist kunne jeg til min store irritation aldrig helt regne med, da køen på Køgemotorvejen er komplet uforudsigelig. I dag holder jeg aldrig i kø, bortset måske fra 5 minutters tid på Christianshavn og Kongens Nytorv når jeg er kommet lidt sent ud af døren. Så nej jeg bliver ikke træt af at pendle "så langt". :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hvorfor13 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Svar på :p kan kun sige det er et STORT spring hvis man ser problemer og ikke fordele:th2: Jeg ER MEGA GLAD for mit spring... er her på andet ÅR... Pendler hver dag.... :D Men gør som der bliver anbefalet tag over og se jer omkring... fornem sverige. Ha en bra dag... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Ved du hvor svært er at flytte fra Jylland (Ribe) til Sverige? Vi købte først lejlighed i Malmö så søgte vi efter jobs i KBH! Og det er utroligt svært! Man skal betale for sin lejlighed i Ribe + lejlighed i Malmö. Det er meget nemt hvis man bor i KBH så flytter man til Malmö. Man skifter bare adressen og forsætter med sit arbejde som man har haft sidste 2, 5 10 år? i KBH. :) Meget, meget nemt! Plus: Man har stor friværdi med til Sverige :) Jeg tror ikke der er mange famillier der er flyttet til Malmö fra Fyn eller Jylland. MC_man er fra Silkeborg hvis jeg kan huske!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Det største problem for mit vedkommende er broen...... Det irreterer mig helt vildt at jeg skal betale for at komme over en bro, når dem på Amager ikke skal......;) Men jeg er ikke blevet træt af det endnu......Bli'r det nok heller ikke de næste 50 år..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
benjaminsmor 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 P.S. Der er også "langt" fra Roskilde til Kbh. eller fra nordsjälland Ja men når man er vant til at bo på amager og alt hvad man har er på amager (fam. venner og arbejde) jeg har boet på amager hele mit liv og er så nu flyttet til bunkeflostrand, som er lige ovre på den anden side (første afkørsel). Hele min familie og mange af mine venner bor på amager og jeg føler slet ikke jeg rigtig er flyttet derfra når jeg er der hver dag. Nu ved jeg ikke hvor du arbejder, men for en amager så er det jo ingen ting i forhold til hvis man flytter fra roskilde eller andre steder. Så kan det godt være det virker meget langt, som det nok også er. Og vi har en søn på 15 måneder som snart får en dagis plads (håber vi) så det med småbørn er ingen problemos... der er endda mere grønt og stille her, selv i forhold til amager, det synes jeg ihvertfald.. vi er altså rigtig glade for at bo her, og det tager jo ikke mere en 20 min for at komme til at besøge fam. Det tager næsten længere tid at køre fra kastrup til cph centrum.. Håber du kan bruge det til noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 2: Bliver i trætte af at pendle når i har så "langt"? Ja. Specielt når man har kraftig modvind HVER morgen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 MC_man er fra Silkeborg hvis jeg kan huske!? Det kan du så ikke.... Jeg er ikke fra Silkeborg eller andet sted i Jylland Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Det kan du så ikke.... Jeg er ikke fra Silkeborg eller andet sted i Jylland Jeg ville nu godt have troet på du var jyde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Det kan du så ikke.... Jeg er ikke fra Silkeborg eller andet sted i Jylland Sorry....:) Men jeg er 100% sikker at der er én fra Silkeborg her på debatten! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Om Sverige er så godt??? Sverige er så rædselsfuldt et sted at bo, at alle de 10.000-vis af danskere, som har været så dumme at hoppe i med begge ben først og hovedet under armen og er flyttet herover, har været nødt til at oprette dette forum, alene med det formål at give hinanden psykologisk støtte og hjælp til de mange problemer det har medført, i form af kommunikationsproblemer, økonomisk forfald, timelange transportproblemer på en skidedyr bro og i en tunnel, hvor alle kører som sindssyge i deres smarte biler, som de har betalt ågerpriser for, og jeg kunne blive ved!!!! Men prøv selv at kig lidt rundt omkring her i forummet, så vil i efterhånden selv se, hvad jeg snakker om!!! Her er skrækkeligt... og alligevel er vi selv så dumme, at vi har lånt langt over 2 millioner svage svenske kroner i en svensk bank og har fået bygget et rigtigt lortehus langt ude på vorherres mark, hvor vildsvinene er kendt for at bide først og spørge bagefter, og som vi skal bruge over EN HEL TIME på at køre hjem til fra skønne København i vores BMW... hvad fanden tænkte vi på????????!! Gudskelov har vi endnu ingen børn, som lider under det... endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hvorfor13 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Hehehe Jacobe....Synd for dig ... men nyd dit, og vi nyder vores. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Jeg bor i Skurup' date=' dvs. jeg bor 'langt inde i Sverige' i forhold til de fleste andre i dette forum. Jeg har 60 km på arbejde og det tager mig ca. 55 minutter. [/quote']Interessant! Jeg bor også i Skurup, har 61,5 km til Lufthavnen, og det tager mig 40 minutter at køre hvis jeg overholder fartgrænserne (ellers mellem 35-40 minutter).. Så jeg konkluderer at du arbejder et sted i tunnelen, og kører i en meget langsom bil på arbejde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 ja der er frygteligt herovre, bliv endelig væk! *fløjter mens han planlægger sit køb af bil og nyder sin dejlige nye bolig* ;) klart den bedste beslutning jeg har taget i nyere tid, jeg nyder det i fulde drag - really. så svaret på dit spørgsmål må være "JA". Men bliv endelig væk, jo færre vi er jo større er chancen for at det kan fortsætte som hidtil :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2008 Interessant! Jeg bor også i Skurup, har 61,5 km til Lufthavnen, og det tager mig 40 minutter at køre hvis jeg overholder fartgrænserne (ellers mellem 35-40 minutter).. Så jeg konkluderer at du arbejder et sted i tunnelen, og kører i en meget langsom bil på arbejde Ja undertiden føles det som om jeg arbejder i en mørk tunnel hvor ingen hverken ser eller hører mig, men det er nu nok mere en mental tilstand end en rent fysisk. Og nej jeg er hellere ikke fisker på Øresund, forklaringen er at min bil (ikke just en langsom bil ;)) måler i miles, hvorfor mine målinger i kilometre er lidt på slump. Men det kunne jo så lyde som om at mit kørselsfradrag kunne trænge til en justering i den behagelige retning :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Audii 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2008 Om Sverige er så godt??? Sverige er så rædselsfuldt et sted at bo, at alle de 10.000-vis af danskere, som har været så dumme at hoppe i med begge ben først og hovedet under armen og er flyttet herover, har været nødt til at oprette dette forum, alene med det formål at give hinanden psykologisk støtte og hjælp til de mange problemer det har medført, i form af kommunikationsproblemer, økonomisk forfald, timelange transportproblemer på en skidedyr bro og i en tunnel, hvor alle kører som sindssyge i deres smarte biler, som de har betalt ågerpriser for, og jeg kunne blive ved!!!! Men prøv selv at kig lidt rundt omkring her i forummet, så vil i efterhånden selv se, hvad jeg snakker om!!! Her er skrækkeligt... og alligevel er vi selv så dumme, at vi har lånt langt over 2 millioner svage svenske kroner i en svensk bank og har fået bygget et rigtigt lortehus langt ude på vorherres mark, hvor vildsvinene er kendt for at bide først og spørge bagefter, og som vi skal bruge over EN HEL TIME på at køre hjem til fra skønne København i vores BMW... hvad fanden tænkte vi på????????!! Gudskelov har vi endnu ingen børn, som lider under det... endnu. Wooow! Ved ikk om du er alene i SE eller hvad der gik galt da du flyttede her over. Lad os kigge på det sådan her: Jeg vil hellere betale 2700 kr pr måned til broen end jeg vil betale Skattevæsenet de 2700 så kongehuset kan køre i deres masseratti. Du får jo alt med i dit fradrag. 24 års reglen som L**te danmark har inført (som jeg nok de prøver og fjerne igen fordi københavnerne udvandrer væk til SE). Jeg kan blive ved med og sammenligne DK med SE Folk er også en del bange for at miste venner eller køre langt for at se dem. Nogen gange tager jeg da til DK for at fyre den af i byen og overnatter hos en ven og hvis man absolut er nærrig med bensinen kan folk købe en passat til 100.000 danske kr (så koster bilen 250.000 i DK) med diesel som kører 20 km på literen. Synes at jo flere folk flytter til SE jo mere vågner regeringen i DK op. En dag vågner de så meget op at de opdager at ingen danskere er hehehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 Dansk ironi er som altid svært at forstå..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 7, 2008 Dansk ironi er som altid svært at forstå..... Især for udlændinge... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites